Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Spets - ja jag tycker också du ska berätta och detaljerna kan du ju spara till senare. Han blir nog glad och kanske är det den lilla extra skjutsen han behöver.

Speck - jag ska också föda på KS i Solna. Gjorde det med sonen också. Nu har vi inte så mkt att välja på iofs eftersom jag klassas som en högriskare och inte är välkommen överallt haha, men var nöjd sist. Dock låg vi på spec.bb då så vet inte hur vanliga bb är, men säkert lika bra.

Karmosin - Ja jag hoppas det håller i sig för han fick äta middag sen. Svårt låta bli när han gråter och klättrar upp i matstolen och säger att han är sååååååå hungrig samtidigt som jag inte vill ge ngt om det bara vänder, men nu har det gått en tid sedan han åt och han sover lugnt. Lite förhöjd temp, men verkar ok.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

karmosin - ja min lilla korv, men fortfarande lugnt så mat var väl vad han behövde. Vet inte om jag är garanterad plats egentligen...men de sade redan förra gången att det är KS som gäller för mig. Valde mvc för att jag ville få plats på bb sthlm (var så då) och bm pratade såååå gott om det tills hon kom på att jag pga mitt fragmin inte var välkommen där och då började hon svamla om annat och att KS också är proffisgt och bra haha. Om det är fullt så är det väl...vet inte..men de har sagt att det är dit jag ska. Gär ju på spec.mvc där också.

spets - vad roligt att han blev glad och visst finns det inga garantier för framtiden, men lev i glädjen nu och så hoppas vi det går bra.

anderska - Kommer gå toppen, skönt med en fm tid iaf.

• Vickan I

Speck- Ja den skulle vara jobbig. Vi körde ju sen lör kväll så tomt ute i trafiken då. Enda nackdelen med KS är ju om det är fullbelagt så man inte får eget rum för då får inte partnern sova kvar. Det var nära så för oss, sambon var på väg ut, men kvinnan jag skulle delat rum med fick komplikationer och skjutsades upp till operation istället och då fick han stanna! Kan säga att det gick bra för den andra kvinnan och bebisen också . Uthärda det sista sedan är det vila vila härligt .

Snart gäller det anderska , tänker på dig!

Ego - Gud vad tiden segar fram. Jo vi köpte garderobsvägg i helgen. Mitt vidskepliga jag känner mig ganska lugn ändå. Som ni sade tänker jag på den som förvaring för massa olika saker och inte bara bebis, då det faktiskt ska in annat där också. Sonen hemma idag, men grymt pigg, vilket är jobbigt med mitt bråck, men det krävs en kräkfri dag innan dagis och även om det var ngt han ätit och som inte smittar så kommer han garanterat skvallra att han spydde i soffan och personwln panika så det skulle bli pinsamt .

• Vickan I
    kasa - Hur känns det för dig nu när det hunnit gå några dagar sedan det underbara beskedet? Har det sjunkit in så du funnit harmoni . Så glad forftarande! Ang garderoberna så får du göra en rensning. Nu är jag en sådan som faktiskt tycker det är helt ok att städa och röja och det blir extra kul när man gör det för att fixa plats för bebis. Vi har ont om garedrober här med el har en klädkammare, men den är full då sambon har mage att kräva yta därinne också haha. Nej vi vet inte. Allt började i samband med förskolestart och antar att immunförsvaret är lite klent helt enkelt. Jag är verkligen aldrig sjuk själv och sambon inte heller särskilt ofta, så det kommer från något annat håll. Men feberkramperna blir mer och mer sällan och det var det värsta så känns ok. Man anpassar sig helt enkelt och hoppas på som du säger att han blir motståndskraftig som större sedan istället. Oroar mig mer för bebisen som kommer om sonen är sjuk mkt och RS osv, men det tar vi den dagen!
  • Vickan I

kasa - ja vi är verkligen lyckligt lottade också. Alla har ju som sagt sitt bagage och det delas nog ut rättvist om man ser det över tid, bara att en del får lite mer redan i början. Krupp är också läskigt, allt som har med andningen att göra, usch. Ja sonen hade ju sitt som liten med och bara skrek skrek skrek och kräktes. Det var det enda han gjorde. Massa läkarbesök och mediciner mot kräkningarna, men inget hjälpte. Jag kunde inte göra något alls annat än bära bära bära. Inte gå ut ingenting för han bara skrek. Liggvagnen var typ oanvänd när den såldes då man inte kunde lägga han där. Hade stödskenor på armarna/handlederna för att jag fick inflammationer av allt bärande typ dygnet runt. Kan ibland bli lite ledsen när jag hör om andra vänner som minns spädistiden som ett rosaskimmer med bebis snusande på deras mage i soffan på kvällarna, men vi har inte ett enda!! mysigt bebisminne från den tiden . Älskade han och allt såklart, men det var kaos verkligen, får fortfarande puls när jag tänker på hur det var de fem första månaderna innan det vände och kan ibland inte fatta att vi vågar skaffa ett barn till om det skulle bli lika igen!!!! jag had eoroat mig för typ kolik innan, bah det var ju inget mot detta!

Men inte skrämma er andra, det var lite i extremaste laget och så brukar det ju inte vara för de flesta .

• Vickan I

Kelsson - ja men absolut så är det ju. Vi brukade skoja om att det var tur att han kostat så mkt pengar att få till för annars hade vi sålt han på Blocket .

• Vickan I

Speck - Om jag minns rätt så kommer det automatiskt månaden efter barnet är fött. Nästan helt säker.

• Vickan I

Usch då carlan vad jobbigt du har det. Skönt du är sjukskriven och får ta igen dig lite. Hoppas du mår bättre snart. kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011