Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ego: Tillbaka från BM och sjukhus. Inget mer äggvita i urinet hos BM men däremot haft huvudvärk och bebis har rört på sig mindre, dessutom är jag idag så trött o nere att jag satt o grina hos BM så hon skickade oss till Sjukhuset. Väl där fick jag ligga med CTG i dryga 30min, allt såg bra ut. Därefter fick vi UL och även där var allt bra, bebis rörde på sig, övade andning och bra med fostervatten och moderkakan såg fin ut. Så nu kan jag slappna av igen och lägga mig o vila. Tror att jag håller på att bli förkyld eller något, huvudvärken måste komma därifrån så hoppas att lite sömn ska hjälpa...

• Kelsson1

Viksan: Spännande värre, håller tummarna!

Dealiy: Grattis till lyckat RUL! Nu kommer du snart börja känna bebis regelbundet!

• Kelsson1

Najje: Helt underbar bild! Ja vi får se var det slutar när de boxas redan i magen STORT GRATTIS TILL LYCKAT RUL!

NN81: Härligt att höra att allt bra med dig också!

Lillstintis: Bra att du också kollat upp det. Man ska inte ignorera sin oro. Läkaren var så gullig och sa att vi gärna får komma in igen om vi är oroliga, hon tyckte inte heller att man ska sitta hemma o oroa sig när det så lätt går att kolla att allt är ok med bebis.
    Känner mig bara lite korkad nu... De frågade om jag haft förvärkar, nej tyckte jag... Väl uppkopplad så mäter de ju förvärkar också och mitt i allt så får jag en förvärk som håller i sig ganska länge. Och visst har jag haft sådana tidigare men bara inte fattat att det är förvärkar! De har inte gjort det minsta ont (BM frågade bara om jag haft som mensvärk) utan blir som bara hård i en del av magen och får svårt för att andas. Jag har trott att det är bebis som trycker på, men så har det hela tiden varit förvärkar! Så intelligent av mig (NOT)!

• Kelsson1

Lillstintis: Jag hade inte heller kopplat det till förvärkar men det var så tydligt på mätaren att det var en sådan så jag bara måste tro på det. Men som sagt känner mig inte värst intelligent nu...
    Håller med, hoppas också att slippa åka in fler gånger innan det är dags. Vilket datum var det för dig? Inte många kvar nu va?

Speck: Låter så mysigt! Vi får nog också köpa in lera och göra till farmor och mormor lite avtryck...

• Kelsson1

Enya: Vad tidigt ni får försök till att lyssna på hjärtat, lyxigt! Klart jag håller tummarna!

Tredjemaj: Hård i magen och lite ont har jag haft ett bra tag nu när jag går för fort. Men just att bli hård i magen och få svårt för att andas (käns som luft inte kommer ner i lungorna) och lite hjärtklappning det har jag haft i kring en månad. Inte fattade jag att det var ens förvärkar, trodde att det var bebis som tryckte mot lungorna . Grejen med förvärkar är väl att de som allt annat med graviditeten är nog individuella. Hoppas du hittar information, jag kände mig rätt korkad igår

Jis: Mysigt, jo kan dröja innan ni kan göra det igen

Karmosin: Tack för tipset, värt att komma ihåg

• Kelsson1

kasa: Tack! Men som förstagångare när de frågade om jag haft förvärkar och jag svarar nej o sen visar det sig att jag visst haft de i en månad kände man sig lite dum . Enligt värkmätaren steg nivån upp från ca 15 till 40 men gjorde som sagt inte alls ont.
    Idag har jag som känt mig konstig i livmodern högt uppe, straxt under brösten. Känns som om jag hade tränat magmusklerna och hade mjölksyra i de men vet ju att magmusklerna inte alls sitter där mer utan har skickats ut mot sidorna (om jag nu någonsin haft några ) och jag har INTE tränat något. Undrar om det betyder att något kan tänkas vara på gång? Har som sagt ingen aning känner bara att det är annorlunda mot det som känts tidigare...

• Kelsson1

kasa: Hoppas att det är förbererdelser, kroppen får gärna förbereda ett tag
    Blir intressant att se om man känner igen värkarna när de väl börjar , de säger det att man gör det men är lite skeptisk...

• Kelsson1

Enya: Jag är så glad över att ni fick höra hjärtljuden! Nu kan du lugna ner dig till RUL som är här innan du hinner blinka

• Kelsson1

Viksan: Stort Grattis till lilla prinsen Gustav!

Strössel: Liam är bara för underbar!

Lillstintis: Har du börjat ha några känningar? Jag har känt mig annorlunda i magen idag mot annars. Men tror inte att något är på G än.

Jis: Håller tummarna att du slipper igångsättning! KRAM!

Ego: Har tvättat lite fönster idag. Orkade inte alla utan blev kvar lite till imorgon också men åtminstone en början. Har också diskat lite, men får så ont i ryggen så får dela upp även disk... Känner mig trots allt lite duktig Hoppas att maken vill hämta ner julpynt från vindan så jag skulle kunna pynta lite imorgon...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011