-
Vad härligt att höra att allt är bra ja usch jag kommer ihåg det där med järntabletter, stackare.massadillan skrev 2012-05-15 17:38:44 följande:Var hos BM i dag, hade dåligt järnvärde så jag ska ta två niferex på kvällen nu, min mage kommer bli sur. Jag blir lös av dem... Men bebis mådde bra, fina hjärtljud och magen var exakt i mittenkurvan.
-
Åh Ninina jag känner med dig :( Usch för att ta ett sådant beslut och dessutom vara ensam om det. Många kramar från mig.
-
Välkommen Knytet :) Ja ont i huvudet hade jag med nästan i en hel vecka och blödde gjorde jag också men det har gått bra :) även om en av de inte ville stanna kvar :)
Jag kan fortfarande få en brun flytning och lite ljusrosa på trosskyddet men det är oftast då jag har ansträngt mig. Det är nog knappt man kan se om hjärtat slår så tidigt Knytet, jag tror inte det. När du är i vecka 6+ något är det nog större chans :) -
Åh Knytet vilken pärs du gick igenom! Vilken tur att det bara var en vanishing twin, jag vet hur du kände dig. Vad härligt för dig att få se ett litet hjärta picka
Jag skall ju egentligen ha mens nu och jag oroar mig för inatt så hade jag mer ont i magen och sov oroligt och senare idag så kom det som en brun flytning i trosskyddet. Kan det höra ihop med menscykel eller tror ni att det bara hör ihop med att livmodern växer?
Jag har ju legat nu sedan i måndags med fruktansvärt illamående. Skulle ha varit igår på inskrivning hos BM men kunde inte ta mig dit. Hon ringde upp och hon fick en läkare att skriva ut Lergigan Comp som min sambo hämta ut åt mig. Då sa min diabetesläkare med att på sätt och vis är det bara bra att du mår illa för då vet man att det växer bra därinne :P -
Tack Najje, ja jag känner mig lite lugnare nu och försöker tänka på att det inte är farligt utan att det kan vara så. Är bra med dig och de små ?
-
Kelsson: Tack för ditt tips, jag försöker ta den sista tabletten tidigare på kvällen, helst hade jag tagit hela tiden som det känns nu. Usch vad jobbigt att du hade illamående fram till förlossningen, hua.
Knytet: jag är inte jätteorolig över de flytningar jag har, jag bara undrar över vart de kommer ifrån :) du har kanske rätt där om att det är gammalt skit som kommer ut fortfarande när jag anstränger mig eller när livmodern växer nu. Hur mår du nu?
Jordgubbe1: OJ tänk vad tiden går fort :D Jag minns det som igår när du blev gravid . Vad jobbigt du verkar ha det, förstår att du vill få ut din lilla tjej illa kvickt nu :D Jag håller mina tummar för att din förlossning kommer gå utmärkt. -
Hur går det för dig jordgubbe?
-
Jordgubbe: Jag hoppas för din skull att de planerar igångsättning nu när du har det så jobbigt. Jag lider med dig. Jag läste här på forumet någonstans att det skulle vara bra att dricka hallonbladste för att sätta igång förlossningen. Det är kanske försent för dig din stackare, nu när du vill ha hjälp NU. Du får vara bestämd mot din BM imorgon och säga att du kommer inte orka att gå igenom en förlossning eller värkarbete om du inte sätts igång nu. Lycka till imorgon Jordgubbe, jag tänker på dig.
Jag är i vecka 8+6 nu och kan inte fatta att jag ser/känner ut som en michelingubbe redan! Har fortfarande STOR mage, ser ut att vara gravid i 5:e månaden, kan vara att detta är tredje gången jag är gravid, mina ben och händer svullnar nu i värmen och jag tål inte dofter alls. Lever på potatismos med gurka, rostat bröd och körsbärstomater.
Tabletterna ger mig en viss dämpning av illamåendet men långt ifrån vad jag vill, belöningen kommer ju om ca 7 månader. -
Åh knytet vad jobbigt du har haft/har det! Tror också som de andra att det är koagulerat blod som kom. För mig kom allt på en gång och det bokstavligen rann ner i toan. Nu hade jag ju tagit Trombyl med så det blev väl lite extra blodigt då.
Nu väntar vi med spänning på hur det ser ut för dig på torsdag :)
Massadillan: Ja tänk vad folk skall prata om magen. Inget att bry sig om! Det är roligt det där hur det kan vara med mage :D Jag är 1,79 lång och med första barnet så syntes det inte fören jag var i 6:e månaden, det andra barnet var väl mer "normal" mage på men nu tredje så är jag enorm enligt mig själv redan, fast jag är ordentligt svullen då med :)
Jordgubbe jag håller mina tummar på att det går bra hos BM idag!
Kelsson: Ja jag undrar också om man blir mer svullen efter ivf? -
Jordgubbe: Hur mår du? Eller du kanske ligger på förlossning nu? ;P
Knytet: Jag har också kraftig molvärk, så mycket att jag måste ta alvedon ibland. Att du mår illa och är trött är också mycket bra även om det är jobbigt. Du skall se att ni får se lilla hjärtat imorgon :D
Själv var jag ju på inskrivning i måndags hos BM. Blev en hel timme med massa prat om både det ena och det andra. Vi pratade om förlossning och jag vägrar ju vaginal förlossning då mina två tidigare var hemska så det blir planerat kejsarsnitt nu runt 38+, skönt!
Fick även träffa läkaren och hon sjukskrev mig 1 månad nu för mitt illamående och det var också skönt. Kommer att göra KUB runt midsommar, så det är lite nervöst men man får ju se bebis då :D Skall på ett extra vul imorgon igen för att se så allt är ok.
Det bästa av allt är att imorgon får jag träffa lilla Jenni och Kelsson.