Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Stort Grattis till v20!
    Kan det vara foglossning? Jag har inte själv haft foglossning så kan inte med säkerhet säga. Annars kan det vara ligamenten som gör ont. För att vara säker hör med BM!

Aurora: Grattis till hemkomst!
    Stackars lilla nåldyna, ge honom en liten puss från mig!
    Hoppas du kan sova under dagen så du inte sliter ut dig!

Jis: Håller tummarna att F kommer snart!

• Kelsson1

Tillbaka från BM, hon skulle höra av sig om blodproven visar något avvisande annars hör jag inget. Fick ingen direkt klarhet i när det i så fall skulle vara...
    Antar att det inte är något så jag oroar mig inte.
    Imorgon blir spännande, UL och prata med läkaren om igångsättning. Känner mig därför väldigt lugn och tycker att bebis får själv bestämma när hon ska komma (får ju ändå stopdatum imorgon ).
    Undrar om lilla F tittat fram än nu när Jis inte rapporterat något på flera timmar

• Kelsson1

Lillstintis: Fick precis lite tips från BM om att hålla på o pilla med bröstvårtorna hemma, det ska tydligen avge hormon oxytocin som även ges av sjukhus när man sätter igång förlossning...
    Dessutom trodde min BM att om man trycker rätt hårt ungefär tre fingrar upp från knölen vid insidan av foten så kunde det också ge effekt. Även om mannen masserar benen från foten upp till knäet.
    Man förlorar inget på att testa
    Än så länge tar jag det med ro om bebis kommer imorgon eller inte , får väl se om det ändras efter imorgon...

• Kelsson1

Lillstintis: Klådan är värst på kvällen, besväras som inte under dagarna.
    Yes, BM och läkaren på DS sa att senast en vecka efter BF sätts jag igång så därför är jag inte stressad

• Kelsson1

Jis: Framsteg är bra, skönt att epiduralen hjälper.

Lindis: Stort Grattis till lyckat RUL! Nu kan du verkligen andas ut och njuta av graviditeten! Stor Stor Kram!

• Kelsson1

Viksan: Härligt att du hittat ett sätt att få bebis att sova.

Dealiy: Det var först efter v20 jag började känna riktiga sparkar och då har jag moderkakan i bakvägg...

Aurora: Rätt tänkt, sov när bebis sover så orkar du mer!

• Kelsson1

Aurora & Vickan: Låter såååå mysigt med små små händer som vill hålla hårt i fingret !

Jis: Riktigt häftigt med uppdateringar, det går framåt det är huvudsaken.

Sputnik: Inga känningar här heller . Läste du mitt tidigare inlägg? Där fanns lite tips från BM om hur förlossningen kan tänkas få igång av sig själv...

Ego: Har sovit igen , nu lyckades jag sova i 1,5timme, var så slut efter besöket hos BM. Lär nog ta en lur i eftermiddag också

• Kelsson1

Men jisses vad man har fått sänka kraven på sig själv ... Dagens goda gärning har bestått i att orka diska! Vad löjlig man känner sig...

• Kelsson1

anderska: En gravid kvinna ska inte damsuga, inte bra för fogarna!
    I en annan tråd där det också är bara IVFare så har det bara fötts flickor ...

Viksan: Helt rätt, känn dig duktig för det är du!

Najje: Vet hur det är, har varit tvungen att ta bort en del djur, lika jobbigt varje gång.
    Kan ni inte be om en till åsikt av någon annan veterinär innan ni fattar beslut?
    STOR KRAM!

Eileen: Håller tummarna att det går bra för din make i förhandlingarna. Du är duktig som fixat med allt!

Jis: Stort Stort Grattis till guldklimpen!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011