Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Karmosin - ha så trevligt på bröllop!
Najje- vi fick UL i v 12 även om vi inte ville göra KUB. Vår BM är väldigt förstående för att vi har en extra oro iom IVF. Klart ni också ska få ett UL i v 12.
Vickan - kan du visa bild på klänningen? Låter fint och som Najje säger blir det extra fint med magen
Najje - nej vi gjorde inget KUB. Hade tänkt göra det men pga missfallsrisken ville vi absolut inte gå vidare med fostervattensprov om vi hade fått hög risk för DS. Vi diskuterade saken med vår BM som sa att hon inte hört talas om någon som fått hög risk men inte gått vidare med fostervattensprov och då bestämde vi oss för att inte ens göra KUB. Tror dessutom inte att vi hade valt abort av ett DS-barn så det fanns egentligen ingen poäng. Nu blev det så att BM vid ultraljudet såg att nackspalten var tunn och fin och informerade oss om det så vi fick ändå en indikation på resultatet som hon sa var 80 % säkert mot KUB som är 90 %. KUB är ju nackspalt + kvinnans ålder + blodprov så egentligen fattas bara blodprov för KUB.Tror faktiskt att en del gör KUB för att få se bebisen innan v 18 och tycker alla borde erbjudas ett UL oavsett. Hade nog förresten valt UL i v 13 (när 12 veckor har gått) men vi gjorde lite tidigare då vi skulle på semester i v 13.
När får ni göra VUL? Du mår lite illa sa du? Har du kollat BF här på familjeliv? Så glad för er
Vickan - du kommer att vara jättevacker. Jättefina kläder verkligen!
Deaily - håller med övriga, nästan alla i tråden har haft blödningar i början och det har ju gått bra för oss. Håller tummarna!
Anderska - mysigt med Turkiet! Jag solade inte magen direkt i solen utan låg i skuggan med solskyddsfaktor.
Meede - roligt att höra att du haft det bra! Du flög väl precis innan försäkringen slutar gälla va? Har hört tom v 28.
godmorgon! jag har köpt mammatrosor från H&M men ej testat så kan inte säga om de är bra men återkommer om saken
karmosin - stackars lill-tjejen!
Deaily - mitt illamående kom i v 7 och höll i sig till v ca 15/16. Nu i v 21 mår jag bara illa om jag inte äter med jämna mellanrum men kroppen är inte alls lika kinkig som tidigare. Hur mår du?
Najje - det är fullt normalt att oroa sig men den här gången ska allt gå bra för det har jag bestämt. Kram och njut av trattisarna!
Har precis köpt en vintertäckjacka från Mamalicious på Vero Moda. 699 kr är bra pris för att hålla sig varm. Fanns i grönt och svart. Tittade även på mammakläder på topshop men hittade inget. Vero Moda hade förresten även gravidtrosor.
Nu ska jag till gymmet! ´Får se hur mycket jag orkar.
Hur gör ni med vitaminer nu under graviditeten? Jag tar multivitamin, omega 3, B-vitamin (25 mg) och järntillskott. Slutade med D-vitamin i juni när det var så fint väder. Har hört att man inte ska överdosera det men kanske är läge att börja ta det igen nu när det blir mörkare och mörkare...
hinner inte kommentera alla då jag precis kom hem men vill ändå säga att jag håller alla tummar för dig. Kram