• Lulis7

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck skrev 2012-03-29 07:58:49 följande:
    Lulis o Kasa: loke va också sådär orolig i magen nattetid de första 3 mån sen blev de bättre o ja kunde börja få sova äntligen. Vid de laget va ja så trött att jag en morgln stod o grät i hallen när maken åkte till jobbet. Men de blir bättre!
    Skönt att höra att det blir bättre med tiden! Jag behövde höra det just idag Hjärta. Inatt har vi haft värsta natten någonsin Rynkar på näsan. Känns som att vi har ammat 100 gånger. Och däremellan har det varit en massa bökande och fisande... Och sambon är inte hemma förrän kl 20.00 ikväll så någon avlastning finns inte att få. Bara att bita ihop...

kasa: Elin sover också gärna länge på förmiddagen, men då har jag svårt att sova... Idag får det nog bli en lång eftermiddagsvila i sängen! Borde försöka orka ut på en promenad först... Kram tillbaks!
  • Lulis7

Speck: Jag glömde att jag skulle fråga dig om du provade att utesluta något ur din kost och om det påverkade Lokes mage?

• Lulis7

Speck: Vi äter en hel del av just lök, rotfrukter, bönor och kål... Har tänkt att jag borde dra ner på det och se om det hjälper.

Vinterbebis: Har tänkt att jag ska prova laktosfritt ett tag också och se om det hjälper. Pysventil var jag tvungen att googla på... Kanske något att prova om det inte blir bättre. Jag försöker också få henne att rapa.

Vi ger Elin lite ersättning på kvällen eftersom hon ofta sover ett längre pass då. Vi har varierat mellan Sempers och Nestle beroende på vilket som har funnits i affären där vi handlar. Kom precis på att jag tyckte för någon vecka sedan att hon blev mer fisig av Sempers och den har hon fått några dagar nu eftersom vi bara har haft den hemma. Kan det vara någon skillnad?

• Lulis7

Mariza: Grattis!! Jag förstår att du är orolig med tanke på din bakgrund. Jag hade ett tidigt mf innan jag till slut fick min Elin och det dröjde länge innan jag vågade tro att det skulle gå vägen. Jag tycker absolut att du borde kunna få göra ett vul. Prata med din bm! När det gäller symptom så kände jag väldigt lite i början. Jag mådde bara illa någon enstaka gång när jag hade ätit stark mat. Annars var det mest att magen var svullen och att jag var extremt trött. Så brist på symptom är egentligen ingen anledning till oro men jag nästan önskade att jag skulle må lite illa för att det skulle bli lite mer verkligt.

• Lulis7

Knytet: Jätteroligt att du äntligen har fått komma över till den här tråden! Stort grattis!

• Lulis7

Knytet: Håller tummarna för att allt är bra. Du är så väl värd din bebis efter att ha kämpat så länge. Kram!

• Lulis7

Jordgubbe: Håller tummarna för igångsättning! De borde inte neka dig när du mår så dåligt. Kram

• Lulis7

Jordgubbe: Jag blev också galen på sambon när det närmade sig och han inte hade läst på. Han tyckte också att vi kunde ta det som det kom men det tyckte INTE jag! Jag tror t o m att jag hotade med att skicka ut honom från förlossningen om han inte visste vad han skulle göra pga att han inte läst på . Sen var jag helt väck under större delen av förlossningen så det enda han kunde göra för mig var att ge mig dricka när jag bad om det. Det hade han nog klarat av utan att läsa på...

• Lulis7

Jordgubbe: Det är så spännande! Jag bara älskar när det är dags för nya bebisar i tråden . Skönt att du kunde sova bättre i solstolen. Kanske lite lättare att komma upp ur också.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011