• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan07 skrev 2011-06-12 12:30:31 följande:

Lillstintis: Jo, min magge är ganska rejäl nu, större än tjejernas på jobbet som är i 6e mån . Men det är ju andra barnet så det är ju inte så konstigt att den syns. Har gått ner 4 kg och sedan gått upp 1 kg, så det sitter mest över maggen just nu Livmodern syns tydligt när jag ligger ner, drar ihop sig och har sig. Känner fosterrörelser varje dag

Magbild, magbild, magbild! Skrattande

Strössel: Ok, då vet jag! Jag har hört jättemånga som åkt till Ullared så utgick verkligen från att de hade massor! Trist du blev besviken.

Jis: Tack! Lycka till på SÖS!
  • Speck
    Vickan I skrev 2011-06-14 21:05:00 följande:
    Underbart . Tror inte ngn av oss klarat oss igenom det första vulet utan att fälla minst en tår .
    Jag grät inte.. jag bara log och tyckte det var helt fantastiskt! Hade ett leende från öra till öra när vi gick därifrån, jag o maken! Skrattande

Strössel, Viksan: Fin gravidmage, börjar bli stor nu! Skrattande
  • Speck

Ego.... Är skittrött och livmodern trycker upp mot lungor och revben när jag sitter ned, medan själva magen är jättelåg och tung och ligger mot låren typ. Har fått det nästan omöjligt att gå nu, får jätteont på vänster sida av blygdbenet - jävla foglossning att bara bli värre o värre. Men efter v 35 ska de bli bättre säger de visst när bebisen fixerar sig då dess huvud hjälper till att stabilisera bäckenet.

Kasa: Du finns i mina tankar och jag både hoppas och tror på att din bebis är fullt frisk och välskapt! Angående om det är foglossning eller ej - klicka på länken jag klistrar in så ser du var du har fogarna och var det är det "luckras upp" så bör du ganska lätt kunna identifiera om smärtan är "på rätt ställe" eller ej. Är den inte vid fogarna så kan det ju vara ligamenten som fäster i ryggen som du känner av.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Backenuppluckring/

Strössel: Förresten, var på föräldrakurs del 2 igår, och när det var en barnsjuksköterska där från BVC så frågade jag henne och bm om andningslarm. De svarade att om det finns medicinsk grund för det t ex att barnet är för tidigt fött eller har haft andra komplikationer kan det vara en bra sak - men för alla andra fullt friska "okomplicerade" barnen fanns det ingen anledning att ha ett andningslarm.

• Speck
    kasa01 skrev 2011-06-16 09:08:43 följande:

Speck, tusen tack för länken! Har letat i alla mina böcker men inte hittat så mycket om foglossning. Här ska det läsas.

Åh det var så lite så.. jag bara googlade och valde första bästa sidan som visade vart fogarna satt.. Skäms

Har blivit beordrad av min bm att börja äta alvedon varje kväll innan jag går o lägger mig nu så jag får sova. Jag känner verkligen i hela kroppen att jag är TRÖTT.. sover väldigt dåligt.
    Men mest är jag trött på att jobba. Hon som ska ersätta mig är så himla korkad att jag skällt ut henne varje dag den här veckan bara för att jag klarar inte av hennes dumma frågor längre. Och så får jag såna sd av att jag blir så irriterad. Men HUR många gånger och hur uttömmande måste jag förklara varje enkla sak hon ska göra??????
    Var hos läkarn idag på MVC och det var nära jag bad om 100% sjukskrivning den sista tiden nu så jag skulle slippa behöva lära upp ersättarn nåt mer. 3 veckor räckte mitt tålamod - nu verkar det dock ha tagit slut.
  • Speck
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

ÅÅÅHHH JAG VISSTE VÄL DET!!!! JÄTTEGRATTIS!!! Åååh jag blir helt upprymd, jag vill ringa maken och be han köpa hem champagne nästan för det här måste firas på nåt sätt! Jag visste det jag visste det!! Solig
    Vilket HÄRLIGT besked och vilken UNDERBAR helg ni får nu!!! JÄTTEKRAM!!
  • Speck
    Strössel & Vickan: Angående magstorlek - jag säger bara såhär. Jag får höra alltifrån att jag är JÄTTESTOR och "är det verkligen 2 mån kvar?!" medan andra säger "nemen ååååh så liten o nätt mage".. Och min mage är samma storlek vid båda kommentarerna.. Det beror helt på vad personen som fäller kommentaren har för referenser. Ingen av er ska bry er tycker jag, det finns en kvinna som heter Mickan här på fl och väntar barn i augusti, hon har JUST slutat använda sina vanliga kläder, DÄR kan vi prata om liten mage. Men hennes bebis mår super, är normalstor och allt är strålande bra med hennes grav. Så bry er inte om kommentarerna, jag kan bli ledsen både när de säger jag är stor (känner mig heffaklumpig då) och när jag är liten (vill ju ändå de ska synas jag är gravid) så summan av kardemumman - bry er inte om kommentarerna Glad

Vickan: Slå till på garderoberna, de 600 kr kan du ha roligare för.

Aurora: Jag var också vecka 20 (19+) när jagh hade RUL, det är standard vad jag fick veta.
  • Speck

Kasa: Fick ni inte veta på mkp-provsvaret vad det var för kön? En kompis som gjorde fostervattensprov sa att på hennes provsvar stod det en länk dit man kunde gå o skriva in en kod som stod i brevet för att få veta könet på barnet eftersom det vet dom om man gör ett sånt prov....? Eller vill ni inte veta säkett kanske?
    Köp en flaska alkoholfri skumpa du, och lite jordgubbar o fira med! Skrattande

• Speck

Vecka 32 idag och 62 dgr kvar till BF! Hoppas ni alla får en underbar helg.

• Speck

Tack Strössel & Karmosin!

Kelsson: Nej då, 8 veckor kvar Flört Däremot så känns det inte alls lika läskigt/jobbigt att tänka på förlossningen längre. Har väl landat lite i att det ska ske, eller så börjar jag bara se det som slutet för mina krämpor och att jag äntligen får träffa den lilla som växt i min mage hela året!
    Dessutom läste jag i kapitlet om förlossningar att mor+dotter ofta har liknande förlossningar, så jag hörde med mamma idag om hennes första förlossning. Hon gick 2 dgr över tiden, vaknade 1 på natten av värkar o att vattnet gick, klockade värkar o ringde förlossningen. Fick komma in på en gång och 4:56 är bebis ute. And THATS how its done! Har jag sån förlossning så kommer jag verkligen verkligen tacka min lyckliga stjärna, hoppas verkligen det stämmer att det är lika mellan mor o dotter! (o alla ni som vill säga att det inte är så - krossa inte mina förhoppningar nu... Glad)
    Jag var och tittade på blöjor häromdagen på Coop, och var jättenära att köpa hem så vi har. Ska även börja kolla upp medlemsskap i libero o pampers, goboken och sen den där babybox-grejjen man hämtar ut på babyproffsen/barnens hus, samt det där apotekspaketet man kunde få med prover på salvor o sånt. Gief free stuffs! Skrattande

Kul att ni börjat titta på barnvagn och handlat bebissaker!! När har ni RUL? Snart va? Vi ska få vår barnvagn i veckan har de sagt, ser såå mycket fram emot att få hem den! Bädda och fixa.. Hjärta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011