Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Åhhhh SUNSEED GRATTIS!!!! Hehehehe vad roligt om det är enäggtvillingar i magen du har!! Vilken grej! Hjärta

• MissCat

7879: Jag blir ledsen av att läsa hur du har mått och mår ibland. Det påminner mig om mitt förra förhållande där jag nu har fått lära mig hur viktigt det är att kommunicera med varandra. En annan sak, man kan aldrig bli perfekt som förälder. Inte konstigt att du missar att läsa av henne ibland, det är mänskligt. Hon är ju dessutom i den åldern som är allra jobbigast både för er och för henne, vore bra om din man kunde avlasta dig kanske då du blir ledsen för att våra hormoner gör ju att vi blir extra känsliga nu.

Jag höll på att börja gråta igår när jag åkte buss från sjukhuset. Det klev på en gammal kutryggig jättefin farbror som hade klätt upp sig i fin kostym. Han satt och titta upp med sorgsna ögon lite då och då som om han hade varit och hälsat på sin fru på kyrkogården, då brände det ordentligt i mina ögon för jag tyckte så synd om han. Tycka synd om äldre kan jag göra ofta men inte känna att jag vill börja grina....så nog har man en hormonell obalans alltid nu Glad

Vi finns här i tråden för dig, inget är för pinsamt att prata om enligt mig, jag är här för att stötta! Vill man häva ur sig för att man är ledsen, arg, besviken, glad eller bara vill skriva så får man det.

Skönt att du har gråtit ut, det behöver man.

Kramar

• MissCat

Hej tjejer:

Egentligen borde jag ha fört dagbok/blogg om hur jag har det och vad som händer i min kropp samt omkring mig...hade varit spännande men jag orkar inte det.

Idag skulle jag tillbaka för TUL och för att kontrollera blodtryck samt protein i urinen.

På ultraljudet såg allt bara fint ut och lillkillen han sparka hejvilt mot ultraljudstaven ;D Hon mätte han och kollade flödet i navelsträngen och allt såg jättefint ut. Han väger nu 1509g mot förväntad 1327g så han ligger på 13%+ så det är en stor kille jag har i magen ;D allt är normalt inom gränserna 22%+ och 22%- så jag är lugn (skall ju ändå få kejsarsnitt)

Sen vänta tills jag skulle träffa BM.

Jag hade ett tryck på 150/85 så det är ytterligare förhöjt även fast jag tar mer medicin och nu undertrycket med men det var inte det värsta. När bm skulle ut och testa sticka på urinet så tog det en ordentlig tid för henne och jag blev lite orolig. När hon väl kom tillbaka så sa hon att jag läckte alldeles för mycket protein och hon ville ta det med en läkare så läkaren tyckte jag skulle lämna blodprover och ha ett samtal med henne.

Jahapp då var det dag för att vänta på läkare då.

Jag fick ta blodproverna och vänta igen tills jag blev uppropad. Läkaren sa att jag läckte "mycket" och att mina njurar nu tog stryk. Hon sa att det är vanligt att diabetiker läcker men nu läcker jag för mycket och det går inte att göra något åt detta. Hon förberedde mig på att få läggas in på sjukhuset om även proverna var avvikande men det trodde hon inte just nu men att jag skulle förbereda mig på detta. Hon berätta att jag då också skulle få kortison för att barnets lungor kan utvecklas ordentligt för att kunna plockas ut och hon sa att jag kommer inte kunna gå hela graviditeten för det skulle mina njurar inte orka!

Jahapp!!?? Vad händer nu då undrar jag...hon sa att hon skulle ringa på eftermiddagen om proverna visade något avvikande och det kan de ju inte ha gjort eftersom hon inte ringer så jag pustar ut lite...att jag inte utvecklat havandeskapsförgiftning ännu. Skall tillbaka till läkare på måndag fm för att lämna natturin och ta blodtryck och få svar på prover då och vidare information.

Just nu är jag full av tankar......jag vill ha kvar han så länge det går samt att jag vill inte bli sjuk själv......

Så har min dag varit idag. Hur har er varit? Glad

• MissCat

7879: Ja hon kunde väl bara ringt och sagt "något" så jag kunde ha fått en lugnare helg. Jag är i vecka 28+4 idag. Vad härligt att vara på barnmässan och kul att Elin tyckte om det :) kan även tänka mig att det var lite jobbigt ;P

• MissCat

Tack för tummarna. De kommer att behövas nu.

Najje: vet du hur länge de behövde stanna på sjukhuset?

• MissCat

Massadillan som du säger så får du inte tillbaka den här mysiga tiden. Så du gör rätt i att ägna dig åt er bara. Kramar

• MissCat

Sunseed: Jag skulle vänta för det är inte säkert det är järnbrist. Jag var också väldigt trött med ett bra hb värde. Din tur med järn kommer sen

• MissCat

Kelsson: Hihi vad rolig hon är :D Jag tror det är olika hur man utvecklas...vissa motoriska först och vissa det språkliga. Nej ännu är allt lugnt. Jag åker in nu 2 ggr i veckan för kontroll. Skall in idag för tömning och kontroll. Jag hade ju tänkt att vi skulle träffas och fika snart kanske i Solna centrum om det är enklast?

• MissCat

7879: Proverna är desamma....nästan iaf. Jag har ökat min blodtrycksmedicin nu så vi får se hur länge det håller i sig. Skall in nu snart för nya prover. Målet nu är att han skall få stanna till minst vecka 33 nu. Hur är allt själv?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011