Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Har hört att mot slutet så är det vanligt att samla på sig vätska o gå upp mycket i vikt (vikten består då oftast av just vätska). Tror inte att det är något att oroa sig över men bra att du ringt in o blir kontrollerad...

• Kelsson1

Speck: Självklart har du inte utsatt lilla Loke för onödiga risker!
    Du får vänta i minst två veckor till innan min lilla prinsessa kommer

Jis: Har för mig att färsk ananas ska vara vätskedrivande och kan möjligtvis sätta igång förlossningen också

kasa: Men tänk vilken julklapp!

• Kelsson1

Carlan: Skönt att soppan reddes ut.

Kasa: Visst är det tråkigt för liten att fylla år på julafton men blir det så är det bara säga till h*n att skylla sig själv som valde komma just den dagen . Men går väl alltid att skjuta på själva firandet med en vecka...
    Konstigt, även om jag mår illa så känner jag mig inte redo för bebis att komma än.
    Undrar om det ändå inte kan vara på väg, har idag känt stort behov av att pyssla i ordning alla bebisens kläder. Tvätta och ordna in de i rätt storlek i garderoben...

Aurora: Hoppas att bebis nu väntar tills du orkar.

• Kelsson1

Silverklar: Kul att höra från dig .
    Jag läste lite i länken någon månad sedan men kom fram till att det inte var något för mig. Åtminstone här i Stockholm verkar de köra med sen avnagling i vilket fall så behöver inte oroa mig för det.

• Kelsson1

Glömde skriva att har nu fått ta "slumpen" av tvätt tider så nu är alla bebiskläder tvättade. Bara kvar att vika in de i garderoben. Så nu kan jag slappna av

• Kelsson1

Vad jag känner mig duktig nu Har äntligen kopierat hela min gravidblogg från FL till datorn (två olika hårddiskar också) så den inte ska försvinna .

• Kelsson1

strössel: Vet inte om det är värt att gratulera längre, vill ju gärna pausa tiden lite
    Men har varit sååå duktig, alla bebiskläder är nu tvättade och undanvikta i storleksordning i garderoben. Det var ett hästjobb men nu är det gjort!

• Kelsson1

Nu har jag blivit knäpp på riktigt
    Vaknade inatt för att gå på toa o kunde inte somna om för jag visste att vi inte har köpt in Bepanthen... Enda sättet att somna om var att övertyga mig själv om att åka o köpa in det idag.
    Undrar om det är att bebisen är snart på väg som ger en så tokiga tankar mitt i natten? Har som fått panik med att ALLT ska vara i ordning NU så måste väl ägna helgen åt att packa BB-väskan och stuva om i garderoben så att alla bebisens saker får plats där nu...

• Kelsson1

Speck: Ditt härliga inlägg menar du...
    Men får jag lust att storstäda hela lägenheten får man nog spärra in mig , hatar att städa och har varit väldigt nöjd med att maken tagit hand om det under senare delen av graviditeten .
    Redan min tvättmani igår var ovanlig, har tänkt att tvätta de kläderna i flera veckor att jag gjorde det igår trots illamående o trötthet är förvånande bara det.
    Hoppas att allt är väl med er lilla familj!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011