Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Först och främst stort grattis till Lindis och Dealy! Härlig och lugnande för er förstår jag! Njut nu!

Tredje maj: Vi har bestämt oss för en vagn med svängbara framhjul och det lutar åt en brio eller britax.

Kel: Faktum är att jag nog drömmer mindre galna drömmar nu som gravid än annars. Kanske beor på att jag inte sover så mycket ju... Obestämd. Men knäppa nakendrömmar är fullt normalt för mig - har jag alltid ofta drömt... så undrar hur knasig jag egentligen är...Tungan ute

Eileen och Kasa: Instämmer totalt det där med att taffsa på magen. En kvinna blev riktigt upprörd på mig för att hon inte fick känna på magen. Som om det skulle vara en allmän rättighet!!! Grrrr...

Vickan: På tal om onödiga saker att kläcka ur sig. Fick höra av en kvinna att anledningen till att det finns så många dysfunktionella barn idag är alla provrörsbefruktningar!!! Hade god lust att säga att mitt barn var resultat av IVF bara för att se hennes reaktion.... Undrar om alla hundratals medlemmar här på FL som fått sina barn via IVF håller med? Lustigt med alla männsiskors tyckande om allt....

• Lillstint

Kel: Jag hade först planerat att jobba in i det sista. Nån dum idé om att vara duktig och spara dagar antar jag. Men med tanke på hur jag mått på sistone har jag skrotat den idén. Har förstått att det ligger mycket i de där rekommendationerna att vila upp sig innan. Framför allt om man som både du och jag gör sover dåligt på nätterna så måste man se till att sova på dagarna så mycket man kan veckorna innan förlossningen. Så själv kommer jag att gå tre veckor innan planerad BF.

• Lillstint

Kelsson: Skitarbetsgivare du har! Men se till att prioritera dig själv - detta är en så speciell period av ditt liv och ge dig de där veckorna extra. Tänk på att du ska jobba nästan 30 år till, vad är då en vecka i det hela. Om arbetsgivare strular kan du ju sjukskriva dig den sista jobbveckan... (eller du kan ju alltid hota med det, då är det ju bättre att de kan planera för din frånvaro).

Förstår det där med att komma in med ansökan två månader i förväg, men det är trots allt nästan två månader kvar, och en vecka hit eller dit kan ju inte spela någon större roll, då är det bara för att vara besvärliga och presigefull som chefen sätter sig emot. Jag hejar på dig!

• Lillstint

Hej tjejer! Kikar bara in lite snabbt så här och vill önska er en trevlig lördagskväll! Jag ska faktiskt dricka en alkoholfri öl ikväll, för att jag gillar öl, men är inte ute efter själva alkoholen. Dricker den i vanliga fall ocskå. Kan rekommenderas!

• Lillstint
    skatten12 skrev 2011-09-24 18:46:37 följande:
    Lillstintis: är de Carlsberg??:) den är Go :)
    Ja, den är god, men har även hittat lite andra sorter som är goda. 
  • Lillstint

Vickan:Vilken fantastisk bild!  Du är jättefin!! Ja, det är ni alla tre så klart!

Ang. det här med alkoholfri öl. Finns väl en anledning att den kallas alkoholfri. Alkohol finns i mängder av olika livsmedel också utan att det för den sakens skull anges. 0,5% har man satt som gräns för att det ska räknas som alkoholfritt. Det är ju samma med det som är sockerfritt, bröd till exempel. Där tillsätter man liten mängd socker för jäsningsprocessen, men det räknas ändå som sockerfritt. Tror inte gravidsajter och Vi föräldrar hade rekommenderat och gjort tester på dessa om det inte vore säkert. Skillnad om man dricker tio på raken, men om man dricker de mängderna är det nog lika illa att dricka juice. Var och en får lita till sitt omdöme, men just det känner jag mig inte ett dugg orolig över, jag som nojar över allt annat...Flört

• Lillstint

Kelsson: Problemet är väl nästan om nojjan blir värre än de faktiska riskerna... som jag har nojat mig över allt vad jag möjligtvis har ätit och inte ätit, medicin jag tagit och inte tagit, ansträngt mig för mycket kontra totalt stillasittande.... ja, listan kan göras lång, och frågan är vad själva oron gör med kroppen egentligen... det kan jag också oroa mig över... Flört. Hade man bara nöjt sig med det BM sa och inte brytt sig om att "hitta" information överallt hade man kanske varit mindre orolig. Jag övar dagligen på att släppa oron.

• Lillstint

Kel: min foglossning började ju redan i v 10 fast det fattade jag inte då. Konstaterades i v 16 och blev sedan värre och värre. I somras var jag övertygad om att jag skulle hamna i rullstol för då kunde jag knappt röra mig alls, men tack och liv verkar det ha stabiliserats och gått tillbaka lite.

• Lillstint

Helt rätt Kelsson. Bara nojja dig över allt "världsligt" såsom fogar, babykläder etc. men inte över bebisen. Låter mycket sundare. Och du är mycket klok Kel!

• Lillstint

Kelsson: Din stackare! Boka tid till massör - det gjorde underverk med min nacke och överrygg. Har märkt att just nacken lätt tar stryk allteftersom magen växer. Uppenbarligen ändrar jag ställning och kompenserar genom att skjuta fram hakan och bak nacken på något vis! Men massagen hjälper faktiskt! Kram på dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011