• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, kära... vad trist att det j-kla cellgiftet ska spöka för dig fortfarande. Tänk på att det var en liten dos, o att ägget var befruktat när du var "gift fri". Kanske kan det ge lite tröst??? Kroppen är finurlig och klara mer än man tror. Skönt det inte är så lång tid kvar för dig. Kanske inte är en dum idé att de sätter igång dig ändå..? KRAMAR RARA!!!

• kasa01
    Lindis1974 skrev 2011-09-07 15:15:30 följande:
    Vårtor : välkommen till världens bästa tråd.
    hahahaha
  • kasa01

Vårtur, GRATTIS!!! vad roligt. 4'e gången säger du, har du något barn sen tidigre då? Eller har du lyckats på alla 4 IVF försöken, men sen förlorat graviditeten? Fy vad hemskt det låter när jag skriver... Grattis i alla fall!

Strössel, jag förstår dig!! vi renoverade köket mitt i min förra stimulering, vilket var jobbigt nog. Låg på alla 4 o diskade i badkaret, inte fräscht faktiskt. Hur lång tid är det tänkt att de ska ta? Vore ju bäst om ni kan kvartera in er någonstans under tiden, eller ännu bättre, att de är klara när bebisen tänker titta ut.

• kasa01
    elintang skrev 2011-09-08 12:28:42 följande:
    Japp , vi startade en utredning på gyn och där sa dom att oddsen var väldigt små , sen ändrade dom till i princip helt uteslutet. Men vi provade att göra en stimulering på gyn först som misslyckades och sen gjorde vi en till men då blev de hur många ägg som helst så då fick vi en akut tid på sahlgrenska eftersom de ändå var vårat nästa steg så då gjorde dom en ivf. Så det är först nu när man sitter och tänker tillbaka som jag förstår vad som har hänt. Vi va på gyn i hemstaden på måndagen fick akuttid på sahlgrenska på tisdagen plockade ut äggen på torsdagen och satte in de på lördagen och sen blev det ett plus Skrattande

Shit, vilken räkmacka ni åkte på!! Bara att gratulera! Många får ju väntar minst ett år på att få komma till IVF om man inte går privat. med utredning o allt kommer man gärna upp i flera år innan plusset. Underbart!!!
  • kasa01

Speck, är han hungrig så funkar ju givetivs inget annat.. Det är ju bara om dom söker tröst vid bröstet som man kan ge substitut, vilket var fallet för oss. När C var hungrig fick han såklart amma, men om han hade knip o ville ha tröst kunde det funka att snutta på något annat. Men om han är nöjd tiden mellan det att han äter, dvs nöjd 2 timmar efter mat är ju allt klockers! Casper började skrika en stund efter det att han ätit, och kunde skrika två timmar tills det var dags igen. Han var alltså inte hungrig egentligen, men driften hos dem att snutta/amma är så stark efter som de är lika med överlevnad. Hm, låter flummigt märker jag. Helt krasst är man lite av en kossa den första tiden. Det är mjölkas som gäller.. bara att gilla läget.

• kasa01

Lillstinis, har du provat att sova m kudde mellan knäna? Jag fick mindre ont i fogarna o sov bättre m det förra vändan. Har du testat att cykla? har inte testat själv, men känns som att det borde vara skonsammare för bäckenet. 10 veckor känns såklart långt, jag har 14 kvar...  håll ut..! KRAM!! 

• kasa01
    Najje79 skrev 2011-09-08 20:21:32 följande:
    Jag måste bara berätta något äckligt... det finns en farbror med en stor grå ruggig hund som alltid är ute och promenerar, alltid, jämt och självklart varje morgon när jag går till jobbet. Han plockar upp bajset i en genomskinlig påse och när man går förbi hälsar han alltid genom att höja handen med påsen... jag får sånna fruktansvärda kväljningar bara genom att tänka på bajspåsen och värre blir det ju när han viftar med den framför ansiktet på mig. Vidrigt!

haha!!!   gumman, du får titta åt andra hållet! Det blir bättre.. KRAM!
  • kasa01

Kelsson o Lulis, jag har samma problem. Vaknar för att gå o kissa, o kan sen inte somna om. Jag har börjat läsa en stund mitt i natten för att komma ur tankarna på att jag måste somna om, o det har hjälpt faktiskt. För min del är det mycket stressen över att jag inte ska kunna somna om som säkert gör att jag just inte kan. Ett litet tips bara... Läste mycket om det där förra vändan, det är jätte vanligt att man sover dåligt under andra hälften av graviditeten. Vissa läkare påstår att det är kroppens sätt att förbereda en för vakna nätter när bebisen är född. Detta tycker jag är något av det dummaste jag har hört, det är ju inte så att man blir bättre på att sova lite, man blir bara mer trött o sliten! Jag tror i så fall snarare att det är hormonstyrt, att man inte sover lika djupt kanske.. Men jag har svårt att somna om även om jag inte är gravid, men då händer det kanske en gång i veckan att man behöver kissa på natten.. inte två gåner per natt! Grattis till v 28 kel, jag går in i v 27 imorgon. KRAM!

• kasa01

Kel, ok fattar... Jag tar inte fram boken förrän jag legan nån halvtimme.. Men när klockan är 2 på natten, o jag vet att jag kanske inte kommer att sovar mer läser jag hellre. O har lyckats somna om då. Kanske nån ljudbok skulle vara nåt? Eller annan lugnande musik i lurarna? jag får lite panik av att inte kunna sova, så för mig blir det värre än bara sömnbrist. Men men, kanska störs du inte på samma sätt...? KRAM!

• kasa01
    Lillstint skrev 2011-09-08 18:21:53 följande:
    Kasa: Tack för tipsen vännen! Jo, jag har en gravidkudde o det har blivit mycket bättre sen jag skaffade den, men ändå lite problematiskt på natten. Cykla går bra kortare sträckor, men vissa dagar har jag ont i fogarna kring sittbenen om du fattat vad jag menar, och då gör det ont. Men det är bara att härda ut antar jag.
    har du hört m sjukgymnast? Vi har en kopplad till mödravården. Kanske kan de prova m akupunktur? men som sagt, det går ju över... i värsta fall är det bara att bita ihop o härda ut. KRAM!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011