Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Har åxå ont i blygdbenet, somnar med värmedyna på så att det släpper, mitt är foglossning och efter fixeringen av bebis huvud gör det sjukt ont:( minsta rörelse strålar smärtan men men nu ligger han där han ska, magen växer enligt kurvan och värdena ser bra ut så nu kan bebisen komma om han vill.

• Eileen1

På onsdag ska jag på Matilda samtal och försöka få ordning på alla känslor och rädsla så får vi se om jag kan fixa sista tiden lite bättre utan ångest av alla de slag. Imorgon ska jag lyxa och tänka på annat, frisörbesök och pedikyr:) ser inte mina fötter längre och jag når dom inte, man får va glad om man får på strumpor varje dag, tur vi har varmt här nere i Malmö:) skohornet är min bäste vän!

• Eileen1

Jag kommer va försiktig med RS virus, vill ej utsätta min bebis för risken att få lunginflammation bara för att jag ej vågar säga ifrån. Man får begränsa besökarna och inga dagisbarn som pillar på bebisen. Träffas utomhus och se men inte röra låter som en bra ide!

• Eileen1

Kel, jo jag vet vad jag är rädd för så jag hoppas jag ska få några bra verktyg så att jag kan hantera det utan att få panik och bli hysterisk. Ser fram emot samtalet på onsdag:) går in i v.38...

• Eileen1

2 veckor kvar till BF. 
    Tufft har blivit tuffare både fysiska och psykiska krämpor. Var på Matilda samtal idag och redde ut en del, ska tillbaka nästa vecka och troligen en gång till innan BF om inte bebis redan är här. Pga ohälsan så lutar det åt en igångsättning strax efter BF. En tuff dag idag med allt som kom upp och många tårarar men ett bra steg på vägen.

Till det positiva: Vi gifte oss i lördagsHjärta på en ekologisk gammal gård, Ängavallen i Vellinge. KL. 17 var vi redo i deras lusthus i kryddträdgården tillsammans med 2 vittnen. Därefter åt vi gårdens ekologiska julbord. Finns några bilder för den som vill se eileenclothes.blogspot.com/

• Eileen1

Smärtlindring: som det ser ut nu kommer jag köra på varmt bad, värmekuddar, lustgas, massage och epitet. Sen får vi hoppas jävlar anamma och vinnarskalle klarar resten. Epidural funkar dåligt på mig som är kort, fylld med vätska och spruträdd, ingen vidare kombi när det är mycket svårt att sätta Epidural när man är kort och vätskefylld, många försök kan behövas och då är risken stor för en hysterisk blivande mamma och det hjälper ju ingen. Samma med akupunktur, en whiskeypinne i huvudet hade vart skönt men återigen nålar...suck vem vet hur det slutar och vad man väljer men ändå skönt att ha en egen plan, kanske ändrar sig sista dagarna.

• Eileen1

Längtar efter bebisbilder! Det håller oss väntande uppe över ytan...;) behöver bli påmind om belöningen. Själv var jag hos frissan förra veckan och sen på pedikyr, så mysigt att bli ompysslad. Ansiktsbehandling provade jag för nån månad sen men det var jobbigt med halsbrännan. Jag går till Gilda skolan billigt och bra , finns ju i Sthlm och Göteborg åxå. Går in i v.39 nu...13 dagar kvar. Slutdatum...ev igångsättning har jag ej fått ännu. Varje dag jag slipper detta är för mig värt en tidigare igångsättning än dom normala 14 dagar över tiden. Nu är bilen på verkstad och vi har en lånebil som vårt babyskydd EJ passar i...suck!!! Ca 8 dagar till på verkstad sen passar det bra med att bebisen kommer...hihu

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011