• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, tja vad ska man säga... vissa verkar helt enkelt sakna vanligt sunt förnuft. Tänk så här i stället, Sverige har en av de absolut högsta siffrorna på lyckade förlossningar, minimalt m barn som kommer till skada under förlossning. KRAM!

• kasa01

Lindis, grattis du med!!! Vad härligt, två nya små liv som ska få komma till världen. KRAM!

• kasa01

Eileen, kunde inte hålla med dig mer! Det är farcinerande hur folk plötsligen tycker att de har fri tillgång till ens mage bara för att man är gravid! Det skulle inte falla mig in att ta på någon annas mage utan att FRÅGA FÖRST. Vet inte hur jag hade reagerat, men om någon hade rört vid mig när jag var naken hade jag nog... a, vet inte... men inte ok i alla fall. Folk i allmänhet verkar glömma bort hur en gravid mage ska se ut, det är nog tyvärr så att man själv ska vara ganska insatt för att veta på ett ungefär hur stora/små de är. Kan bara refferera till att jag gissade att sambons kusins barn var runt 6 mån, visdade sig vara 2 1/2.. har helt enkelt tappat kollen, min son är ju så stor nu. Då skulle jag å andra sidan heller inte ställa mig o vråla, -men herre gud vad STOR hon är... utan helt ödmjukt erkänna att jag inte har nån koll helt enkelt. Men som jag skrev lite tidigare idag, folk verkar ha tappat sitt sunda förnuft på nåt bra ställe--- KRAM!

• kasa01

Alltså, en helt anna grej.. läste nånstans i en grav kallender att barnens hörsel utvecklas mer nu (runt v 28). Min bebis kommer att bli hörselskadad om min mage tänker fortsätta låta som den gör!! Herregud vad den har knorrat och låtit på sista tiden. Prova ligg mot någons magen som knorrar, det låter jätte mycket! Tänker er då att ligga mitt i eländet... stackars lite.... Kram på er allihop.

• kasa01

Eileen, jag går in i v 29 imorgon.. graviditets månad 8 också, det du! Men kan de verkligen känna lukt??? min son frågade mig igår hur bebsien kunde hålla andan sådär länge, lite sött.. Men de får en att tänka på hur finurligt det är, att allt ska börja fungera när de slipper ut ur "fängelset" (för att citera monopol hehe). Fisar hör ju graviditetn till, vilket är lite av ett bekymmer för mig! Min sambo är lite fin i kanten gällande sånt, så jag kan inte riktigt släppa loss om man säger så... sen fiser han i sömnen i stället Skönt med lite ledighet, även om det såklart inte är kul att operera. Håll dig på replängs avstånd från tanten bara, så ska det nog gå bra  Skönt m vattenjumpa, ju större man blir, ju skönare är det att bli "viktlös". KRAM!

• kasa01
    Strössel, men hur kan det göra så?? Om han gått ner i tid får de ju fasa ner lönen procentuellt, de kan ju inte bara ta en hel månadslön. Kan han inte prata m dem och be dem ta lite varje månad..? Vem klarar sig utan ersättning en hel månad när man dessutom jobbat under tiden. Jätte märkligt. Ledsen att höra din mammas kommentar. Verkligen inte ok. Men du, grattis till 37 dagar!!! Lyckso dig, och fokusera på det i stället för allt det tråkigt. KRAM!

KEL, fin klänning!

Usch, börjar gräma mig lite för hur det ska gå för mig när liten kommer... har ju ingen ersättning i stort sett, o måste jobba. Eller så får jag lägga ner mitt varumärke, o det vill jag inte. Har tänkt att det får gå, att mamma kan hjälpa mig lite, men nu har hon fått en förslitnings skada i nacken och kan knappt köra bil. Tyvärr inget som kommer bli bättre m tiden heller. Jag vill ju kunna vara ledig och ägna mig åt att vara mamma, med sömnbrist o allt vad det innebär kommer det inte bli så många timmars effektivt arbete per dag hur jag än bär mig åt. O well, time will tell...
  • kasa01

Najje, jag var likadan i början! Mycket nöjd m illamåendet. man vill ha nån form av bekräftelse, även om det låter tokigt i andras öron. hehe.. Jo, min sambo kan ta pappadagar. Frågan är bara hur hans arbetsgivare ställer sig till det hela. Har bett honom kolla upp detta udner en tid nu, men min sambo är av den sorten som stoppar huvudet i sanden. Jag kommer ju behöva ta hand om bebisen eftersom jag hoppas kunna amma, men han skulle kunna ta någon eller ett par dagar i veckan de första månaderna. Arbetsgivaren kan ju inte neka till pappa ledighet, men jag vet inte om man det finns krav på hur många dagar i veckan man ska ta i så fall. Han är under extrem prss på jobbet just nu, o vet att det inte kommer att landa helt väl om han ber om 3 eller 4 dagars arbetsveckor. Därför har han låtit bli att fråga helt enkelt... Kram, o leve illamåendet!!

• kasa01

Karmosin, tack rara för omtanken. Jo, det får lösa sig på något sätt. Blir bara så mycker mer tydligt ju närmare födelse man kommer, att ekvasionen inte riktigt går ihop. Skulle så gärna bara kunna släppa allt, om så bara för ett par månader. Men det går ju tyvärr inte när man driver eget. Kram på dig

Min sambo dricker också mycket mindre nu är jag inte dricker något, han tar liksom inte ett glas själv till lördags middagen. Däremot på fester mm. o jag håler med, men blir "trött" på dem, o lukten är ju inte direkt den man längtar efter. Jag ÄLSKAR att njuta ev ett gott glas rött till goda ostar och salami, mums! Däremot blir jag sällan berusad, det har aldrig varit min grej. Måste dock erkänna att jag längtar efter att få njuta av det igen, eller ett glas god champagne. Men men, man är alla olika. 

Carlan, min livmoder ligger också i vägen, ska göra ett nyt UL om 1 månad. Dock drar de sig i 99 fall av 100 åt rätt håll, så jag är inte särskilt oroad.    

Vore jätte kul att se på en fika! Jag kan dock inte till veckan, har fullt schema varje dag. KRAM på er, o trevlig helg! Nu ska vi m sonen till crossbanan och åka lite i det fina vädret.   

• kasa01

Vickan, håller med alla andra, väldigt vacker bild!

Kelsson, om du inte orkar med att gå på massage kanske du kan få några övningar av en sjukgymnast som är knuten till mödravård? Det har hjälpt mig mycket. Har haft mycket problem m nacke o axel på vänster sida, men det är helt bra nu. 

Jag kan ses tisdag, torsdag eller fredag nästa vecka. Sambon kommer från jobbet vid 17.45, o jag brukar hämta sonen mellan 16-17 beroende på. Alltså innan eller efter det.. om inte C går hem till nån kompis, då kan jag när som. Kan säkert anpassa tiderna lite efter er andra.

Ska till BM idag. ska bli kul, även om det inte är så mycket nytt som händer. KRAM allihopa!     

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011