Vicksan, men fy vad obehgligt! Hur lyckades du bränna dig så?? Jag råkade häla en kopp kaffe över mig i sommras, men det mesta kom på benen... Satt m isbitar på några timmare, hade det kommit över magen hade jag dött... eller inte, men det hade varit läskigt. kram o skönt att du fått sjukskrivning.
Speck, skönt att du får hjälp. Det ÄR svårt i början, vänta bara tills vi andra börjar ploppa ut små hungriga monster som inte vill sovar... hehe... Jag måsta dessutom jobba, vet inte hur det ska gå. det dagen den sorgen. KRAM!
Kel, vad är det nu man ska ta mot sendragen i vaderna? Magnesium bara, eller med kalcium? Av någon annledning har jag båda sorter, minns inte i vilket syfe jag köpt dem... Har haft sendrag ett tag nu, men nattens sejour var VIDRIG på riktit! Fick det inte att släppa, var tvungen att sälla mig upp för att försöka flexa bort krampen. Är helt öm i vaderna idag. Lycka till hon BM, o hoppas du får sova mer i natt. KRAM!
ang kläder/mössa, de flesta bodys (både m lång o kort ärm) brukar ha knappar vid halsen för att man ska slippa trä något tight över huvudet. Efter förlossningen brukar de små vara lite motvilliga att ha huvudet trångt, o det kanska man kan förstå! Vi hade vanlig mössa på sonen (född i november), huvan på overallen runt så han kunde röra huvudet men ändå ha varmt o gissigt i vagnen. Sen ligger de jätte skyddade när de är nerbäddade i liggdelen, men brukar snarare få hålla koll på att det inte blir för varmt, snarare än att de är kalla. Händer o fötter är ofta det som blir kallt, de har lite taskig blodcirkulation i början.