Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Menar nu för all del inte att det är fel att Gustav sover brevid dig utan det här är en fråga om hur jag tänkt försöka göra. Så till frågan . Fungerar det inte om han redan ligger i nästet och du ammar när han ligger där, somnar han inte då? I så fall kan man ta hela nästet och lyfta över till egna sängen...
    Tänkte som sagt på att är rädd för att ha bebis i sängen med en make som sover så djupt och försöker hitta sätt som fungerar när bebis sedan kommer

• Kelsson1

Lillstintis: Inatt har jag inte sovit ok, vaknade redan 4 och 5.20 när jag fortfarande inte somnat om klev jag upp och lade mig i soffan. Har väl sedan sovit i omgångar i soffan fram till halv tio. Men får se vad man orkar med idag, lär bli ännu en dag i soffan...
    Jag hade imorse kring 4-5 tre värkar med mensvärk så lite känningar har jag. Dessutom en känsla om att allt inte är som tidigare och att jag måste få allt klart NU. Undrar om det betyder att bebis inte är såååå långt borta längre?

Speck: Låter sååååå mysigt med en liten som ålat sig närmare dig

• Kelsson1

Jis: Roligt det där, jag däremot har inte så mycket emot att gå över tiden med ett par dagar

• Kelsson1

Viksan: Ok, då kanske jag får försöka ställa in mig på att bebis sover brevid mig...
    Men förstår fullständigt att du har bebis brevid dig, hellre det och sova än att inte få sova alls.
    Jag har haft mensvärk nu två dagar men bara sent på kvällen eller extremt tidigt på morgonen och inget sedan på dagen. Så tror inte att det är alltför nära än .
    BM på föräldrautbildningen sa att de rekommenderar numer att man börjar med smakportioner först vid 6mån...

Jis: Ska vi bilda klubb? Jag vaknade också vid 4 och har sovit i soffan till och från till 9.30...

• Kelsson1

Dealiy: Om du talade om för läkaren att du är gravid borde läkemedlen vara ok att ta även som gravid så inte värt att oroa sig.

Lillstintis: Jag kniper allt jag kan så jag inte tränger mig före i kön .

Viksan: Syrran började också med smakportioner kring 4-5 månaders ålder men nu sa de på föräldrautbildningen att de ändrat rekomendationerna  att man ska helamma fram till 6månader och därefter börja med smakportioner.

Ego: Var iväg och köpte gips för att göra hand och fotavtryck på bebis så får mormor och farmor julklappar . Oj vad jobbigt det var! Gravidkroppen är inte längre gjord för shopping. Passade även på att köpa hallonbladste, borde börja dricka det redan ikväll om det ska hinna ge någon verkan....

• Kelsson1

Aurora: Skönt att höra att allt går åt rätt håll och att ni snart får åka hem. Du är en bra mamma som behöver få sova för att orka producera mjölk och ta hand om ditt barn! Viktigt att du tar hand om dig själv annars finns inget kvar att ge till bebis! STOR KRAM!

• Kelsson1

Jis: Fin bild! Skadar ju inte att testa med färdknäpp

Ego: Vi hade tur o fick tid till tvättstugan redan igår kväll så vi slipper det idag. Skönt för idag VILL jag packa BB-väskan. Fick som lite panik igår på morgonen då jag hade lite mensvärk och SD utan att ha packat den. Så dagens plan är att försöka putsa färdigt fönstren som inte blev putsade i onsdags (har inte haft ork att göra det innan) och byta till julgardiner (äntligen). Hoppas man hinner/orkar med allt, så är det bara att lägga sig ner o vänta på bebis

• Kelsson1

anderska: Tror att det var för kring en månad sen jag böjade känna förvärkar. Sammandragningar (där magen blir hård) har jag haft längre. Du kan visst ha både sammandragningar och förvärkar utan att känna av de....

• Kelsson1

Skönt att du hade kunnat pumpa ut mjölk och fick sova! Hoppas att lilla Gustav börjar sova bättre på nätterna!

Gårdagens strapatser i affärer har gjort sitt. Även om jag klev upp först 9.15 (vilket inte har hänt på väldigt länge) så har jag varit supertrött hela dagen o inte orkat med något. Får se om planerna jag hade för dagen får vänta till imorgon eller om man orkar med något på kvällen....

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011