Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

cattm: Skönt att höra att förlossningsrädslan är under kontroll! Kram!

• Kelsson1

Cattm: Napp tycker hon inte om, det kommer ju inget från den. Fungerar bättre om hon får sova på en (då utan bröstvårta) men man sover inte själv så mycket då heller. Men har försökt få henne att vara tyst så att maken kan sova, jag kan ju sova sen när han kommer hem från jobbet...
    Jo du ska se att innan du vet ordet av så har du lilla miraklet hos dig

• Kelsson1

Dealiy: Ibland fungerar lillfingret men är rädd för att hon ska få i sig bakterier från mina fingrar (är väl över nojjig ).
    Vi har en Classic Sport, det var den enda maken gick med på då den har minst med plastdetaljer som maken tycker är osäkra...

Jordgubbe: Underbart! Stort Grattis till lilla flickan !

Aurora: Håller med dig, mycket enklare att läsa än att kommentera

Karmosin: Känner igen det där med stök hemma . Själv är jag väldigt stolt över att ha orkat/klarat av att rasta hunden med bebisen idag annars blir det inte annat gjort än att ta hand om bebis...

• Kelsson1

Lulis: Jag hade också bestämt mig för 2veckor först men när det väl började närma sig ändrade jag mig o gick hem tidigare för att jag orkade helt enkelt inte jobba längre . Hoppas det går bättre för dig

Tredjemaj: Förlossningen kommer att gå bra ska du se. Smärtan är nog inget att oroa sig över, man glömmer den rätt fort efteråt och det är sååå värt det med tanke på miraklet man får
    Jo Jenni är söt
    Jag hinner amma och har jag tur hinner jag borsta håret, klä på mig o ta en promenad med vovven (har självklart bebis i vagn med mig) . De är nog som Aurora säger, beror på om bebis vill sova själv eller inte. Vi har skämt bort Jenni så hon sover gärna bara i famnen men det har vi inget emot
    Är imponerad över att ni hållit er från att kolla kön. Jag hade fått för mig att första barnet skulle vara en flicka så det var en delorsak till att vi kollade kön. Inte för att jag hade varit besviken men hade ändå behövt tid på mig att vänja mig vid tanken på att det skulle bli pojke. Nu fick vi ju en flicka så behövde aldrig vänja om mig

Aurora: Jag är också kontrollfreak men har under graviditeten när jag mådde så illa varit tvungen att vara tacksam över det maken gör hemma . Har varit bra träning, är inte alls lika kontrollerande längre

Jis: Här är det tvärtom, tre dåliga nätter då jag inte sovit alls mycket när Jenni varit gnällig och velat bara sova i famnen eller med bröstvårtan mellan läpparna inget av alternativen ger mig mycket sömn

Najje: Gratulerar även här till killarna och att UL gick bra! Härligt att du fick sjukskrivning så du slipper oroa dig över det nu.
    Väldigt fina namn ni har funderat på.
    Verkligen fin gravidmage!

NN81: Rekomenderar att man funderar på några alternativ till namn åtminstone även om inget är bestämt . Sista tiden kommer att gå fortare än du tror , helt plötsligt har du dina små hos dig

Vickan: Stackars dig! Visst orkar man mer än vad man tror men du förtjänar att få vila mellan varven också! Stor Stor Kram!
    Underbar liten brandman du har!

Karmosin: Är superimponerad över allt du hinner med och med två barn dessutom! Vissa dagar är jag glad om jag hinner borsta håret...

Massadillan: Håller tummarna imorgon!

Lindis: Bra att du är sjukskriven, hoppas du återfår krafter...
    Har också hört att det ska vara vanligare med pojk efter IVF men har ingen undersökning att hänvisa till...

Dealiy: Beror lite på vem man frågar, är med i en annan tråd där de flesta under hösten fick flickor...
    Nu kan jag slumra till lite när jag har henne sovandes på bröstkorgen eller tätt intill mig

Jordgubbe: Köpte några bodys efter KUB
    Fin gravidmage!

Angående bristningar så smörjde jag in magen en enda gång med Wiledas olja men den luktade för starkt (jag har problem med starka dofter) så blev ingen mer wileda olja för mig och jag fick inte en endaste bristning under hela graviditeten...

Ego: Vi var till BVC idag och Jenni väger hela 4350g och är 54cm lång , så vår tös har ökat med ett kilo på en månad ...

• Kelsson1

Jis: Vi har också en 160 säng o har inte plats för någon större så snart får Jenni flytta till sin egen säng
    Blir spännande att läsa imorgon om W väger mer än 5kilo

• Kelsson1

Aurora: Maken här har lärt sig att inte sucka, inte värt att starta världskrig
    Vilken härlig bild!

Jis: Vad fruktansvärt! När man hör om sådant får man verkligen ett annat perspektiv...

Massadillan: Underbara nyheter, Stort Grattis!

Strössel: Ring till läkaren o fråga vad det kan tänkas vara! Liam är lika fin som vanligt

Ego: Varit på en timmes promenad med Jenni och vovven , var skönt o nu sover Jenni i vagnen på balkongen så får en liten stund framför datorn.
    Vi sover väldigt dåligt på natten nu, får kanske sova i 3timmar sen är det gnäll resten av tiden så våra förmiddagar går till att amma o sova men det verkar fungera det med...

• Kelsson1

Söte: Välkommen! Som andra redan sagt så är styrkan med den här tråden att alla är vi i olika stadier av graviditet eller har barn i olika åldrar så ALLA är välkomna !
    Även jag blödde en del i början men har ändå en arg Jenni i famnen nu så blödning behöver inte vara negativt även om man självklart blir nipprig när det kommer.
    Håller tummarna för er!
    Kram!

• Kelsson1

Aurora: Hur går det för dig utan öronproppar? Jag brukar vara så utmattad att jag inte ens märker av hundens snarkningar

Dealiy: Vi har babyskyddet i baksätet för att vi har ISOfix där men inte i framsätet. Oftast när vi åker bil så är det maken som kör så jag sitter i baksätet med bebis... Du bör ändå inte ge bebis uppmärksamhet i bilen när du kör! Det blir lätt till en trafikfara...

cattm: Känner igen det där med sammandragningar som gör att man får svårt för att andas. Jag råkade ut för de mot slutet o var nära på att svimma på T-banan en morgon på grund av de. Efter det lärde jag mig att gå vääääldigt sakta till T-banan även om det innebar att jag missade den jag tänkt att ta . Det är bara kroppen som talar om att det är dags att varva ner. Hoppas du slipper fler stressiga dagar.

Söte: Jag mådde illa nästan hela graviditeten (hoppas att du slipper) men testade ett tag Postafen (mot åksjuka) finns receptfrit på apoteket. Hjälper de inte så kontakta läkare, finns receptbelagda tabletter man kan få som brukar vara effektiva mot illamående.
    Det som fungerade någorlunda var att äta ofta (hade morotsstavar med mig till jobbet) för hann jag bli hungrig blev illamåendet värre.

Strössel: Tufft att börja försöka redan. Är imponerad och hoppas att det lyckas utan IVF den här gången! Jag är fortfarande så mörbultad därnere att vi inte ens kommit igång med sex än

Enya: Underbart med sparkar som känns utanpå och Stort Grattis till v22
    Det är faktiskt sparkarna jag saknar nu när Jenni är här

Jordgubbe: Det var kring v20 som maken fick känna första sparken

Lulis: Försök laga mer mat åt gången o frysa in så slipper du laga mat varje dag...
    Jo bebisar växer som ogräs tycker att Jenni redan är väldigt stor, blir så roligt när andra tycker att hon fortfarande är liten

Tredjemaj: Vi har två frysisar som vi tänkt att vänta med till nästa höst eller vår. Jag har inga förhoppningar om att lyckas naturligt (även om mirakel kan ske) och vi har bestämt oss för att inte köra några fler färskförsök. Blir det inget av våra frysisar så är vi sååå nöjda med lilla Jenni

Speck: Blev nästan lite irriterad på BM på förlossningen som försökte övertala oss att skydda oss mot graviditet! Vi kämpade i 8år på att få Jenni, skulle vi mot förmodan bli gravida väldigt fort så är jag bara glad men räknar inte med det!

• Kelsson1

Strössel: Gratisförsöken är väl förbrukade när man får bebis?
    Helt rätt, kör på man vet aldrig det kan lyckas nu...
    Men 32år, då har du bra med tid än...

• Kelsson1

Strössel: Jag tror att våra FET försök kommer att kosta kring 10000kr st...
    Men tänk på att jag är 37år, man hinner mycket på 5år

Karmosin: Att de inte kan vara lite mer förstående för barnlösa! Tror inte att vi annars skulle reagera så här men med alla hormoner som löper amok i kroppen blir man nedstämd för inget...

Aurora: Tror att FET försöken får man betala för separat, men är inte säker bäst att kolla upp med kliniken...
    Jenni är också väldigt snäll men när hon vaknat kring 4-5 för att äta sover hon oroligt och därför är jag totalt utmattad men mellan kring tolv och fyra eller fem sover hon som en stock.
    Gör väl också att man är numer inställd på att lyssna på ljud från bebis så då stänger man ute andra ljud

Dealiy: Landstingsfinansierade försök gäller ju bara om man inte har barn sen tidigare... Tyvärr
    FK kan man inte förvänta sig mer av, om det gick skulle jag inte ha något med de att göra!
    Hoppas du får bättre bemötande i framtiden...
    Låter som en sammandragning men det är inget farligt, enligt vad jag har fått höra så har man SD ända från början det är först när de blir smärtsamma som förlossningen kommit igång.

Cattm: Jo hade andnöd flera gånger mot slutet på väg till jobbet och några svimningskänslor när T-banan var full o jag inte fick sittplats. Så det är värt att lugna ner sig lite mot slutet. Låter bra att du går tidigare från jobbet, viktigt att sätta dig själv och bebisen först nu.

Enya: Har ännu inte varit iväg ensam med bebis men när det är dags kommer det bli med T-bana eller buss

Inanna: Välkommen! Härligt att äntligen ha dig här!
    Du vet att de flesta av oss har tråkigheter bakom oss så vi förstår dig fullständigt när du nojjar. Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra för er nu men förstår att du gärna väntar på att komma förbi v12... Kram!

Söte: Spännande med KUB, vi gjorde det mest för att få se bebis på UL igen

Ego: En milstolpe nådd här idag ... Jenni sov första natten ensam i sin vagga! Men på morgonen var vi så less på att vara ensam så jag fick sova med henne i famnen resten av tiden . Får väl se om hon går med på att sova i vaggan även inatt...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011