Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora, söndag, kille, 3780 g, 49 cm

• Eileen1

Varför sova...vaknade 05.45 och sen va det kört:( fixade frukost, packade bilen full med grejer till en kompis som lånat delar av vårt garage men som nu äntligen fått större lägenhet och blivit sambo i tisdags. Så skulle
    Mannen köra runt kvarteret och hämta upp mig på framsidan och lyckas skrapa hela jävla sidan på bilen:(((( blir så satans arg och sur!!! Jobbar ju just med bilskador på försäkringsbolag och är det några kunder vi idiot förklarar är det dom...skäms faktiskt för detta är 3:e gången det händer. Han är ju så bra på att köra...suck!!! Ja så där rök minst 3000:- i självrisk och troligen premiehöjning då det EJ är första gången. Mitt goda humör från igår är puts väck!!! Nu är han hos frissan och jag sitter på ett fika och dricker varm choklad med vispgrädde. Hoppas jag kan släppa olyckan sen så inte denna efterlängtade helg blir helt förstörd. Det är ju trots allt med hans hjälp jag tar mig ut och det är ju bara på helgerna. Snälla låt det bli bebis snart så man blir som vanligt igen!!! Sitta och grina för en plåtskada är ju idioti, inga människor kom ju till skada. Hoppas på att komma med nåt mer positivt senare idag. Ha det gott tjejer!

• Eileen1

Fortfarande sur över bilen men bestämde mig för att inte låta det förstöra dagen. Men kan inte låta bli att fundera på vad som händer om den är på verkstad och vi ska till BB osv. Passar vårt babyskydd i lånebilen...går vagnen in om vi får vänta på rep och redan fött, nej det gör den inte, lånebilen är alltid dom minsta, ja tankarna snurrar men jag behåller dom för mig själv tillsvidare. Dagen och kvällen har bestått av förvärkar till och från så vi har mest legat och myst med värmekuddar överallt. Nu ger jag upp soffan, får ont så lägger mig på sängen med en bok:)

• Eileen1

Aurora, min teori är att man ska va så trött på att va gravid och ha ont på alla konstiga vis så att man frivilligt längtar efter förlossningen. Jag är egentligen skit rädd för den dan men nu har det gått så långt så jag vill bara få det gjort, känns som om inget kan bli värre nu. Kanske meningen att vi ska känna just så för att lättare gå igenom den stora dagen...jag väntar fortfarande på tid för Matilda-samtal som BM skickade remiss om då jag är rädd, ringer på måndag och frågar vad som hänt. Veckorna går och plötsligt händer det...

• Eileen1

Najje helt rätt att inte låta kollegan gå ut över dig, sjukskriv dig om det behövs. Finns viktigare saker som dina twins tex nog påfrestande dagarna innan RUL, helt normalt att tankarna drar iväg och man blir orolig. Du ska se att allt ser bra ut och du kommer ligga där och njuta och titta på dom två små underverken:)

• Eileen1

Viksan, förstår dig precis, jag har åxå tjatat om att han ska testa babyskyddet och få det installerat och jo då det ska han men inget händer. Han kan åxå själv...;)
    Klart det inte ska sitta löst!
    Nu har han ju kraschat bilen åxå och jag kan inte släppa det, dyrt som satan och händer det nåt nu med bebisen så ska vi ta oss in till stan i en liten lånebil där vi kan glömma att få plats med vagn osv. Hoppas nu bara att babyskydd med isofix kan installeras i en lånebil. Taxi är inte att tänka på, här snurrar dom runt och ringer och hittar inte vår gata för den finns ej på GPSn och inte förstår dom vad vi säger för vi pratar varken skånska eller skånska med brytning.
    NEJ den stressen kan jag va utan när det är dags för BB. Då raggar jag hellre upp en granne som jobbar hemifrån och lånar deras bil om det nu skulle köra ihop sig på nåt sätt.  Nej nu ska jag inte hetsa mer över min sambo, han är världens goaste och jag säger som Speck, vill gärna ligga nära honom och känna hans trygghet, kramas så fort jag får chansen osv. 
    Känslorna svajar från irriterande till nyförälskadHjärta 

25 dagar kvar till BF 

• Eileen1
    anderska skrev 2011-11-21 09:48:51 följande:
    Hejsan tjejer.
    Igår gjorde jag något lite halvt olagligt. Hade det otroligt lugnt på jobbet så jag satte mig vid datorn, och vips fick jag för mig att jag skulle gå in och läsa min jurnal. Under tiden jag läste höll jag på att tappa hakan. Det stod med stora bokstäver på min fertilitetsutredning- PCO??? (och frågetecken efter) Vadå PCO tänkte jag, vad är det? Jo då har de haft som frågeställning på mig om jag inte lidit/lider av PCO. Varför är det ingen som sakt något om detta till mig????? Det enda utredande bm sa till mig var att mina hormonprov inte va så bra, (nä nä tänkte jag, det kanske dom inte är för jag röka innan) men vi har hela tiden trott att det största problemet låg hos min sambo och hans dåliga spermiekvallité. Ja jag var nästan i chock igår. Har inte hunnit läsa än om PCO, men jag jag vet inte vad jagska säga. 
    Men gud så konstigt, varför har dom inte sagt nåt om deras misstankar och varför vet man inte det om du har PCO eller inte? Gick dom inte vidare med det kan man ju undra? 
    Hur gör du nu? du måste ju ifågasätta? om du har PCO hur blir det då nästa gång ni vill ha syskon... 
  • Eileen1

Så less man blir på detta tjat om nr 2 och att nästa gång har kroppen fattat hur den ska bli gravid. Blir så arg och lider med dig Kel att det just är din mamma som säger det. Jag hade blivit galen och förbannad! Jag hör det av vänner bekanta kollegor osv då är jag väldigt tydlig med att först ska vi lyckas få ett barn och se hur det känns sen krävs det fler ägg för att försöka med nr.2 och det är ingen garanti att jag har, om jag har bra ägg kvar i kroppen så är det inte säkert att jag orkar gå igenom IVF igen och troligen har vi inte råd att betala hela kalaset 1 gång till. En del fattar och slutar tjata och inser att dom bara ska glädjas med oss och vårt kommande barn. Andra fattar inte och tjatar vidare, när ämnet då kommer upp så svarar jag inte...börjar prata om annat!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011