• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Nääe du kan ju ringa o prata med nån om du känner dig orolig, men hade ni haft sex innan så tror jag det absolut kan bero på det. Men känner du dig orolig ska du ju åka in såklart, men har du inte ont och det inte kommer mer och eftersom det var så lite så tror inte jag det är ngn fara..

• Speck

Ang sexdiskussionen så hade vi sex första gången i vecka 9 tror jag efter FET, och sen har det varit lite sporadiskt.. blir väl 1-2ggr/mån och även jag brukar hjälpa mig själv bara för att bli av med pilskheten, för jag kan va pilsk utan att ha lust till sex (framförallt om man har mkt sd eller av foglossningen) och då är det bra o kunna "avreagera" sig på egen hand så att säga. Men sex är knepigt som gravid, framförallt nu när man är så väl medveten om att det är ett litet barn där inne!

Och Kelsson, finns ingen anledning att klättra på väggarna.. Är du ängslig att ha sex, välj en ställning så han inte kommer så djupt in så det inte blir så mkt "stötande" mot själva livmodertappen! Att stå upp tex funkar bra för då kommer han inte in så djupt och man behöver inte få tanken ens om man krossar bebis haha! Skrattande

• Speck
    Förvånad Jag är i trimester 3 nu! När hände det egentligen?? Hahah..  jag går in i v 28 imorrn och ville läsa om det och ser att det står att jag är i tredje trimestern.. 91 dgr kvar till BF!
  • Speck

Cah: Jag var också jätteorolig inför KUB - levde barnet, skulle de se några missbildningar, vad skulle resultatet bli.. MASSA tankar och jag sov inte bra alls veckan innan KUB. Det är fullt normalt att man oroar sig! Du ska se att allt är prima!

• Speck

Strössel: Ja, förstår att det känns segt, men efter RUL kan jag nästan lova att du kommer känna sparkar! För mig blev det så iaf, att innan RUL så kände jag bara svagt då o då men efter RUL var det tom så att jag kände dom utanpå magen.. Har hört flera säga så, vet inte om det beror på en mental grej hos mamman eller om det är bebisen som plötsligt blir starkare, haha!

Ego: Barnrummet blev färdigt igår, vi har målat tak, fönster- och dörrkarmar, väggar, lagt nytt golv, satt upp nya tak-och golvlister och det blev såå himla fint! Nu är det IKEA som gäller för inhandling av möbler! Vet inte om vi åker nu i helgen, eller när, men rummet i sig är iaf färdigt! Känns jätteskönt och jag är så glad i min man som verkligen ställt upp denna vecka, storstädat hela huset, klippt gräset, målat väggar, lagt golv och fixat med listerna inom loppet av 1 vecka!
    Ser fram emot IKEA verkligen, känner mig tokigt shoppingsugen Skrattande

• Speck
    Kelsson: Ha sex när ni känner att det känns bra, men jag vill bara säga att det blir inte lättare sen när magen blir större Flört Men som sagt, det ska kännas bra, är man orolig så förstör de ju halva nöjet.
    Maken frågade om vi skulle på IKEA idag, men då har han satt upp taklister i datarummet och sen varit till sopstation med massa grejjer så jag kände att jag ville låta honom vila, jag är själv trött idag. Vi kanske åker imorrn. Jag ska sätta mig och kolla lite via IKEAs hemsida vad vi vill ha o beräkna på ett ungefär vad det kommer gå på.

Strössel: Skönt att du bestämt dig, bara man bestämt sig så är liksom halva slaget vunnet, haha! Då kan man äntligen sluta tänka på det liksom, för man har redan betalat handpenning o vagnen är beställd. Då är det bara väntan kvar! Jag är glad att jag beställde så tidigt som jag gjorde då det var upp till vad sa vi nu att det var, 13 v lev tid? Och det har gått massor av veckor hittills och än inte hört nåt om vagnen. Nu är det ju massa veckor kvar också så det är ju ingen stress, men jag vill ha allt hemma i god tid innan så man inte behöver flänga runt i sista minuten sen.
  • Speck
    Carlan: Jag gjorde KUB för att vi ville bara veta helt enkelt. Jag tycker att man ska göra det som känns bäst - vad magkänslan säger! Om du minns tillbaka så kanske du kommer ihåg att min läkare då också påpekat för mig att jag var ju inte så ung längre (är 27 nu, 26 när äggen plockades) och att alla kromosommissbildningar som sker - sker pga försämring av kvalité hos kvinnans ägg. Så det gjorde ju självklart att jag fick lite ågren och kände "jaha så eventuella "fel" är jag som "orsakat".." så vi belsutade oss för KUB bara för att se att allt var bra.
    Sen var jag så orolig efter alla blödningar att varje UL har känts som en välsignelse för mig för att få se att den levde och mådde bra trots blödningar.
    Men som sagt - det är helt upp till varje individ/par och alla har rätt o göra som de vill Glad Bara man känner sig nöjd med beslutet och redan innan diskuterat med sin partner vad man skulle göra om det visar sig vara något "fel" med barnet. Jag skriver "fel" inom situationstecken för att inte uppröra någon nu, jag vill inte hamna i någon diskussion om barns rätt att leva osv.
  • Speck
    Vickan: Självklart kommer det gå strålande på utökade UL i veckan! Du ska se att det är världens friskaste, "normalaste" bebis där inne med rätt tillväxt och 10 tår o allt!
  • Speck
    Tredjemaj: Du kan göra som jag gör - jag sparar alltid fotot i dess "normala" upplösning, men fotot får inte vara större än 2 MB för att få laddas upp, så jag ändrar storleken på bilden och väljer "spara som" så jag inte skriver över "orginalet", och så sätter jag ett s efter filnamnet (för small, så jag själv har koll) och SEN går de finfint o ladda upp, så brukar jag ta bort s-bilden när jag laddat upp den (onödigt o ha dubletter sparade på disken liksom).
    Grattis igen till plus, och grattis till dig också Spets!

Ego: Förlåt mig, men jag vill verkligen inte läsa om allt detta nu, jag fick skitmycket ångest över alla era kommentarer om allt som inte syns vid kub och att det ger missvisande resultat och allt..

För att prata om nåt roligare - vi åkte till IKEA igår och handlade upp oss på massa bebis-saker! Vi köpte ett "baby start kit" som innehöll badbalja, skötbordsunderlägg + 2 klädslar, 10 tvättlappar, skallra, madrasskydd, och så köpte vi skötbord, snuttefiltar (typ mjuka bomullsfiltar som man kan ha vid amning osv), gardiner, matta, madrass till spjälsäng men spjälsäng o bäddmadrass var slut så de får vi åka tillbaka efter, kudde, täcke, dra-på-lakan, påslakanset, petskydd till el-kontakter, taklampa...
    Så så fort vi fått hem spjälsäng o bäddmadrass så är det liksom klart med möbel-inköp och allt annat smått o gott man kan behöva! Då är det bara kläder kvar som ska köpas hem. Vilket jag tycker kan bli jobbigt då könsneutrala bebiskläder är ganska svårt o få tag på verkar det som.

Jag satte iaf upp och fållade gardinerna igår, blev jättefint!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011