Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Håller med, det är svårt att hålla tyst, inte alltid man lyckas
    Låter väldigt bra med egen tid, man behöver det. Jag får nog när jag får sitta ensam vid datorn en stund när maken har tösen

Viksan: Jo det där med skötbordet är inte att leka med. Har varit VÄLDIGT noga med att inte lämna tösen ensam en sekund, håller handen över henne när jag ska sträcka mig efter något osv. Men häromdagen var jag så trött (hade inte fått sova på hela natten) så jag glömde henne på skötbordet (trodde att jag hade lagt henne i vaggan) när jag tog av mig morgonrocken! Vilken panik jag fick när jag vände mig om o ser henne ligga på skötbordet! Det gör jag ALDRIG om! Tur att inget hände men nog hade jag hjärat i halsgropen...

Luella: Snälla byt inte bild än på ett tag tills jag lärt mig ditt nya nick

skatten: Tror att det ändå är SD du har. Förlossningsvärkarna känns som mensvärk gånger 100 så du märker om det är sådana du får...

Jis: Tror du inte att jag ändå glömde att det var rea på Lindex... var iväg men gick bara in på H&M, vill bara sparka mig själv just nu...

• Kelsson1

Liam m ä: Väldigt fin tårta! Gjorde du den själv?

Luella: Hade redan hunnit glömma ditt nya nick Tur att jag kände igen bilden

• Kelsson1

Aurora: Jag gillar inte alls att vara med under vintertid när man ska åka upp för branta backar... Tycker att det är jätte läskigt med risk för att fastna eller kana av vägen! Skönt att det gick bra för dig.

• Kelsson1

Aurora: Nej då undviker jag gärna att bo där . Hade en gång en kompis som bodde i Ö-vik, då kan du tänka dig hur backit det var när man skulle besöka de...

Jis: Skönt att ni fattat ett gemensamt beslut!

Massadillan: Du får ta en tur hit någon gång när det är dags för fika

Najje: Min syster som bor i Göteborg bakar väldigt fina tårtor på beställning om du är intresserad senare

Vickan: Jag röstar fortfarande på Solna C för fikaplats Flört

• Kelsson1

Najje: Hitta bra filmer/serier att titta på, läs böcker, prata i telefon med människor du gillar... Helt ok att vara neggo också
    Ja om ca 3 månader har du inte tid att vara neggo längre

Aurora: Bara höra av dig om du behöver fina tårtor så ger jag kontaktuppgifter till syrran...

vinterbebis: Stort Stort Grattis till lilla Prinsessan!

maria liam: Du får sluta byta nick o bild, förvirrade jag får svårt att veta vem du är snart

Vickan: Stackars liten! Hoppas ni hittar en lösning som minskar på gråten för lillen!

Lulis: Stackarn! Tyvärr är det så att man är förvirrad under graviditeten...
    Jag köpte stödstrumpor i bomull, kunde använda de först mot slutet för de var för varma, jag var extremt varm under graviditeten (gick med jackan öppen ända till slutet o svettades för ingenting ).

Jis: Som jag skrivit tidigare så är det viktigaste att man har en mätt bebis, spelar ingen roll om mättnaden kommer från ersättning eller amning! Kram!

MrsC74: Härligt att höra från dig!
    Den här länken var det någon annan här på tråden som postade angående att känna sparkar: www.spadbarnsfonden.se/Page.asp
    Sedan skickades vi in för kontroll en gång extra för att jag inte kände tösen så mycket en dag. Som tur var visade sig allt vara bra med henne, hon vilade bara upp sig och kom igång dagen efter igen
    Byt inte du heller bild än på ett tag så hinner jag lära mig ditt nya nick

Angående bebisens rörelser: Jag blev ju också hård i magen på något visst ställe o trodde att det var bebis som tryckte där men när jag var på sjukhuset på CTG så upptäckte jag att det var förvärkar , kände mig lite dum när BM tidigare hade frågat om jag hade sådana o jag hade nekat... Men men, var inte lätt att veta när man inte haft sådana tidigare

skatten: Om du har mensvärk ska du nog kontakta sjukhuset omgående!

kattm: Jo du får nog glömma att damsuga osv nu, inte bra för fogarna. Snällt av svärmor att städa!
    Kommer ihåg mot slutet av graviditeten, att gå tog mycket längre tid än tidigare för mig även om jag inte hade foglossning. Man fick räkna med att gå i snigeltakt o stressa till nästa tåg var uteslutet Rätt skönt att nu kunna ta sig en promenad med vovven utan att bli helt andfådd...

Ego: Någon annan som fått ont i fingrarna från att sköta bebis? Jag har börjat fundera på om jag bör gå o ta prover o se att det inte är reumatism för får så ont i fingrarna av att styra bröstet till munnen på bebis o hålla bröstet från hennes näsa (har ju reumatism i släkten)...

• Kelsson1

Najje: Stort Stort Grattis, är verkligen en milstolpe att komma under 100dagar!

Vinterbebis: Känner igen det där ! Viktigast är att njuta av bebis nu, men orkar du så kan du skriva förlossningsberättelse...

Enya: Vi har en vagga som maken har legat i när han var liten , senare ska vi byta till en riktig spjälsäng som vi fått låna...

Ego: Inte lätt att få tid till att duscha just nu när maken är sjuk o man får ta hand om allt... Har blivit micromat de senaste dagarna, orkar o hinner helt enkelt inte med matlagning mellan amning, hundrastning och handlandet. Så gissa om jag är lite trött...

• Kelsson1

Anderska: Helt förståeligt att du inte orkar läsa ikapp , men förvarning du kommer hinna ännu mindre när miraklet är här...
    Mensvärk är vad jag kallar för värkar... Kan ju vara så att du föder innan BF...

Najje: Stort Grattis till godkänd sjukpenning, ingen liten bedrift!
    Ovanligt att gå över tiden med tvillingar, tror snarare att de kommer före
    Slapp prickarna men fick klåda i händer o fötter speciellt på kvällarna o då ville BM ta leverprov...
    Men slapp som sagt prickar o kliade bara i händer o fötter, inte på mage o rygg. Hör med din BM för att vara säker

Aurora: Skönt att allt är bra både med dig och A!

Jis: Bra att ni fick ett fint avslut på ammandet.

Massadillan: Hör med BM men du kan ju testa med saltvatten som du spolar näsan med istället för nässpray..

Marsbebisar: Hur är det med dig?

Vickan: Där ser man att det var rätt beslut att sluta med amning om fisen går upp bättre utan... Kram!

Speck: Viktigast är ju att prioritera Loke, du får komma nästa gång!

Ego: Maken fortfarande sjuk, tror inte att jag heller är helt 100 men har inte fått feber eller hosta. Huvudvärk har jag o det är inte speciellt roligt när hunden ska rastas men det går väl snart över...
    Jenni är åtminstone härlig, morgonen börjades med största leendet som smälte mammas hjärta totalt

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011