Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

skatten12 skrev 2011-08-31 07:53:05 följande:
    Tjejer när kom eran mage ? :)
    Anderska : grattis grattis :)

Måste sätta mej vid datan sä jag kan se bilder :) allra helst om de kommit upp bebis mage :)

Min började dyka upp i v 17.
  • anderska
    Kelsson1 skrev 2011-08-31 15:41:34 följande:
    Ego: Nu är jag officiellt tvåsiffrig, idag är det 99 dagar kvar till BF

Härligt Kelsson. Tiden går fort som bara den. Jag har har 27 dagar kvar sen är jag nere på det också =D
  • anderska

Jis: Hur är det med benet??  såg inte så trevligt ut på bilderna. Hoppas du är ok!

• anderska

Hejsan. Idag har jag blivit bortskämd av min sambo kan man väl säga. Igår firade vi tre års dag och jag fick en gigantiskt stor blommbukett =) Idag meddelar han mig att den 10 september ska vi åka utomlands en vecka och ta hand om varandra. Ja helt underbart MEN... jag som då är gravid börja tänka är det farligt att flyga? jag är då i v 20. Vart ska man åka, turkiet cypern?? ja frågorna är många.

Är det någon som har förslag på vart man kan åka, något bra hotell?? 

• anderska

Hej flickor. Då var resan bokad och det blir turkiet nästa lördag. Hoppas flyget kommer gå bra, är faktiskt lite nervös för att det ska kännas obehagligt imagen. Någon som flugit, känns de konstigt?? Vet ni vad som gäller vid solning, ska man lägga en handduk på magen för att skydda bebis från sol eller behöver jag inte täcka magen alls? Hoppas det blir en toppen semester och att man verkligen kan slappna av och njuta =) 

• anderska

Ja vi ska åka till Alanya och vara där i en vecka. Ska bo i oba området på Lägenheter Risus FFF. Det ska vara lite lugnare där och bara 2-3 hundra meter till stranden. Hoppas på en mycket avkopplande semester. Vet när jag flög från sthlm till malmö för en månad sedan, tyckte jag det spände så i magen. Blev ganska orolig då men bebis mådde ju bra på RUL nu så den kan inte ha tatt skada. Men man är väl alltid lite orolig för den där magen =)

Ni som varit i Turkiet, är det ett bra val? Är havet fint??  

• anderska

Tack för era tips =) Just nu håller jag på med kiwi, lactulos, kattrinplommon, linfrön och massa massa vatten men magen vill inte komma igång. Får nog ringa mvc imorgon och få lite hjälp!!!

• anderska
    Lindis1974 skrev 2011-09-04 18:27:44 följande:
    Tänkte jag skulle våga mig hit för jag är ju faktiskt gravid :) hade tänkt vänta till efter VUL men har bestämt mig för att vara positiv och inte försöka tänka det värsta hela tiden.
    I morgon ska jag ringa kliniken och få tid för VUL. Går in i v 6 på tisdag så det borde bli ett VUL om 2 veckor ca.
    Kram på er

Stort grattis och välkommen hit =) {#emotions_dlg.flower}
  • anderska

Någon som har mammashorts i stl 46 att sälja till mig??

• anderska
    kasa01 skrev 2011-09-05 13:09:15 följande:
    Vickan, jätte fina klänningar!!!

Anderkan, äter du skalet på kiwin också? Funkar för mig, en om dagen... 

Dealiy,   jag blödde också länge... en gång så mycket att vi hamnade på akuten (v 9) men liten fanns kvar. Var helt säker på att den stora klumpen som kom ut i toan var vår bebis, fattar inte hur det kunde blöda så mycket men ändå vara kvar. När de konstaterat att graviditeten fortgick blev jag hemskickad utan några som helst rekomendationer eller förhållningsregler. Bara vara som vanligt, de gjorde ingenting åt blödningarna fast jag var i v 9. Det var bara att vänta o hoppas helt enkelt. Känns grymt, men är det något fel så ska det ju komma ut... Det finns inget de kan göra åt blödningar om man får dem så tidigt, o i ditt fall är det tom för tidigt att se hjärtaktivitet. Hoppas det går bra, och att du slipper fler blödningar.

Speck, när min son var lite blev helt plötsligt alla mina vänner experter på bebisar...alla visste bäst, trots att de inte haft barn själva. Det är bara att sortera infon du får, det som passar dig är ju toppen, det som inte passar är bara att strunta i. Jag märkte tex m Casper att han fick ont i magen av att amma för mycket... tarmarna fick aldrig vila. Han blev ledsen av att få ont i magen, ville ha bröstet som tröst, fick ännu mer ont i magen, osv.. för oss funkade det då m napp en stund när han "bara" ville ha tröst, men den åkte snabt ut om han var hungrig (en knoge kunde också fungera att snutta på, om du inte vill börja m napp). Behövde alltså inte oroa mig för att han fick för lite mat. Det var verkligen ett helvete innan vi kom på den lösningen, eftersom han skrek halva natten igenom. Sen är det ganska vanligt att de ammar mer inför natten, dels för att de bunkrar, dels för att mjölken är lite tunnare då eftersom du gjort dig av med allt det gottiga under dagen. Inget konstigt! Sömnen är viktig, kanske kan ni dela upp nätterna lite mellan er? Så inte båda ligger vakna? MASSA KRAMAR!!!

Det låter ottäckt att äta kiwi skalet... nej men idag koka jag riktigt starkt kaffe och har redan gått på toa 2 gånger. Lyckan är total =D

Idag har jag även tecknat gravid försäkring. Känns riktigt bra. Var även på staden och köpte ett par korta mamma leggins så snart är jag verkligen redo för Turkiet resan =)

Jag har även bestämt (tror jag) mig för att gå på mamma ledigt den 25/12. Om det inte blir några andra komplikationer. Är det någon mer än jag som jobbar inom vården? vet ni om man som gravid måste gå in på smittade salar tex under maginfluensa (calici) tiderna och andra smittor så som klostridium och andra smittor??? eller blir det som arbetsvägran?? annars får jag ringa och prata med facket.     
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011