Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer,

Jag har gått in i tråden varje dag nu för att se ifall någon av er eller om massadillan har skrivit, det känns som att vi håller andan. Flört jag hoppas att det ligger en liten go bebis där som mamma får snusa på och att allt har gått bra.

Hur mår ni andra?

Själv är jag i vecka 23+2 idag och har en liten fotbollsspelare i magen som väcker mig vid 05 på morgonen Solig magen växer ordentligt nu, det känns. Jag kan knappt böja mig ner för att sätta på mig skor och jag har redan fått elefantfötter. Jag samlar på mig vätska direkt om jag sitter upp för länge. Ja det är väl rätt vanliga besvär jag har samt de andra roliga (jobbiga) besvären såsom, urinvägsinfektion, kedjenysningar, täppt näsa, vätska i ben/fötter, illamående, halsbränna, ömmande tunga bröst,  andfådd, gråtmild för inget osv. Annars mår jag ganska bra Tungan ute är som en hemmafru som bara ligger och latar sig och kollar serier.

• MissCat

Kelsson: Självklart kan du ta med dig hunden! Katterna kommer hata det ett par timmar men det får de göra Tungan ute

Knytet: Ja tänk att du redan är i v 20+ nu och vad härligt att du mår bra. Jag mådde också väldigt bra min första graviditet. Vad konstigt att du måste ringa för att be om en tid hos BM! Det är bra att du står på dig.

• MissCat

Knytet: Vad skönt att du är fri från hudtumörer, du får skåla i pommac ikväll :)

Ja det hade varit roligt om vi kunde ses alla Solig

• MissCat

Åh grattis till lilla killen massa!! Nalle

Vad skönt att allt börjar lugna ner sig nu, vila ordentligt och ta hand om er.

Kramar

• MissCat

Massadillan: Åh vilken liten söt prins, vad mysigt det måste vara att bara få gosa bebis nu...jag längtar så. Ta hand om er nu och kom gärna in när du får en liten stund över :) Hjärta

• MissCat

Knytet: Jag har känt av det där med och jag tror bara att det är livmodern som växer. Jag har ett ställe vid naveln som smärtar lite då och då. Ligamenten håller ju på att töjas fortfarande så det är nog ingen fara men är du orolig så skall du göra som Kelsson säger. Åk in för att stilla oron.

• MissCat

Sunseed: Jag säger grattis här med till dig Hjärta nu kan du vara med och följas åt på denna resa. Härligt att du äntligen fick komma till denna tråd.

• MissCat

EGO: Vecka 24+2 idag och har varit på flödes och tillväxt ultraljud idag. Vikten på lillkillen förväntades vara 699g enligt vecka men han vägde enligt mått 782g så avvikelsen ligger på 11,9% +. Det är vanligt då jag är diabetiker. Flödet såg bra ut så då minskade risken för havandeskapsförgiftning men tydligen så kan jag få det ändå. Det är bra att det inte är någon fara nu iaf, skönt!

Allt såg bra ut med killen så han har det bra och växer. Det roliga var att han busade tillbaka när hon körde ultraljuds staven fram och tillbaka, så hon skratta och sa att han var minsann en busig liten kille. Jo tack tänkte jag, han väckte mig 04.15 så att jag inte kunde somna om ;P Han ligger med huvudet neråt just nu iaf. :) Nästa ultraljud gör de i vecka 28 så det är bara 1 månad tills jag får se han igen.

Jag fick med mig bilder som jag tänkte visa er med :)

och här kommer en liten fot ;P

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011