Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Silverklar skrev 2011-05-20 11:41:14 följande:
    Hej,

Får man hoppa in här. Är inte så aktiv men vill gärna vara med lite ändå.
    Det är väldigt tidigt, jag plussade i morse (rd 14) två dagar innan officiellt TD.
    Jag testade egentligen för att "skrämma igång" mensen eftersom jag haft noll symtom och därför var säker på att det inte tagit och väntat på mens sedan i onsdag. Kan knappt tro det men GLAD förstås, dock orolig för MF/MA efter två tidigare MA, men JUST NU är jag i alla fall gravid! Glad
    Välkommen hit och stort grattis till ditt plus Skrattande
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-05-20 13:42:22 följande:
    Vi hade tunn kudde. Då var iaf rek att man skulle ha kudde just för att minska risken för platt huvud. Men så fort han kunde börja röra sig lite så låg han aldrig på den ändå utan nere i fotändan av sägen vilket han som tvååring fortfaranade gör  .
    Då får det blir en tunn kudde under lakanet för säkerhetens skull , man lär sig nåt nytt varje dag Flört och sen har jag läst så mycket om andningslarm så nu funderar jag på det med. Är det mycket vanligt att dom slutar att andas som liten ?
  • strössel

Speck: Vad roligt det är det jag säger tiden går jäkligt snabbt nu Skrattande kul att du ska få en aug bebis.

Kelsson: Grattis till v 12 Flört efter v 12 kommer veckorna gå i flygande fart.

Cah: Jag tänkte oxå som du inför mitt kub test var jättenervös men efter man sett hjärtat så slappnade jag av och sen tänkte jag inte så mycket på hur resultat skulle bli, men jag tror det kommer gå jättebra för dig.

Just nu är jag inne i en liten depp period tänker mycket lever den , har magen växt eller minskat varför mår jag inte illa idag osv blir knäpp men förmordar att tankarna har kommit pga mitt RUL på torsdag.

Har börjat få kramp i benen är det vanligt i v 19 ?

Nej nu ska jag bege mig för att provköra barnvagnar och välja vilken färg vi vill ha och sen fika och umgås lite med min man bara för att tiden ska gå snabbt Solig 

• strössel

Vickan l:
    Nu äntligen har vi bestämt vagn Skrattande det blir en Emmaljunga citykorg i färgen svart classic och sen ska jag välja ett tyg till sittvagnen från 2012 det gick alldeles utmärkt att göra så. Sen ska vi hyra bilstolen på babyproffsen 500 kr för 6 månader sen 100 kr i månaden. Då dom inte använder den så länge så vill jag inte köpa en ny.

• strössel
    Speck:
    Vi har bestämt vagn och färg men vi har inte lagt handpenning än det blir i v 26 -27 tror dom skulle ha semester v 28 och fyra veckor framåt. Sen väljer vi sittdelen när dom nya har kommit ut Flört men det är skönt att ha det färdigt och kan planera för annat Skrattande

Vickan l:
    Det är en djungel bland färger det är inte lätt , jag stod länge i dag i affären och kikade men den svarta kändes bäst. Tror den kan bli kanonsnygg med en färgad skötväska och nån vagnleksak och en snygg åkpåse, men hade jag fått barn på sommaren då hade jag nog inte valt en svart.

Och det kommer gå kanon hos läkaren i veckan för oss båda , det har jag bestämt Solig
  • strössel

Spets: Grattis till ditt plus och välkommen hit Skrattande

Carlan: Det här med kub jag gjorde det dels för min ålder 31 år och dels för att jag ville veta om det var nåt fel, hade det visat nåt fel så hade jag gått vidare och hade det då visat nåt fel så hade vi avbrutit graviditeten. Låter hemskt men det har vi pratat mycket om och tagit det beslutet så skulle det ha visat så var vi överrens om hur vi skulle göra. Men som vickan skrev det finns ju så mycket som inte syns på ett Kub test som kan visa sig när barnet är fött. Det är upp till var och en om man ska göra kub eller inte, men jag skulle aldrig göra ett kub test bara för att få se den igen. Utan som sagt för att få veta. 

Speck: Vilken fin mage härligt ska bli så kul när den kommer ut sen Flört 

Tredjemaj: Din bild var säkert för stor , men välkommen Solig 

• strössel

Speck: Vad roligt med att shoppa Skrattande då förstår jag att du hade en underbar dag på Ikea Flört det där med kläder är jättesvårt har kikat lite grann och det är nästan bara kill eller tjejkläder nu för tiden. Jag ska åka till Ullared i sommar och shoppa loss inte möbler men annat smått och gott, det ser jag verkligen fram emot.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-05-22 12:20:56 följande:
    Strössel: Yes, fortfarande illamående. Hoppas att utgången av v12 tar illamåendet med sig Skrattande
    Ja det får vi hoppas  Flört jag mår fortfarande illa men inte lika mycket som veckorna fram till v 12. Men jag inbillar mig att jag väntar en flicka och det är därför jag mår illa Skrattande 
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-05-22 13:13:30 följande:
    Strössel: Min mamma säger att hon tror att jag väntar en pojke just på grund av att jag mår så illa... Jag däremot hoppas på en flicka Glad
    Jag blir lika glad oavsett om jag får en flicka eller en pojke Skrattande 

Jag har hört att om man mår illa länge och mår sämre så kan det vara en flicka, väntar man en pojk har jag hört att då brukar man må jättebra, men som sagt det där är inget man kan lita på Flört 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011