Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Spets: Jag tycker inte att du bör oroa dig men tycker fortfarande att du bör kontakta förlossningen så kan de göra en undersökning!

Viksan: Håller tummarna för glatta livet här så att bebis inte ska trivas för länge utan kommer ut snart!

Ego: De sjuka drömmarnas natt.... Har jobbat, varit utomlands och promenerat naken utomlands (och det var inget konstigt med det), vi skullle bara ha sjal som täckte de viktigaste delarna när man gick in i affärerna...
    Dit åker jag INTE ...

• Kelsson1

Viksan: En gravid kvinnas drömmar är inte att leka med
    Klart det är bra att ringa fl eller bm!

Aurora: Men guuuuud vad spännande! Försök sova nu på dagen redan ifall du sen inte kan sova på natten...

Kasa: Stor Kram! Inte roligt med bråk, men heller inget ovanligt! Hoppas ni löser det snart!

anderska: Tackar

Jis: Ställer upp på fika om jag bara orkar...

Strössel: Men vad tiden går fort. Är det redan en månad sedan. STORT Grattis till lilla Liam på månadsdagen !

Ego: Besöket hos BM gick bra Järnvärdet hade stigit till 115 så det är bra, blodtryck låg på 125/75 och jag har bara gått upp 8kg under graviditeten. Hjärtljuden låg på 146 och var starka o fina. Bebisen är fullt fixerad nu. Det som var mindre bra var att jag hade äggvita i urinen, inte mycket men ändå så pass att jag ska in o lämna nytt urinprov imorgon på morgonen. Lite smånervös blev man allt... Ikväll måste vi bara få fingrarna ur och packa BB-väskan!

• Kelsson1

Strössel: Jag har ju inte haft äggvita i urinen tidigare, det var nog därför BM reagerade...

Aurora: Tack . Jo du har rätt före eller senare kommer bebis oberoende på om jag är redo eller inte

Glömde berätta det att på BF 8/12 har jag tid till ny TUL och läkartid där det tydligen samtidigt bestäms datum för igångsättning... Så om bebis inte kommit tills dess så får vi se henne då trots allt

• Kelsson1

Aurora: Välkommen! Vad roligt det skulle vara att ha dig här, dela finska recept och ha barnvagnsrally

Najje: Förstår om du är trött och inte orkar skriva, ville bara höra att allt var bra med dig och dina små!
    Håller tummarna hårt för dig imorgon (även om det inte behövs) på RUL.
    Tro inte på vad BM säger utan försök få träffa en läkare som kan sjukskriva dig längre, inte ok att efter IVF med tvillinggraviditet bli sparkad i magen! Om ingen läkare sjukskriver dig, gå o träffa en psykolog o få sjukskrivning den vägen...

Jis: Jag har också sluppit bristningar och hoppas att de inte kommer nu på slutet. Har också bristningar sen tidigare som bleknat och vill verkligen inte få fler. Som du säger kilona kan man ta hand om men bristningar bleknar men försvinner inte...

Tredjemaj: Tack

• Kelsson1

Najje: Alla sätt är bra , hoppas du får sjukskrivning.
    Inte konstigt om du känner bebisarna redan när du har två! Vad härligt mycket du kommer att bli sparkad

Dealiy: Det är kring RUL man brukar börja känna bebis. Men för mig tror jag det dröjde till v20 innan första riktiga sparken kom som kändes utanpå (och just då råkade maken ha handen på magen ).

• Kelsson1

Najje: För mig har sparkarna neråt mot ja du vet vad, varit värre Gör riktigt ont... och ibland har jag nästan haft lust att be maken kolla om en liten fot tittar fram

• Kelsson1

Sputnik: Okul att veta att man fortfarande kan få bristningar, jag som hade hoppats slippa...
    Hängande hud har jag också redan, mer av den varan behöver jag inte heller...

Lillstintis: Hur är det med dig? Snart dags?

• Kelsson1

Aurora: Du är välkommen att flytta hit ändå
    Samma här, spänd bebismage och hängade fladder, mindre fint...

Sputnik: Jo om de kommer från graviditeten inte lika fint om det är övervikt...

• Kelsson1

Karmosin: Jobbigt, men är det ändå inte bra att få vattkoppor när de är små? Menar nu inte att bebis behöver få de än, han är för liten för det. Men att det ska hända just nu. Håller tummarna att det går bra.

Lillstintis: Blodtrycket var ok men BM sa att äggvitan kan komma före blodtrycket, därför ville hon ha extra koll. Jag har haft huvudvärk också från igår men det kan lika gärna vara begynnande förkylning.
    Min BM sa att det normala är TUL en vecka efter BF för IVF (numer) men hon ville att vi skulle få det på BF så att allt är klart ifall igångsättning behövs.

Aurora: Jag har till och med lärt mig att tycka om mig själv som jag är, helt naken framför helfigurspegel. Brukar träna på det , det är viktigt att vi kvinnor lär oss att tycka om oss själva exakt så som vi är. Tyckandet utifrån är sekundärt för mig...
    Lyssna inte så mycket på maken , dra med honom bara

Jis: På mitt jobb hade de köpt tårta till mig, lite olyckligt när jag blir så dålig av sött men när de gjort sig besvär så kunde jag inte tacka nej (mådde illa hela kvällen sen)...

Ego: Bebis har varit lite lugnare igår och idag. Tur att jag har tid till BM, får prata med henne om det. Jag har visst känt av bebis men inte alls lika kraftigt som tidigare, hon har som varit trött...
    Nu har hon också börjat trycka neråt ibland o jisses vad det gör ONT!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011