• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kattm, skönt att du har VUL imorgon. Jag har också legat med mycket magont pga tarmarna o det kan göra rejält ont. Minsta lilla luftbubbla kan kännas som tusen nålar. Att vara förstoppad e också hemskt. Lycka till imorgon ;)

• Knytet

Kattm, är sååå ledsen för er skull. Det är så himla orättvist. Usch nu kom tårarna. Önskar jag kunde göra något. Stor stor kram ....

• Knytet

Sunseed, bra att dom kommer ha extra koll på dig, känns tryggt. Har ingen aning om varför du inte får gå över tiden, har inte hört något om det o det har nig inget med IVF att göra ?
    Vecka 32 UL däremot får vi alla IVFare som en extra koll. Jag ska på mitt på Fredag :))

• Knytet

Kelsson, MrsC74, Aurora, ja det är väl som med allt anat inom vården. Man säger olika och agerar olika inom alla landsting. Vem vet vad som är rätt och fel. Huvudsaken är att man själv känner sig trygg tror jag. Jag har väldigt dålig erfarenthet av graviditeter som gått över tiden. Två av mina kollegor har gått bort och en tredje förlorade barnet efter 14 dagar över tiden. Därför har jag valt snitt. Känner att jag vill ha kontrollen och jag litar inte riktigt på vården överlag. Min pappa gick bort pga felhantering så jag är nästan löjligt kontrollerande och för mig är det superviktigt att jag får vara med och påverka och ta det beslut som känns tryggast för både mig o Ludde. Den 14 Jan är snittet beräknat till.

Kelsson, tack jag mår fortfarande toppen. Börjar känna att det är lite tungt och sover dåligt gör jag fortfarande men det har jag gjort i 7 månader nu. Går fortfarande minst två prommisar med vovven och det i ganska snabb takt, får se hur länge jag orkar. Alla prover odyl visar bra resultat och det känns bra. Längtar till imorgon när vi får se Ludde igen Solig Hoppas Jenni mår bra. Kan tänka mig att hon växer snabbt nu Hjärta 

• Knytet

Hej tjejer, det var vanligt UL inte TUL. Vår lilla kille låg så fint med huvudet nedåt o lät sig mätas åt alla håll o kanter :). Allt såg bra ut o han låg o pluta så sött med munnen. 1853 gram väger han, 95 gram under sittet (kan smaska i mig lite extra godis i helgen) längtar till den 14 jan då vi får träffa honom på riktigt :)
    Vi fick välja snitt den 9 eller den 14. Vi valde det senare datumet då det var mindre risk för andningsuppehåll ju närmare BF man kom.

Gloxi, önskar jag hade blivit förvånad men tyvärr är det sjukvården i ett litet nötskal. Skönt det löste sig till slut iaf så ni får känna er lugna den sista tiden.

MissCat, nu är det inte lång tid kvar, underbart :)).

7879, härligt att du mår så bra :))

Kelsson, tänk vad snabbt tiden går. Att lilla Jenni står i sängen o allt. Vad mysigt!!

Sunseed, hoppas halsbrännan ger med sig så du slipper den under resten av graviditeten. Själv har jag inte känt något sånt.

Förresten, kommer inte ihåg om jag nämnt det innan. Jag har som små blödningar över bröst hals o ner på armarna. Som små kärl som brustit. Ser lite som kommit även i ansiktet nu. Någon som hört om något sånt ? Började i vecka 10 någon gång o alla prover är bra o ingen leverpåverkan. Ska på hudcancer kontroll i veckan så ska ta upp det där igen. Sist sa dom jag skulle kolla med MVC. Har googlat o det verkar som att progesteronet gör kärlen känsligare o läste om fler som råkat ut för det. Lasernehandling krävs för att få bort det. Konsigt o lite olustigt med tanke på min malingt diagnos...

• Knytet

MissCat, förstår dig helt o fullt. Jag ligger ju ett par veckor efter dig o tycker också det är jobbigt o obekvämt att sova. Hoppas den sista tiden går snabbt för dig.

7879, jag tar mig inte heller tiden att vila. Jobba hela dagarna, sen hem, ut me hunden, laga mat osv osv. Ska jobba hemifrån from nästa vecka o fram till jul o ledig varje fredag. Hoppas kunna ta det lite lugnt då så man inte är helt slut när Ludde kommer.

Jag gick igenom cancerbesiktningen idag. Allt såg o kändes bra :)). Blödningarna eller de brustna blodkärlen har inget med melanomet att göra, högst troligt något homonellt. Skönt

• Knytet

Misscat, jag har min mans skidbrallor stl 42 mina är 36 o helt körda att få på. Men skor det funkar ju inte att gå i för stora. Man vill ju inte gärna gå o ramla nu. Jag tycker också det börjar bli jobbigt nu. Tycker magen växt snabbt det sista o det känns allmänt obekvämt. Jag får liksom inte plats i mig själv. Sen har Ludde börjat få ganska mycket hicka, inte kul om kl e fem på morgonen ;). Lycka till imorgon!!!

7879, håller med dig om att det känns skönt att veta att dem lever om o mår bra. Tycker dock det är lite obehagligt när hela magen ändrar form. Vet du hur din ligger ? Lycka till på fredag. Är det UL eller Barnmorskan ?

• Knytet

7879, kul att få se, e alltid en bonus. Skönt att inte känna sig stor. Det gör tyvärr jag nu. Lite jobbigt att böja mig o resa mig osv. Lycka till på fredag nu :)

• Knytet

Kelsson, ett år har gått, helt sjukt. Ja frukt e bättre än grädde helt klart :)

Gloxi, ouiii vad spännande. Lycka till nu !!!

MissCat, hoppas på snitt imorgon. Varför dra ut på det när du mår som du gör. Tänk snart har du honom hos dig :)) KRAM

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011