Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Nu hoppas jag också att tösen vill titta fram snart. Blev nästan lite sur på läkaren igår som inte på en gång ville boka in en tid för igångsättning exakt 7dagar efter BF... VÄGRAR gå över tiden med mer än 7dagar! Sätter de inte igång mig så tar jag ändå mitt pick och pack o sätter mig på förlossningen o vägrar gå därifrån innan bebis tittat fram! Just you watch me, finnhumöret är inte att leka med när det tittar fram {#emotions_dlg.djavulsk}...

• Kelsson1

Viksan: Härligt att ni hittat rutiner som fungerar.
    Kan bara tänka mig hur nojjig jag kommer att vara över vår lilla tös när hon väl kommer . Frågan är om någon får ens titta på henne utan att jag blir nojjig

• Kelsson1

Karmosin: Bra att du hittat ett sätt för bebis att behålla varma fötter och att amningen går bättre!

• Kelsson1

Viksan: Dessa karlar! Vad ska man göra, ibland blir man helt matt...
    Min man har stannat hemma från jobbet och håller på att driva mig till vansinne. Han är nervös och har fått för sig att jag kommer att föda idag (finns inga tecken på att det kommer att ske) och därför härjar han runt i lägenheten och ska förbereda det sista innan vi ska åka in för att lämna fler prover. Jag som brukar ta det lugnt under förmiddagarna och behöver verkligen få varva ner nu . Funderade ett tag på att skicka honom till jobbet men de vill väl inte ha honom där heller när han är så okoncentrerad
    Skönt att det går bra med amning för dig också!

• Kelsson1

Jis: Härligt, du ser det kommer!

Sputnik: Just nu har jag inga förvärkar, sammandragningar eller värk av något slag. Så inget på G här.
    Jag gjorde helt rätt när jag stängde av ljudet på telefonen igår, makens moster och mamma har försökt nå mig (de brukar aldrig ringa annars). Tycker att han kan gott ta samtalen o svara till alla att bebis inte kommit än . Har meddelat mamma o syrrorna att om de vill nå mig så får de gå via maken .
    Visst är jag också glad över att vara gravid men irritationen så här på slutet är inte att leka med

• Kelsson1

Ligger o väntar på besked om det blir igångsättning eller om vi får åka hem. Blir det igångsättning så var maken inte hispig i onödan. Verkar vara början av havandeskapsförgiftning här... Skriver från telefonen, kommenterar senare. Kram

• Kelsson1

Besked nu från läkaren, blir igångsatt idag.
    Åkte iväg för att äta och hämta BB-väskan och ska vara tillbaka till sjukhuset för igångsättning kring 18.30...
    Mest troligt uppdaterar jag efter att tösen är här, ska försöka sova inatt (om det bara går )...

• Kelsson1

Har inte läst ikapp. Tänkte bara meddela att vår lilla prinsessa föddes 10/12-11 (natten mellan fredag och lördag) kl 02.37.
    Värkstimulerande dropp sattes in 23.40 då jag hade utvecklat havandeskapsförgiftning. Så förlossningen gick väldigt fort. Varken BM eller maken trodde att det skulle gå så fort, de trodde att jag fortfarande var i latensfasen eller skulle precis gå in i aktiva fasen när jag redan började krysta. Hade precis fått in slang för epidural när BM märkte att krystvärkarna kom .
    Vi mår alla bra, är bara väldigt trötta, lilla sessan vill ju äta ofta så blir inte många timmars sömn åt gången. Vi ligger kvar på BB på grund av att jag hade för högt blodtryck av havandeskapsförgiftningen. Tydligen ska vi få åka hem imorgon...
    Hoppas att allt är bra med alla er andra!

• Kelsson1

Uppdatering: Ingen hemgång för mig idag. Blodtrycket steg igår och imorse fick jag ont i magen på vänster sida när jag rör på mig. Så tidigast imorgon får vi åka hem, beroende självklart på blodtryck och magen...

• Kelsson1

Hej alla!
    Har nu läst ikapp och det är alltid lika givande att följa alla diskussioner även om man inte har så mycket att tillägga själv .
    Tack för alla gratulationer!

Jis: Men vad gulligt av din man att köpa armband som du velat ha!
    Jag har fått mina tryfflar (inte på sjukhuset, vi hann inte när igångsättningen kom så fort ) så jag är lycklig nu. Men har kommit på att jag fortfarande blir illamående av sötsaker så försöker undvika sötsaker även i fortsättningen...
    Oooo vad fin Waldemar är!
    Angående amningslarm så var första natten en skräckupplevelse, vaknade varje gång lilla Jenni (äntligen har vi bestämt oss ) gav ifrån sig något ljud men även om hon hade varit tyst en liten stund. Tänkte då att jag måste också köpa mig andningslarm. Men vi stannade kvar på sjukhuset så länge att värsta rädslan gick över och vi har valt att lita på att allt kommer att gå bra så vi kommer inte att köpa andningslarm. Det är som med graviditeten, efter en stund får man bara bestämma sig för att det kommer att gå vägen den här gången, går inte att leva med rädsla hur länge som hellst...
    BM sa idag vid återbesöket att vi inte ska låta bebis amma längre än 40min, då tar det bara på krafterna på bebis. Men kan tänka mig att det kan vara olika besked beroende på vem man pratar med.

tredjemaj & carlan: Jag vaknade också sjukt tidigt på morgonen de sista månderna så det är helt normalt även om det inte är roligt...

Najje: Otroligt fin bild o härligt stor mage!
    Skönt att höra att du äntligen fått sjukskrivning och kan slappna av!
    Hjärtljuden tröttnar man inte på att få höra

kasa: Stort Stort grattis till lilla killen!!!

Enya: Vad underbart att RUL och organscreening gick bra! Är såååå glad för er skull!

cattm: Låter som sammandragningar du har. Det var ungefär i de veckorna mina började...
    Det är inte roligt med gravidhjärna. Hoppas du snart får sova bättre!

anderska: Grattis!

Lulis: Skönt att allt är bra med dig o bebis! Låter härligt med fina utsikten o lugnet, blir perfekt att få barn i sådan miljö.

Eileen: Så ledsen för er skull, vilken fruktansvärd otur ni har med bilen! Stor Kram!

Lillstintis: Stort Stort Grattis till lilla Prinsessan!!!!

Viksan: Krya på dig! Kram!

Strössel: Liam är lika härlig och söt som vanligt!

Ego: Så har vi varit hemma sen i onsdag eftermiddag. Här går amningen bra, Jenni tog till sig bröstet nästan direkt efter förlossningen och har sugit bra sedan dess.
    Känns så skönt att det är något som är enkelt hos oss. Däremot så tror jag inte att jag producerar tillräckligt med mjölk... Hon har börjat gå upp i vikt men har inte bajsat på flera dagar så det blir till att öka på med ersättning och hålla på o pumpa med handpump från brösten efter varje amning för att förhoppningsvis öka på produktionen.
    Måste bara säga att alla som haft problem med amningen så berättde en bekant att med första barnet så gick amningen busenkelt, bebis tog bröstet på en gång och började suga. Så hon höll på att ramla av sängen när de kommande två barnen hade hon STORA problem med att få aminingen att fungera. Så tydligen beror det inte lika mycket på mammans kunskaper som bebisens förmåga till att börja suga rätt. Ingen här är en dålig mamma, alla gör sitt bästa och förmåga till amning är inte måttstock till om man är bra mamma eller inte!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011