• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack snälla Kattm för att du berättar för oss vad du vill o inte vill ha just nu. Jag hade nog en kännsla av att det inte var helt rätt att skicka något, det är vårt plumpa sätt att försöka göra något för er. Det känns så fruktansvärt hjälplöst att veta att det inte finns något vi egentligen kan göra för er... Men absolut fortsätter vi att tända ljus, har ett stor fint här som kommer att räcka väldigt länge. Vårt Ingrid ljus som brinner för henne och hennes föräldrar.

Förstår att du inte vill vara kvar på rummet som ni delade med er älskade dotter... Jag hade själv svårt att gå tillbaka till sös för alla mina hcg tester jag var tvungen att göra när jag fick min mola, bebisen som dog tidigt i magen och bildade en tumör som växte i dess ställe. Fick såklart akut operera bort alltsammans, men var tvungen att lämna prover varje vecka för att säkerställa att jag inte fått cancer av tumören som skulle varit mitt barn. Det ni upplevt är ju så mycket grymmare, o jag vill alls inte jämföra min sorg med er, men bara medge att jag kan reltera till dina val. 

snälla stanna o skriv om Ingrid, om dig och om din situation. Jag får nästan panik när jag tänker på att du inte kommer att fortsätta skriva här. Det känns så vikigt att på något sätt få vara med o stötta dig i din bearbetning, även om det kanske inte känns som något stöd just nu.

• kasa01

Marsbebisar, Grattis!! vad skönt att allt gick bra! tänkte just på dig häromdagen, undrade vart du blivigt av o om du fått dina små ännu. stor kram, o ser fram emot att få höra om hur livet är m TVÅ små skatter.

• kasa01

Vickan, Fy vad jobbigt vännen!! Har du två krupp barn nu?? Hoppas m hela mitt hjärta att liten ska slippa, storebror hade ju det. Har vuxit bort sen länge nu, men han får alltid hosta när han blir förkyld (den där skälliga hostan från kruppen). Kram till dig, o BRA att din man kommer hem!

• kasa01

Massa, vad sa de på MVC? kram!

MariaLiam, kramar till dig! Jag har så svårt att tänka mig att man som mamma gör så mot sitt barn. Som att vi om 20 år (eller lite till ...) skulle bete oss så mot våra skatter. Har något hänt henne i barndommen som gör att hon behandlar dig så? kram  

• kasa01

Vickan, nej vad trist... Här har vi äntligen planerat dop, blir den 22'a. J är då 4 1/2 månad, o kommer förmodligen inte passa i någon av släktens alla dopklänningar. Han är liksom "rund o go" o kommer att se ut som et stoppad korv i dopklänning. Men du, det är ju jätte bra att lillfisen är större än sin bror, då har han ju mer att ta av om han blir sjuk. Kram o krya på de små.

Kel, vad mysigt det låter, Jenni som sjunger i mataffären

vi har en bökig period nu, J sover aldrig mer än 2 timmar i stöten. Han hade lite feber i helgen o har inte varit sin goa glada jag. Jag börjar bli sliten på riktigt nu, jobb o ingen sömn. I natt slet jag nästan upp honom hans säng efter att ha konstaterat att det bara gått 1 1/2 timme sen sist, o han vägrade somna om. Den 11'e är han fyra månader o då får det bli gröt på kvällarna. Förutsatt att han äter det vill säge. Fy vad trött jag är nu. Tollerans på 0.   

• kasa01

Kel, jasså du också! tycker mest man hör om alla som sover 5-6 timmar i sträck, i alla fall första passet. Men men, det går ju över. Lite segt bara när man vill njuta av den här tiden. Kom på det nu, mamma är här o tar J idag, så jag får jobba. De var ute en timma, var mycket mysigare att amma när han kom tillbaka. Det blir ju mycket han o jag, hinner ju inte iväg på så mycket fika mm eftersom jag måste klämma in så många jobbtimmar som möjligt.

• kasa01

Carlan, man är som mest fertil när man får sina första ägglosningar efter graviditeten, så om du haft ägglossning är det inte omöjligt att du är gravid. Man brukar ju inte få det så länge man helammar, men nu gör du ju inte det. Jag skulle tagit ett grav test om jag var du. vill ni ha fler?

Massa, grattis till jobbet!! Hoppas det funkar rent kropsligt, ge det ett försök så får du väl hoppa av om det blir för mycket värk.   

• kasa01

Massa, jobbar du m sömnad alltså? Tror inte du behöver vara orolig för bebis, den har borrat in sig såpass ordentligt nu. Däremot är det trist när det gör ont, o man är lite extra blödig som gravid. Låt nån annan bära som du skriver, så kan du göra det som funkar. kram,

• kasa01

Lulis, jag känner igen det där ... bökandet efter nattamningen, fisar, rapar o lite kräks. vi har hela sängen full m handdukar, nu äntligen har han börjat kräkas mer sällan. Hade honom alltid på en handuk första tiden så jag kunde byta när det blev vått. Tack o lov sov han längre då, så jag kunde sova på förmiddagen m honom. Nu vill han upp vid 7, sover kanske 30 min efter amning vid 9, så det är bara att bita ihop. kram!

Kattm, kram!! fint att ha en plats att gå till sen... tänker på er...   ofta.

• kasa01

Vickan, men fy vad obehagligt! Ja, du har verkligen levt m oro länge nu, dags att slippa, verkligen. Tänkte just på dig idag, att jag inte sett dig här på ett tag. Stor kram, hoppas de kan hjälpa er.

• kasa01

Massa, har du kollat järnvärdet? Jag blev dödligt trött helt plötsligt runtv v 20 däromkring, o visade sig att järnet var slut, trots fina depåer i början. Men många är ju trötta hela tiden, mer eller mindre... kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011