• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, just det! Det har jag inte tänkt på... klart man vill ha den vänd mot sig i början. Casper fick börja sitta åt andra hållet när han var närmare 10-11 mån, men det var tydligt att han blev uttråkad av att bara stirra på mig.. hehe... stälde sig hellre upp för att titta frammåt, vilket blev lite jobbig.  

• kasa01

NN, men GUD vad häftigt!! i IVF sammanhang händer det ju titt som tätt, men ett IVf par som lyckats själva!!! o sen fått tvåäggs dessutom, ni måsta ju vara unika om det..?? TUSEN grattis, och jätte roligt!

Jis, + 6 är ingenting! kul att allt ser bra ut.

• kasa01

Najje, tar du proggisar nu? De kan vara en orsak till småblödningar.. blan många andra givetvis. Tror det var dessa som stälde till det för mig. Blödde i o f sig efter det att jag slutat också, men de är ju uppe o pillar i ömtåliga områden om man säger så. KRAM, o vila fint.

• kasa01

Alltså, jag har ett litet ovanligt bekymmer här... Men vi har ju dryftat det mesta, så jag provar att rådfråga er. Är nu i v 28, magen börjar liksom skymma siken nedåt om man säger så. Brukar vaxa bikinilinjen eftersom jag inte kan raka, får alltid jätte jobbiga exem av rakhyveln, hur jag än beter mig. Nu har man ju slarvat lite sen i somras, men ville bli av med lite överflödigt här i helgen. Brukar använd veet, varmvax, de har nu någon ny gel vax jag köpte. Funkade toppen på benen, men sen kom problemet... Körde alltså bikinilinjen, och jag blev helt BLÅ!!! har fått värsta blåmärkena, förs som prickar (där hårsäckarna är), men där de sitter tätare har det blivigt stora blå områden. Tycker även att det blivigt rätt svullet mot de mer ömtåliga områdena om man säger så, o det är inte super skönt att sitta ner.. Har aldrig upplevt detta tidigare. Nu hade det ju gått lite lång tid sen sist, men ändå! Hur gör ni andra m detta? Låter det frodas...? HJÄLP...

Har f.ö också ont i svanken, tänkte ringa sjukgymnasten och se om hon har några övningar. Delar gärna med mig om jag får veta något bra tips sen.  

• kasa01

Kel, har funderat på om det kunde vara den ökade blodmängden.. Det känns bara som att min 2 extra liter har centrerats till ett enda område i så fall.. har ju inte haft lättare att få blåmärken i övrigt. hua...

Najje, helt korrekt, ajajaj... vet inte om jag skulle våga mig till en salong.. får väl se ut som en bushwoman den sista tiden här. Jag slipper ju se det snart, bara sambon som får lida.. hehe.. Grattis till v 9!!!

• kasa01

Anderska, men fick du blåmärken även innan du blev gravid av vaxet? Jag har möjligtvis fått något litet blåmärke förut om jag väntat för länge, men detta är det värsta jag har sett!! Känns som sagt som det har svulnat upp också, men svårt att säga. Vet ju inte vad som är naturligt av graviditeten, och vad som är misshandel av vax, så att säga. hehe.. Berätta gärna om du går till nån sen, hur det gick.

• kasa01

Strössel, man får räkna till tre o bara dra fort... fast jag fegar ur själv ibland Du har inte fått mer blåmärken sen du blev gravid?? 

Tvingade min sambo att tvätta fönstren sist, eftersom han ALDRIG gjort det tidigare. Fick såklart äta upp det, ser förj-vligt ut. helt randigt och flammigt. har inte orkat göra något åt det heller, det får va. Har fönstersmygar också, som gör att det är svårt för en flodhäst (nämligne jag numera) att klättra upp och nå ordentligt. Får bli till våren.   

• kasa01

Lillstinis, fy vad hemskt! Kan nog inte hjälpa dig annat än att så länge det rör på sig borde det vara ok. Jag har nästan varit orolig att inneboende i min mage ska få navelsträngen runt halsen! Den vispar runt så mycket, flar varv om dan ibland. Tänkte ta upp det m BM näta gång, men tror inte att de kan se/göra något. vissa dar är det lugnare, precis så som du upplever. Hoppas verkligen att ingen av oss ska behöva vara med om vare sig havandeskapsförgiftning eller dödfödda barn. Verkligen sorgligt.

• kasa01

Vicksan, men fy vad obehgligt! Hur lyckades du bränna dig så?? Jag råkade häla en kopp kaffe över mig i sommras, men det mesta kom på benen... Satt m isbitar på några timmare, hade det kommit över magen hade jag dött... eller inte, men det hade varit läskigt. kram o skönt att du fått sjukskrivning.

Speck, skönt att du får hjälp. Det ÄR svårt i början, vänta bara tills vi andra börjar ploppa ut små hungriga monster som inte vill sovar... hehe... Jag måsta dessutom jobba, vet inte hur det ska gå. det dagen den sorgen. KRAM!

Kel, vad är det nu man ska ta mot sendragen i vaderna? Magnesium bara, eller med kalcium? Av någon annledning har jag båda sorter, minns inte i vilket syfe jag köpt dem... Har haft sendrag ett tag nu, men nattens sejour var VIDRIG på riktit! Fick det inte att släppa, var tvungen att sälla mig upp för att försöka flexa bort krampen. Är helt öm i vaderna idag. Lycka till hon BM, o hoppas du får sova mer i natt. KRAM!

ang kläder/mössa, de flesta bodys (både m lång o kort ärm) brukar ha knappar vid halsen för att man ska slippa trä något tight över huvudet. Efter förlossningen brukar de små vara lite motvilliga att ha huvudet trångt, o det kanska man kan förstå! Vi hade vanlig mössa på sonen (född i november), huvan på overallen runt så han kunde röra huvudet men ändå ha varmt o gissigt i vagnen. Sen ligger de jätte skyddade när de är nerbäddade i liggdelen, men brukar snarare få hålla koll på att det inte blir för varmt, snarare än att de är kalla. Händer o fötter är ofta det som blir kallt, de har lite taskig blodcirkulation i början.

• kasa01

Dealy o Lindis, tänker på er idag! KRAMAR! o dealy, här får man nojja fritt, så nojja på. det känns ofta lite bättre när man får skriva av sig sin oro. 

Kel, fy vilken dröm! men jag håller med, men drömmer jätte mycket skumt nu. Jag hade mardrömmar hela helgen, vaknade av att magen drog ihop sig. blä. Sluta läs om förlossning om du känner att det gör dig stressad, finns ingen annledning. Sonens förlossning kom igång så tidigt att jag inte hunnit börja nojja för den ännu, men det var något av det häftigaste jag varit med om. Visst gör det ont, och visst kan saker hända, men jag upplevde det som att det var en otrolig fokus på mig o beisen, att vi mådde bra och att inget skulle gå fel. Barnmorskorna jag hade var otroligt profsiga, och jag upplevde alldrig någon oro. skönt att det gick bra hos BM. kram!

Speck, my god! Så söt!!!

Jis, fy vad hemskt... tänk att någon är så olycklig... o stackars förare, tänk hur det kommer att förändra hans liv. fy. ha härliga dagar i Köpenhamn nu.    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011