• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, Härligt! Skönt att träffa läkaren, förhoppningsvis kan han/hon skingra din oro litegran. Gråta är bra, man känner sig alltid lite "lättare" efteråt tycker jag. Kom o skriv vad de säger imorgon om du orkar. KRAM!

• kasa01

Najje, men GUD VAD HÄFTIGT!!! Två stycken, vilken otrolig lycka! Grattis i massor!

• kasa01
    Lillstint skrev 2011-09-13 16:16:01 följande:

Ego: Har fått stränga order av BM att inte stressa då jag haft lite sammandragningar i kombination med "mensvärk". Enligt henne är normalt sammandragningar inget farligt, inte heller den där mensvärkskänslan, som ofta är ligamenten som drar, men kombon sammandragningar samtidigt som mensvärk är tydligen inte bra, då det kan tyda på att livmodertappen håller på att öppna sig (hmm... nu blev jag osäker på om det var tappen som öppnar sig...?? Någon annan vet säkert här). I vilket fall, så var det inte bra...

Ja visst är det tappen som öppnar sig, det är det som gör ont när man går in i värkarbetet. Det känns som mensvärk fast sjutton resor värre. Har man jätte mycket sammandragningar OCH en gryn mensvärk som återkommer med jämna mellanrum är bebisen på väg ut. Det finns medicin mot detta, så misstänker man att mamman är på väg in i en för tidig förlossning kan man alltså styra av det. Stress är en typsik dålig grej när man är gravid så försök ta det lite lugnare. KRAM!
  • kasa01
    Lillstint skrev 2011-09-13 17:28:02 följande:
    kasa: Tack för den solklara redogörelsen!

• kasa01
    Lillstint skrev 2011-09-14 07:19:15 följande:
    Gravida 

Strössel - BF 21/10 
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10) 
    Karmosin - BF 4/11 
    Aurora79 - BF 14/11 
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12   
    Kelsson  - BF 8/12 
    Jis - vecka 21 (20+4) 
    Kasa- BF 16/12  
    Tredjemaj - BF 21/1 2012 
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiy BF maj 2010

Bebisar här  

Speck -

• kasa01

Strössel, jag gillar inte riktigt att du har det så stökigt.. Vill inte skrämmas eller så, men jag tycker det låter som att du kanske behöver lite noggrannare övervakning från mödravården. Stor kram till dig!
    Hur ska de kunna kontrollera att man bara använder 5 blöjor på BB!! detta låter galet snålt, när jag födde skrattade de åt mig när jag frågade om man behövde ta med blöjor till bb. Men men, dåliga tider... Hade jag varit du skulle jag skickat mannen att köpa blöjor efter att bebsien är född, det små är verkligen SKIT SMÅ, men får du en lite skrutt är nästa storlek för stor..

Kelsson, du får köra m extrakudde som du kan byta lite snabbt under natten! Jag är också en "natt svettare" när det gäller hormoner, sover i Tshirt jag snabt kan byta om den blir för blöt. Fnissar lite åt ditt inägg här, men förstår att det kanske inte är så roligt. Jag har för en gång skull sovit rätt bra, från 22-6.45 o bara en kiss vandring!

Lillstinis o vickan, här har ni en till som löser problem nattetid! Blir det för mycket tankar åker boken fram igen. Får mig att tänka på annat. KRAM!  

• kasa01
    Jis skrev 2011-09-14 08:55:59 följande:
    Jag har för engång skull sovit riktigt gott å dessutom bara varit uppe engång på toaletten, hallelulja. Tror det var träningen igår, eller tog alla andra sömnlösa nätter ut sin rätt :)
    Lillstintis, det var riktigt jobbig gympa, man fick välja om man ville ha sånna handskar på sig eller inte inte. Jag hade det å det var riktigt jobbigt för armarna. Känner det idag.
    en annan sak, efter vattengympan igår (när jag kom hem) fick jag sjukt ont i magen, verkligen kramp, hur vet man om det är en SD eller typ bara en prutt som hängt sig? 
    Det låter som en prutt, sammandragnings värken är mer som mensvärk fast MYCKET värre. Tarmarna är riktigt ihopklämda nu och gör rätt ont. Jag har ofta ont pga tarmarna, inget vidare kul, men värken är helt annorlunda än SD. Har du mycket sammandragningar? Man kan riktigt se hur magen drar ihop sig, blir hård som en basketboll... SD har alla, det är kroppen som tränar inför förlossnning, men värken ska inte komma föränn i slutet.
    Jag gick på rosenlund min förra graviditet, tyckte det var toppen!Har lite för ont om tid nu bara, ska försöka komma igång i november sen. KRAM!
  • kasa01

Jis, när du får en stark sammandragning kommer du veta... De går inte omärkta förbi om man säger så.. hehe.. Känns mer konstigt är smärtsamt. Men pruttar däremot kan göra skit (!!!!) ont, jag hade en riktigt SKIT (eller prutt om man vill) dag igår. Det tryckte o spände överallt, från magmun till slutmål om man säger så. Kunde knappt äta ens, det känndes som hela kroppen var full med luft. Bättre idag tack o lov.

• kasa01

Eileen, såg att vi är beräknade samma datum kul!

Strössel, tror inte heller du behöver tänkte på blöjor innan förlossning... De kommer inte neka er dem på bb, det vore ju helt sjukt! o man får som sagt från Libero o Pampers. Kan tyckas generöst av dem, men med tanke på hur mycket pengar man lägger på blöjor under ett barns liv är de rätt måna om att ragga kunder redan från början. 

• kasa01

Strössel, Jis, o Aurora Vad fina bilder ni delar med er av!! Så roligt att se.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011