Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: vad trist! Hoppas F är otålig och kommer ut av sig själv lite tidigare. Kram till dig!
Jis: vad trist! Hoppas F är otålig och kommer ut av sig själv lite tidigare. Kram till dig!
Kel: hade ont i nedermagen och ryggslut inatt men annars inga känningar. Spännande att veta att det kan hända när som. Fast redo känner jag mig inte...
Viksan och Aurora: Helt underbara pojkar ni har! Så fantastiskt kul det är att få se de små liven!
Kelsson: jag är också jättetrött, har inte gjort ett skvatt de senaste dagarna, totalt kapitulerat för soffan. Tror man nog ska lyssna på kroppen och känna in vad den behöver.
Strössel: Åhh, världens sötaste tomte!! Gud vad gulligt!
Speck: Loke måste vara stora killen nu om du jämför med tjejernas minisar ovan? Vad bra att du trivs mer och mer med mammarollen... sånt känns skönt att höra för alla nojjisar som mig
Jis: men om man tittar på vikten är väl inte F så stor? Min bebis beräknas just nu vid fulla 40 veckor väga 3 900, så om jag går över en vecka, lär ju min vara minst lika stor som F är om en vecka. Upp emot 4,5 kg är väl normalt fortfarande? Hoppas förlossningen kommer igång av sig själv för både dig och mig i alla fall, vill helst slippa igångsättning men tar det gärna för jag vill samtidigt inte gå över tiden hur mycket som helst.
Ego: BF idag, men ingen tillstymmelse till någon action här inte.... Får väl se när bebben behagar komma ut...
Viksan och Strössel: jag hoppas det blir snart, men det finns ju en risk att Jis eller Kel tränger sig före i kön :). Hur som helst borde det bli lite jämnare könsfördelning snart eftersom både jag och Kel väntar flickor.
Tack Enya :)
Här har det inte hänt något än! Finns en risk för att ni är några som går om mig fastän jag står på tur. Har varit på mitt sista besök hos BM nu. Ska in på koll o ev. Igångsättning v 41+0 men hoppas det kommer igång av sig själv innan dess. Det är ju trots allt set bästa för både en själv i bebisen om man slipper igångsättning. Men hur som helst - nu duggar bebisarna tätt hör i tråden :)
Kel: vad duktig du är! Det är rätt, lämna resten till mannen. Den senaste veckan har jag inte gjort ett skvatt. Huset städat och julpyntat, väskan packad, sen får resten lösa sig efterhand för jag har gett upp :)
Men Eileen, även om det är isofix så funkar den väl ändå att använda med bilbälte?? Det gör vår i alla fall... Skönt att allt såg bra ut hos BM.
Jis: Åh, det är så spännande! TÄnker på dig hela tiden! Och vad kul att du håller oss uppdaterade allt eftersom. Tänk - innan dagen är slut så har du din lilla Flavio! Massor av kramar!
Aurora: Välkommen hem! Måste varit magiskt att stiga över tröskeln till sitt hem med bebisen! Framför allt eftersom ni faktiskt också varit på BB ett tag! Ska bli spännande att följa hur vardagen ter sig för er!
Ego: Nope! Här händer ingenting! Har nog haft lite sammndragningar och förvärkar tror jag de senaste dagarna, och hoppats att det var tecken på att det ska sätta igång, men icke sa nicke! Bebisen göre sig tydligen ingen brådska - hon verkar trivas väldigt bra därinne!
Kel: Få se om din bebis är punktlig då! Imorgon är det ju the big D!!
Kel: Kliar det fortfarande lika mycket! Just det, jag hade ju glömt att du skulle in på koll redan imorgon! Vad spännande! Lutar det åt att de vill sätta igång dig också efter en vecka? Ja, som sagt, de senaste dagarna har jag varit mycket mer rastlös, innan tyckte jag bara det var skönt att bebisen inte hade så bråttom...
Tack för tipsen! Värt att prova!
Åh Jis, så underbart att höra! Stort grattis! Jag kände på mig att det skulle bli en pojke :). Du får berätta mer om hur igångsättningen funkade sen. Är rädd för att det blir så här med om inte lilltjejen vill titta ut inom de närmaste dagarna... Hur länge får ni stanna på BB? Massor av kramar!!!
Najje: stackars dig, så ledsen för din skull. Jag är superdjurvän och vet hur jobbigt det är att mista ett älskat djur och hur fruktansvärt det är att behöva ta beslut om avlivning. Usch, kan bara föreställa mig hur hemskt su måste ha det just nu. Många varma kramar till dig!
Anderska: jag väntar också en flicka! Har inte hört något om statistik och kön vid ivf, men lite lustigt att det bara är pojkar i tråden.
Kelsson: oj vad spännande! Tänk vad nära det kan vara nu! Jag ämnet massor på dig! Ego: fortfarande inget på gång och nästan en vecka över tiden. Suck! Känner mig på ganska pissigt humör och är väldigt irriterad. Har slutat svara när se ringer p messar bara tillbaka typ "nej, det har inte hänt något". Vet att folk bara vill väl men blir ändå irriterad... Jis: ja, det var jag som frågade ang. Igångsättning, lutar åt att det blir de för mig i'm inget händer nu...
Kel: lycka till!! Åh, vad jag håller tummarna och tänker på dig. Stor kram!!
Har försökt läsa i kapp lite i tråden i märkte att mitt inlägg jag gjorde i måndags tydligen försvann. Det var så dålig täckning på BB. Nåväl, i måndags kom i alla fall vår flicka till världen. Äntligen!! Vilken lycka. Förlossningen gick bra om än omtumlande och jobbig. Nu är vi hemma igen och försöker vänja oss.
Lycka till Eileen och Sputnik!! Nu är ni snart där! Tänker på er'
Hej tjejer! Tittar bara in lite snabbt för att önska er god fortsättning. Hoppas ni haft en bra jul. Själv har det varit ganska tufft. Tyvärr inte den bebislycka jag hoppats och trott på utan det verkar som jag fått förkossningsdepression. Mina dagar har mest bestått av gråt och ångest. Vilket i sin sida lett till att jag inte har någon mjölk till tjejen :(. Idag känns det lite bättre så jag hoppas det vänder snart. Kommer tillbaka hit när jag hämtat krafterna.