Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Helt rätt, man ska fortsätta med det man tränat före graviditet men lämna gärna vikterna o träna något annat så slipper jag oroa mig för dig Skrattande

• Kelsson1

Jis: Jag har haft "mensvärk" varje dag i princip o räknar kallt med att det bara är växtvärk. Jis antingen är vi båda normala eller så är vi onormala tillsammans. Jag har fått blod idag igen, var bara imorse på pappret o lite i trosskyddet, hade slutat när jag kom till jobbet. Tror som Speck att även om de säger att man ska leva som normalt så får vi nog tagga ner en del. Tror visst att allt kommer att gå bra för dig oavsett men vill både du o jag slippa mer blod får vi nog lugna oss lite. Hade det lite stressigt både i måndags o igår o det fick jag betala för på en gång. Men vad är det för kompis? Så gör man bara inte!

carlan: Tyvärr vid MF hittar man alltid något fel hos sig själv! Även om det aldrig på riktigt är ens eget fel är det såååå lätt att skylla sig själv för det! Men nu ska det inte bli så igen!

Ego: Nu ÄNTLIGEN har jag fått upp bliderna i galleriet!

• Kelsson1

carlan: Du läste helt rätt. Vi har också undrat över det lite men de är tagna precis efter varann. Tack!

strössel: Är även ledsen för din skull när du också blivit "outad"! Du kan ju skicka mail till människan o tala om att så uppför man sig inte! Vore väl en annan sak om du var inne på sista veckorna o människan i fråga var i princip blind o därför inte sett men innan det ska folk hålla käften!
    Mamma min säger att hon bara längtar tills hon får berätta för sin syster (o det får hon väldigt gärna göra) men hon väntar tills jag säger att det är ok.

• Kelsson1

Strössel: Tack för förklaringen! Du kan ju ta o tala om för din man att min make skötte tvättstugan aldeles själv igår för jag mådde så illa att jag tog mig inte upp från soffan o han klagade inte en gång! Hans kommentar när jag sa att jag känner mig lat var att du gör något mycket viktigare: Du gör en bebis! Helt rätt känns det inte bra så stanna hemma, han får hjälpa dig mer! Stor Kram!

Ankaja: Skönt att du får något mot illamåendet. Tråkigt att folk inte har större förståelse för frånvaro för det vi går igenom!

Jis: Dum kropp du har som inte kan sluta blöda! Jag har som tur var inte fått fler blödningar nu, hoppas det håller sig borta! Försök du också ta det extra lungt ett par dagar o se om det gör någon skillnad. Stor Kram!

• Kelsson1

Mumlan: Tack!

Jis: Jag ska på UL 31/5 på KUB blir spännande! Gissa om jag är svullen, har även gått upp i vikt 6kg redan! Undrar hur jag lyckas trots illamående?

• Kelsson1

Carlan: Gravidhormoner gör en glömsk! Så du är inte en dålig mamma!

Jis: Var på inskrivning samma dag som jag hade VUL 2/5, går på BM Östermalm. Samma byggnad som FC, kändes enklast så. Ingen film om fosterdiagnostik däremot så frågade BM om vi skulle göra ytterligare prover om det visade sig att risk för missbildning var större. Det hade vi nästan bestämt mig för att vi skulle så därför skickade hon remiss. Jag hade tagit upp ämnet redan här hemma innan vi var på inskrivning så det underlättade...

Ankaja: Förstår både dig o jobbet! Hoppas det löser sig på bästa sätt! Kramis!

• Kelsson1

Vickan: Då kan vi se framemot att se våra små samma dag, härligt! Skönt att du haft en härlig semester, det var du sååå värd!

Jis: Vad mysigt att gosa med två små! Jis nu får du sluta med dumheterna att blöda! Jag tar åtminstone paus ibland så det kan du gott också göra. Prova bara slappa ett par dagar o se om det blir någon skillnad.

Viksan: Hoppas jag också vågar börja planera framåt snart. Vågar inte ens köpa mamma kläder än även om det skulle behövas

Speck: Vilken skrämsel att åka in till förlossningen redan! Hoppas innerligt att förvärkarna ger med sig så du slipper heltidssjukskrivning!

Strössel: Vad synd att det inte fanns bra mammakläder. Jag har inte börjat söka än på allvar, hoppas utbudet är större här.

Ego: Var hem till faster i helgen (därför inga inlägg från mig) o berättade för henne! Tog bara fram ultrabilderna o hon tittade bara storögt på mig o frågade flera gånger om det var sant! Blev en verkligen bra helg förutom att illamåendet som varit bättre blev sämre idag igen så tog mig inte upp från hennes soffa på hela dagen...

• Kelsson1

Speck: Ja du har inget annat val än att ta det lungt. Speciellt om barnrummet inte är klart Glad. Ja ja, minsta problemet är väl mammkläder, JAG ÄR JU GRAVID då spelar det ingen roll om jag går klädd i säckväv Skrattande. Håller med din svägerska du har fiiiin mage (av bilderna att döma)!

• Kelsson1

Speck: Känner mig redan fet, har ju passat på att gå upp i vikt redan. Innan försöket nu fick jag på mig storlek 40, nu kommer jag inte ens i storlek 44 som jag hade sparat från tjockistiden...!

Ankaja: Stackarn! Hoppas du får sjukskrivning! Stor Kram!

Jis: Har inte vågat väga mig men i förra veckan var det +6,5 Obestämd (är nu i v10, 9+3)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011