Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Kram! Som jag sagt tidigare så är det ju viktigast att bebis är mätt o belåten då spelar det ingen roll om mättnaden kommer från ersättning eller bröstmjölk!
    Undrar faktiskt själv hur länge amningen kommer att fungera här (delammar) när Jenni mellan varven bara puttar ut bröstet o vill ha ersättning. Sedan kommer dagar (som igår) då hon tar bröstet jätte bra o äter bara kring 100ml ersättning på hela dagen. Ja ja, vi får se tiden an...

Vickan: Vad heter dokumentären?

Jis: Vad hette sidan med rabatterna som vi pratade om under fikat? (Nej mitt minne fungerar fortfarande inte )

• Kelsson1

Viksan: Vi har också hållit oss inne nu i kylan, man hinner nog vara ute när det blivit lite mildare väder igen
    Hoppas stora killen kryar på sig fort!

Jis: Smörjde redan i torsdags med den cremen .

Vickan: Hoppas han slipper kramper och blir frisk snart!

Ego: Vår lilla tjej har börjat hosta. Inte ofta men några gånger per dag och det är som en torr hosta. Är sååå rädd för att det ska vara allergi mot hunden...

• Kelsson1

Vickan: Otroligt obehagligt! Vet, bror min hade också kramper när han var liten och förde det vidare till sin dotter... Men som du säger så brukar de gå över när barnen växer o blir äldre. Hoppas lillskrutt slipper de!

Maria Liam: Vad skönt att höra. Det är ju inte så att hon ligger o hostar längre tider utan precis som om hon fått något i halsen som irriterar så kommer det typ tre hostningar o så är det bra. Hoppas att det ger med sig snart.
    Men vad skönt att det är bättre mellan er! Det är nog rätt vanligt med svackor i förhållandet när bebis kommer o stör rutinerna.
    Här har vi haft det väldigt bra, maken har varit så förstående o velat ha Jenni när han kommer från jobbet. Betyder ju inte att det har varit helt friktionsfritt för det . När man är trött så har vi kommit ihop oss ändå...

• Kelsson1

Jordgubbe: Gick upp ungefär 8kg under hela graviditeten men hade gått upp kring 10kg av hormonbehandlingarna innan plus och är inte smal sen innan. Mådde även dåligt under hela graviditeten och kunde inte äta något sött juni till december.

MrsC74: Självklart kommer vi att ha fler träffar
    Hoppas att tillskottet är nog o att du slipper fler problem!
    Jag borde boka tid till tandläkare, har haft lite problem med tänderna under hela graviditeten men drar mig för att ringa...

• Kelsson1

Enya: Jag oroade mig också lite då jag inte gick upp speciellt mycket på slutet men allt visade sig vara bra med bebis ändå
    Stort Stort Grattis till nådd milstolpe!

Jordgubbe: Håller med Jis, sluta oroa dig! Du ska definitivt inte gå ner i vikt (menar banta) under graviditeten! Om du äter onyttigheter som godis o fika så kan du dra ner på det då socker inte är bra för bebis men annars är det viktigt att äta...
    Känner igen det där, förra sommaren hade jag svårt för att acceptera kroppen som den såg ut. Var visst överlycklig över graviditeten men inte lika glad över att inte passa i några kläder alls och det var ännu inte tal om bebismage utan jag svullnade så mycket direkt från början. Men men vänta du bara tills bebis är ute o skinnet vägrar dra ihop sig o man är lös o slapp o har extrakilon det är roligt det

MrsC74: Förhoppningsvis vänder sig bebis snart så du får sparkarna upp på revbenen istället (inte så skönt det heller)

Najje: Mot slutet av graviditeten var jag iväg o shoppade med maken. Vi var borta 2timmar och på den tiden hann vi äta lunch också, jag var totalt utmattad o vi behövde avsluta shoppingen i förtid (hann inte med allt vi skulle) för krafterna tog slut). Så effektiv shoppingtid blev väl kring 1 timme o 15 minuter o det var mer än nog. Du ska se att krafterna återvänder efter förlossningen.
    Jag har inte heller så många att prata med här hemma, Jenni sover fortfarande så mycket så hunden får lyssna på mina problem .
    Som tur är har hon vant sig, till en början tittade hon bara på mig o tyckte att jag var knäpp som pratade med en hund...

Ego: Känner mig lite effektiv idag, har hunnit med promenad med vovve o vagn och dessutom vikt undan lite tvätt och allt detta trots att Jenni varit väldigt mammig idag.

• Kelsson1

kattm: För mig landade det aldrig , förundras fortfarande över att vi faktiskt har en egen bebis o Jenni är snart två månader gammal

• Kelsson1

Maria Liam: Tack, förvånar mig själv ibland med att hinna/orka något vettigt .
    Idag har jag inte fått sova någonting för Jenni så det har inte blivit något vettigt annat än promenad med vagn o vovve...

Vickan: Otroligt vad du behöver stå ut med just nu! Hoppas att Alvin kryar på sig fort och att allt löser sig fort och smärtfritt med lägenheterna!
    Vad är det för virrpannor som köper 2 lägenheter??? Konstigt folk. Hoppas att det blir totalt smärtfritt för er.

Speck: Så kan man också göra

Najje: Härligt med UL!
    Håller tummarna att de inte vänder på sig mer.

Luella: Kan man verkligen kalla en sådan person för "pedagog"??? Vilken jobbig situation, hoppas du slipper fler sådana!

kattm: Jag tillbringade nästan hela graviditeten i soffan just på grund av illamående...
    Hoppas det går över snart för dig!

Lulis: Håller tummarna att det din bror köper lägenheten så ni blir av med den!
    Grattis till påbörjad föräldraledighet Snart är bebis här...
    Jag tror att Jenni fixerade sig ca två veckor innan BF men syrrans dotter fixerade sig aldrig innan förlossning (första barnet) och allt gick bra ändå.
    Du har spännande tider framför dig nu

Vinterbebis: Allt väl med dig o bebis?

• Kelsson1

vinterbebis: Ungefär så det går till här också (fortfarande) och Jenni är redan 8veckor . Duscha försöker jag inte ens hinna med på dagarna, väntar tills maken kommit hem.

Lulis: Vet inte om jag har fattat det än att jag har barn
    Det är alltid lite känsligt att sälja inom familjen, man vill ha ut så bra pris som möjligt men samtidigt vill man se till att syskon får så billigt som möjligt... Hoppas ni kommer överrens.
    Natten lär vara som den alltid är, hon vaknar en gång för att äta o sen kliver vi upp kring 6-6.30 för att äta frukost med mannen. Det är sömnen under förmiddagen jag inte fick idag som jag hoppas på att få imorgon

Speck: Stackars lilla Loke, hoppas han kryar på sig fort.

Vickan: Nyproducerat brukar väl betyda rätt hög hyra så det spelar nog in en del. Ja ja, inte ditt problem hoppas bara att du slipper många visningar o får ha det lugnt tills flytten.

Jis: Skönt att höra att det gick bra, jag ska till BM på fredag...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011