• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lindis: Välkommen hit!

Tredjemaj; Jag äter Mitt val kvinna, Omega 3, Niferex och nu Sköldkörtel-piller.

Spets: Vi har en sån gratis-gravidförsäkring till att börja med. Trygg Hansa tror jag att det är...

Cattm: försök att skjuta på byggplanerna. Det låter inte bra alls och dessutom jobbigt att komma igång med amning och hela livet som föräldrar i en sån röra.

• Luella

God afton i stugorna!

Än har inte tröttheten gett med sig efter Levaxin-starten. Så jag går nog och lägger mig och laddar för TUL imorgon samt föräldramöte på kvällen.

Hoppas att alla dumma blödningar slutar!

Var rädd om bröstvårtorna Speck! Min dotter låg och snuttade mycket och eftersom hon halvsov hade hon inget bra tag då vilket resulterade i att jag fick sår på bröstvårtorna och började blöda. Inte så skönt . Vi jobbade stenhårt med nappen men inte dom två första veckorna om jag minns rätt.

God natt tjejer!

• Luella

Oj vad ni skriver mycket, jag känner mig helt chanslös i att kommentera allt men jag har läst alla inlägg.

TUL idag och det ser fint ut. Först ett vaginalt för att kolla exakt var moderkakan ligger. Den är nära öppningen men det ska inte vara några problem med en vaginal förlossning om jag bara inte börjar blöda. Sen vanligt UL för att mäta bebisen. Den väger ca 1,7-1,8 kilo nu vilket är helt normalt. Fin mage och fint huvud. Vi fick bilder på en suddig fot och en liten profilbild.

• Luella
    Najje79 skrev 2011-09-07 21:56:34 följande:
    Lindis: Bra att du är hemma. Fasen att det inte ger sig. Hade också velat kolla så att allt ser bra ut! Kramar!

Karmosin: Vad skönt att allt ser bra ut. Vad är TUL? Vilken v är du i?
    TUL = tillväxtultraljud och nu är jag i v. 31+5. I Stockholm får man ett TUL i v. 32 om man har en IVF-graviditet men min moderkaka låg lite för nära öppningen så de ville göra ett ultraljud i v 32 i alla fall den här gången.
  • Luella

Fin mage Jis!

Välkommen Elintang! Vi har gjort massor av ICSI och FET på St Göran (IVF Sverige). För oss beror det nog på åldern.

Jag orkar inte skriva så mycket idag heller, kickoff med jobbet imorgon så nu måste jag ladda för att orka med.

• Luella

Jag misstänker att ni har hunnit skriva jättemycket så jag ska sätta mig och läsa ikapp nu.

Ego: (Jag tror inte jag skrivit det förut)

TUL i onsdags gick bra, bebisen är normalstor och ligger med huvudet nedåt. Det senare kan förstås fortfarande ändra sig (v. 32+2 idag).

Moderkakan som också skulle kollas ligger fortfarande ganska nära öppningen där bebisen som ska ut. Läkaren som gjorde TULet sa att det inte är någon fara. Men sen ringde dom från MVC, läkaren där som fått bilderna vill att jag kommer på förlossningssamtal på BB Stockholm. Undrar vad det kommer handla om. Någon som har hört om något liknande?

• Luella

Lillstintis: Jag äter en tablett på 25 mikrogram om dagen. Det är den lägsta dosen sa läkaren. Tack för info om din kompis. Jag misstänkte något sånt men man kan ju inte veta, jag har aldrig hört talas om moderkakor i nederkant och vad som kan hända. Nu försöker jag komma fram till vad jag vill, helst vill jag att allt ska vara över och bebisen i mina armar.

Tredjemaj: Ja, jätteskönt att de tar sig tid och pratar.

Sovgott tjejer!

• Luella
    Jis skrev 2011-09-11 09:13:59 följande:
    Usch, drömde inatt om att jag började blöda. Usch! Undrar om min oro beror på att jag läste det där på vilken sida man ska sova för att minska risken gör att barnet dör i magen och PSD. Har sovit uselt å haft dåligt samvete när jag legat på rygg/höger sida. Hur sover ni? Tänker ni på det där dom skrev om?
    Ja, jag tänker på sovställningen exakt hela tiden. Jag är hur nojjig som helst verkligen och har så svårt att sova och somna. Vill bara att det ska vara över nu och att en frisk och rosig bebis ligger och sover och mår toppen i lilla vaggan.
  • Luella

Välkommen Enya!

Kelsson: här bråkas det också lite då och då

Cattm: Sönt att han kom fram till slut. Vad härligt det låter med sol och 30 grader! Ett tips är Arlanda Express som iofs är dyrt men man brukar komma fram, vi tar alltid tåget om vi inte ska flyga mitt i natten. KLM ska jag lägga på minnet, det är så härligt med bra service.

Najje: Det är verkligen helt fantastiskt! Stort grattis till två hjärtan.

Jis: Hoppas att du blir bättre på att säga nej.

Ego: Jag är verkligen dödstrött och längtar till nästa MVC-tillfälle och förlossningssamtalet. Det enda jag kan tänka på är kejsarsnitt kontra vaginala förlossningar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011