Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Vi hade en hund som hade problem med sköldkörteln och han gick på Levaxin (rätt hög dos) i flera flera år och mådde bra av det. Menar bara att privata veterinärer inte alltid ser till djurens bästa ibland ser de bara till att tjäna pengar. Därför rekomenderade jag en andra uppfattning från en annan veterinär. Självklart förstår jag att ni väljer att prioritera twinsen, vem hade inte gjort det! Hoppades bara på att det fanns andra alternativ. STOR KRAM!

Strössel: Tack, för att du frågar . Jag mår väl som vanligt, illa efter varje måltid. Lite mensvärk någon gång per dag (inte ofta, länge eller regelbundet) och trött.
    Idag ska vi på UL för att få höra när jag sätts igång om bebis inte kommer ut själv, blir spännande .
    Låter såååå mysigt med lilla Liam som utvecklas i rasande fart, det är så kul att se den utvecklingen!
    Vilka elaka människor som inte kan visa det minsta hänsyn till sin egen son! Du får ge din man en stor kram o se till att ni skiter i hans familj i framtiden!
    Mamma har ju också 4st barnbarn sen innan men beter sig nästan som om vår skulle vara den första . Samma med makens mamma, hon stickar för glatta livet kläder till lilla sessan även om hon redan har barnbarn sen innan.
    Hoppas att din makes familj ändrar på sig!

Enya: Är säker på att RUL kommer att gå finfint men håller tummarna ändå! Självklart förstår jag att du är nojjig, var också det inför RUL men du ska se att allt går bra!

Ego: Ännu en natt då man inte kunnat sova. Vaknade kring 4 o låg vaken lääääänge innan jag somnade om. Ville ändå kliva upp tillsammans med maken o äta fukost så nu sitter jag här o funderar på att ta mig en liten lur innan det är dags för UL...

• Kelsson1

Najje: Ledsen att höra. Fungerar verkligen Levaxin så mycket sämre på katter än hundar. Som sagt vi hade en hund som gick på Levaxin i flera år och mådde bra utan biverkningar. Jag hade för att vara på den säkra sidan ändå hört med en till veterinär. Självklart ska man alltid tänka på djurets bästa i första hand och sig själv sist men Levaxin har jag uppfattat som lindrigt eftersom hunden vi hade gick så bra på det. Kramis!

Jis: Låter underbart, ser framemot mer info om förlossningen
    Han är bara bedårande!

Ego: Tillbaka från sjukhus och UL. Allt såg bra ut på UL men jag har börjat läcka äggvita i urinet så nu får jag samla urin i 24timmar (förlåt för den äckliga detaljen) och åka tillbaka på kontroll imorgon.
    Levervärdena var lite förhöjda, men garvsyran (tror jag att det var) i blodet
    var normalt så ingen Hepatos (var det så det hette?). Men nu börjar läkaren misstänka havandeskapsförgiftning därför nytt besök imorgon...
    Fick mig en hinnsvepning, jisses vad ont det gjorde. Hon sa att livmodermunnen börjat peka framåt och livmoderhalsen förkortats från 4cm till ca 2,5cm livmodermunnen hade också börjat mjukas upp även om den inte var helt mjuk än. Så hon hoppas att förlossningen ska komma igång av sig själv till på lördag (inga garantier)...

• Kelsson1

Anderska: Tror inte att jag blir igångsatt på en gång utan om det visar sig vara havandeskapsförgiftning så tar de nog in mig först för observation och ser åt vilket håll det bär av. Nu tror jag inte att det är havandeskapsförgiftning utan tror mer på att jag hade druckit för lite under förmiddagen...
    Stort Grattis till ny vecka! Håller tummarna att det går bra för dig med körkortet! Modigt att börja plugga när du är gravid, jag tycker att jag är så glömsk och förvirrad just nu så skulle aldrig våga mig på sådant .

• Kelsson1

kasa: Hoppas du har rätt. Även om jag är rätt lugn fortfarande så har jag ju inget emot att hon tittar fram nu

Dealiy: Ja BF idag. Vi har inte bestämt förnamn än, väntar på att se hur hon ser ut...

Lindis: Du är för härlig! Börjar ju gråta här

• Kelsson1

Najje: Vad go du är! Tack!
    Mina tankar kommer att finnas hos dig imorgon och jag gråter med dig! Stor Kram!

• Kelsson1

tredjemaj: Tack . Tror inte att det är havandeskapsförgiftning. Min gissning är att jag hade druckit för lite och därför hade hög koncentration av äggvita i urinen än om jag hade druckit mer.

• Kelsson1

Sputnik: Tackar!
    Hur går det för dig? Känningar?
    Har du fått många frågor om bebis kommit än?
    Jag blev lite less idag och stängde av ringsignalen på telefonen, orkar inte svara fler gånger: Nej bebis har inte kommit än, Nej har inga känningar än, Nej vet inte när hon har tänkt komma osv...

• Kelsson1

Jis: Tålamod! Ge lilla W lite tid det kommer fungera snart med amning utan tillägg. Kram!

• Kelsson1

kasa: Ska tillbaka till läkaren för fler prover i eftermiddag, håller er uppdaterade när jag vet något
    Blöder lite nu (läkaren sa att man kan göra det efter hinnsvepning så det är ingen fara).
    Lite ont i magen ibland men inget regelbundet eller så att det skulle kännas att förlossningen var nära.
    Vi har planerat att gå på bio ikväll så är rätt säker på att förlossningen inte kommer igång idag

Dealiy: Stort Grattis till halvtid och v20!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011