Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kelsson- hoppas du mår bättre. Skulle ringa min BM imorgon om jag vore du. Min sa att jag ska höra av mig om det händer något ovanligt. Förmodligen inget konstigt för dig men om hon säger det slipper du oroa dig. Bra att du gick hem och vilade.

strössel - bra att du vilar också.

Vickan - hoppas du blir bättre. Märkligt att det kom i samband med att du drack the.

Karmosin- bra att höra hur du fixar med kläderna.

Aurora- bra med mysdress. Tror jag kommer leva i min efter förlossningen´.

Deaily - jag trodde heller inte att jag skulle få återfå aptiten men det har jag och nu är illamåendet ett minne blott. Snart är du också här.

Cattm- förstår att du är trött. Har inboxat dig lite new yorktips. Listan är inte klar men tänkte att du kanske inte loggar in så mycket mer innan resan. När ska ni åka?

Najje, lillstintis och Jis - hur mår ni idag?

Angående fika nästa torsdag tror jag inte att jag kan men ska försöka komma loss från jobbet. Vore jättekul!

Kram

• vinterbebis12
    Najje79 skrev 2011-09-27 21:48:37 följande:
    Jag vet det, men min man får lista ut detta själv... Glad Han kommer att se att det inte går att dölja och då kommer han inte att ha så mycket att komma med... kvinnlig list Flört
    på julafton gissar jag att du kommer att se ut som jag gör nu och det råder ingen tvekan om var min mage kommer ifrån och alla som inte vet frågar och gratulerar. Tycker din man hade en fin tanke om att ligga lågt för andras skull, låter väldigt omtänksamt av honom. För min egen del föredrog jag dock att få veta att någon är gravid istället för att upptäcka det själv och undra. Det kommer nog ge sig självt och som du säger är nog den kvinnliga listen inte fel härSkrattande
  • vinterbebis12
    Enya70 skrev 2011-09-30 18:43:47 följande:
    Ok tack Kellie. Fortsätter lite till och trappar sedan ner.
    Kram 
    Stort grattis tilll hjärtat Enya!! Så underbart. Jag slutade i v11. Fick utskrivet från sopiahemmet eftersom FC inte ville skriva ut. Det behövs säkert inte men kändes bra för mig att ta lite längre.
  • vinterbebis12

Aurora - vilken härlig bild! Du passar verkligen i brunt, fint!

Strössel - kan inte tänka mig att det är farligt för de har väl inte målat med oljebaserad färg?

Carlan - vilka fina kläder! Både de du sytt och de som är köpta. Jag tycker det är så svårt att hitta kläder som matchar. Jag köper och sen hoppas jag de passar ihop men det är verkligen en salig blanding här hemma. Kollade på din blogg och så att du hade köpt den vändbara koftan på name it. Ska leta en likadan! Sen gillade jag din gråa kofta (den du hade på dig på en bild), var kommer den ifrån?

Angående fikaträffen i Stockholm får jag stå över. Alldeles för myccket på mitt jobb i veckan för att jag ska kunna ta mig till stan till 16.30. Tråkigt att jag missar den men det är mycket roligt som händer på jobbet så ändå ganska ok. Får hoppas att jag kan vara med nästa gång istället. 

Idag har jag shoppat vinterjacka på nelly.com. 339 kronor för en täckkappa, ett riktigt fynd! Samma kostar nästan det dubbla i butik. Det är 15 % rabatt på hela sortimentet så det blev en del babykläder också. Tips till er som behöver shoppa!

• vinterbebis12

Jis - var ligger lager57?

Deaily - jobbigt med bråk men som Najje säger kan det vara bra att rensa luften ibland.

• vinterbebis12

Jordgubbe - kanske har att göra med att man blir öm i brösten? Armhålan är ju rätt nära där.

Kelsson - jag tror att jag kommer hem från jobbet vid 18 och jag försöker att inte stressa med magen så att försöka hinna med er är nog inte lönt. Men nästa gång förhoppningsvis!

Sov gott

• vinterbebis12

Carlan - tusen tack för länken, nu måste jag nog shoppa i smyg för maken tycker vi redan har tillräckligt (vilket nog är sant....) Var det så att du ska få en flicka? Vi vet inte könet så försöker hitta saker som inte är för flickigt eller för pojkigt men lila tycker jag absolut funkar till båda. Och egentligen bryr jag mig inte om någon skulle gissa fel kön pga kläderna.

Kelsson - tack för att du frågar, det får mig att tänka efter en gång till vilket är bra. Jag jobbar nog lite mer än mina 40 h och sen har jag en bit resväg till jobbet också så ibland blir dagarna långa. Jag har dock ett väldigt flexibelt jobb där jag själv styr ambitionsnivå och arbetsuppgifter och kan ta sovmorgon, jobba hemma eller ta en tupplur på jobbet. Jag mår ju jättebra nu och känner mig inte stressad eftersom jag själv har kontroll och kan påverka situationen och tror att bebisen mår bra så länge jag mår bra. Just nu har vi en intensiv period och då väljer jag att inte boka något precis efter jobbet för det kan innebär att jag får stressa eller att jag måste vara på jobbet tidigt. Tack för att du frågar - du är så omtänksam!

Att du frågar får mig undra om alla andra i tråden jobbar färre timmar nu under graviditeten? Om man har ett jobb med helt andra krav eller om man mår dåligt eller har åkommor som några i tråden förstår jag att man inte kan gära det men har inte tänkt på att jag som mår bra borde trappa ner....Det har faktiskt varit svårt för mig att känna en stor skillnad i trötthet etc eftersom jag i och med graviditeten mår bättre och har mer energi än på länge. Rent kroppsligt är jag nog tröttare men i och med att jag är så mycket gladare och positivare går allt lättare. Flera kommenterar hur välmående jag ser ut  (kanske för att vara snälla men ändå) och för min del är det nog det psykiska som spelar in. Berätta gärna hur har upplevt det!

Nu är det f.ö sparkkalas här, så underbart! Ha en bra söndag till alla Hjärta

• vinterbebis12

Jag har 4-5 bodies i stl newborn som jag tror är motsvarande 50 så ska inte köpa något mer av det. Har ungefär lika mycket i stl 56 och 62.  Har dock dåligt med ytterkläder, mössor, byxor etc och det ska ju bli en vinterbebis så det behövs nog något varmt. Alla jag frågar säker olika angående storlek; vissa tycker man absolut ska ha stl 50 medan andra tycker man ska hoppa det. Du ser ju lång ut och om ni tror det blir en stor tjej skulle jag nog satsa lite på 56 och mest på 62.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011