Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Emmaljunga är jättebra barnvagnar - stabila och sköna att köra  jag har en city jet som får vara med den här gången också.

EGO: Imorgon är det mvc-besök, spännande! Var 5 år sen sist som man var där!
    Är fortfarande jättesjuk i bihåleinflammation som inte går över trots antibiotika. Har vägrat att ta kortison-spray eftersom det inte är bra för bebben, framför allt inte innan v 12... Vill inte behöva ta det för att bli frisk - fasiken...

• Viksan07

Hej alla!
    Var på inskrivningssamtal igår - kul! Men jag var väl inte helt nöjd med BM - lite torr och inte alls lika mysig som den jag hade förra graviditeten. Sedan är det lite väl långt till denna MVC, så jag funderar lite på att byta till en MVC i min kommun. Får se hur det blir.

Sinnersaint: Välkommen!

• Viksan07

Kelsson: Jag var också hos Elisabeth - kul att vi har samma bm Hon är säkert jätteduktig men jag kan inte låta bli att jämföra med min förra bm som var världens mysigaste. Kände att resorna var lite för långa för att vara värt att gå där. Primaliv verkar jättebra, funderar också på dem fast i Täby. Hoppas att du trivs med BM!  

• Viksan07

Dialily: Hjärtljuden lyssnar BM på från v. 14 ca

• Viksan07

Jis: Vad skönt att det såg bra ut där inne!

Kelsson: Nej, vad jobbigt för dig att blöda mer igen. Klart att du borde kunna uppsöka gynakuten utan leg. Det är ju en akut och då måste man ju kunna komma in. Ring dem och fråga. Lycka till.

• Viksan07

Speck: Vad trist att du inte har fått höra hjärtljud ännu, det är så mysigt. BM hos oss sa att de börjar med det i v 14 ca, och vid den tiden fick jag höra sonens hjärta för första gången. Dumt att det är olika från ställe till ställe...

• Viksan07

Meede: Känner likadant! Plus att man är så trött och illamående att man inte orkar skriva alltid.

Ego: Har trängningar och behöver springa till toan hela tiden, plus ilningar i urinröret, eller om det är livmodern. Suck! Vill inte ha UVI och behöva ytterligare penicillin 

• Viksan07

Speck: Har du ont när du får sammandragningar? Jag hade också mycket sd sista trimestern, när jag var gravid med sonen. För mycket stress på jobbet, så jag behövde sjukskrivning. Då blev det mycket bättre med sammandragningarna. Hoppas att de går över för dig! Det brukar inte vara någon fara

• Viksan07

Hej alla :)

Här segar också tiden fram, men är i a f i v. 12 nästa vecka - ska bli skönt, då kan man slappna av lite.

Kelsson och Jis: Usch, vad hemska era kroppar är mot er! Fruktansvärt att behöva blöda, förstår att det är jättesvårt att inte oroa sig då.

Appropå viss tanskspriddhet: Jag är inte bara helt seg i huvudet, slö... Utan även helt fumlig! Tappade ut halva ketchupen över grannens bord idag - plus att jag åt upp alla hennes korvar  

Börjar våga mig på att planera lite framåt - tittat på skötbord, skötväska och stor badbalja till barnen. Men fortfarande är man ju orolig att det värsta ska hända.

• Viksan07

Speck: Vilken slags huvudvärk är det som du har? Jag har haft jätteont i huvudet senaste tiden, efter lunch på jobbet börjar det att dundra. Det är så himla svårt att fokusera på arbetet, och att orka jobba längre än till två... Blev det bättre för dig när du blev sjukskriven? Suck, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..

Är det några här som har känt väldigt stark yrsel? Höll på att svimma på jobbet idag. Yrseln kommer till och med när jag sitter, skitjobbigt...

Hoppas att ni andra har det bra! Ska gå in och läsa lite mer vad som skrivs när jag mår bättre, svårt att koncentrera mig just nu när det bara snurrar i huvudet.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011