Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Vilken vecka är du i nu? Vecka 32 eller 33 eller däromkring?? Ledsen för teflonminnet, men det är så svårt att hålla reda på? Hoppas det lugnar ner sig för dig, bebisen får vänta några veckor till. Hur ofta får du värkarna?

Ego: Nån mer som hör ett  klickande/smällande ljud från magen. Alltså vid enstaka tillfällen, men dagligen? Frågade min BM om det och hon visste inte vad det var, hade ingen egen erfarenhet av det men hört talas om att många får det.

• Lillstint

Enya: Det är nog svårt att säga vad som är att vänta. Är ju så himla individuellt. Jag mådde grymt illa, ulkade riktigt och fick många gånger rusa in på toa, men har trots det inte spytt en enda gång!! Dock konstant träningsvärk i magen av allt ulkande de första 14 veckorna Tungan ute. Det är bara hoppas att kräkningarna går över och att du istället får andra "symptom", lite trevligare sådana som att känna bebisen röra sig tidigt till exempel... Kram på dig Enya! Snart dags för VUL, va? Skrattande

• Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-09-27 13:49:48 följande:
    Enya: Mitt illamående kom ungefär i v6. Jag har inte spytt en enda gång men mår istället fortfarande illa o är i v30 nu. Har du testat Postafen (finns på apoteket mot åksjuka, rekomenderades av kliniken mot illamående)? Börja med det om det inte hjälper tycker jag att du bokar läkartid o försöker få något utskrivet mot illamåendet. Om man väntar på tvillingar (eller fler ) brukar illamåendet bli värre än om man väntar på bara en.
    Hehe... Enya väntar twins... jag litar stenhårt på Kelsson bedömningar...alltså får du tvillingar... Obestämd
  • Lillstint
    Jis skrev 2011-09-27 09:18:13 följande:

Ego: trött, seg å vill mest bara sova. Kan säga att F känner sig nog som mig, små sega sparkar imorse (brukar vara hardcore party)... 

Min bebbe är också lite segare idag... tycker det är svårt det där med att veta vad som är deras "normala" mönster. De kan väl ha olika dagar de också... men så hör man allt om att man ska vara uppmärksam på avvikande rörelsemönster, men hur sjutton ska man veta det....

Hur tänker ni andra kring det? Vad är avvikande?
  • Lillstint

Jis: jösses alltså... Märker att mitt nuvarande temperament inte fixar att ens läsa en sån urkorkad kommentar... Jag blir skitupprörd :) kollade din blogg, du är hur fin som helst. Vilket pucko.

• Lillstint

Jordgubbe: Stort grattis! Så underbart!!

Dealiy: Det är så otroligt individuellt det där. Vissa känner jättemycket, och vissa inget alls. Själv hade jag molvärk mer eller mindre dagligen. Men det ar jag det. Å andra sidan ömmade mina bröst knappt alls, bara lite i början.

Aurora: Härligt! Nu får du vila, mysa och planera för bebisen!

Hade gärna träffat er och fikat, men liiiite väl långt att åka Flört.

Önskar er alla en skön helg, hoppas det fina vädret håller i sig i hela landet. Själv är jag jättetrött idag, efter en hel vecka och en natt med dålig sömn. Plus förkylning i kroppen, så tror jag kommer att tillbringa kvällen som ett comacase i soffan. Med glass!! (Det är ju fredag)

Förresten, går in i vecka 32 (31+0) imorgon! Det närmar sig...Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011