-
Har något hänt? Kramanderska skrev 2011-10-22 12:53:17 följande:Ännu ett sammanbrott. Nu skiter jag i allt. Tänker inte köpa en pinal skiter totalt i att köpa vagn. Blir så jävla less!!
-
anderska: jobbigt med bråk. Det är nog bra med en lista som alla säger. Vi har laddat ner denna från familjeliv www.familjeliv.se/Forum-2-11/m59408354.html men kommer inte köpa allt.
Många av mina vänner tycker att vissa babyprylar är totalt onödiga och eftersom man inte vet vad man själv kommer använda (tex babybjörn vs bärsjal tex) så vi köper det mesta begagnat. Vagnen köpte vi ny men det var mest för att vi fick ett bra pris. Både blocket och tradera har en massa babygrejer begagnat.
Jag köper allt till bebisen på gemensamma kortet. Känns som en förutsättning när jag är mammaledig att vi har ett gemensamt konto så att jag kan leva och inte behöver snåla precis hela tiden (även om jag säkert kommer vilja snåla en del).
Alla: varför behöver man en gravidförsäkring och exakt vad är det man försäkrar?
-
jis- grattis till vecka 34! Hittade bilderna på spjälsäng etc på din blogg, fint!!
-
anderska: vi har ett gemensamt konto varifrån vi betalar allt gemensamt såsom lån, lägenhetsavgifter, mat, försäkringar, semestrar, gemensamma inköp såsom saker till hemmet och nu till bebisen. Vi har inte bestämt exakt hur vi ska göra under mamma - eller pappaledigheten men den som jobbar kommer då att få dra ett tyngre lass till det gemensamma kontot. Utöver det gemensamma har vi egna konton som vi använder när vi gör saker på egen hand tex handlar kläder, sparar individuellt, fikar med kompisar mm. Tycker det funkar bra för oss, hade inte velat ha helt gemensam ekonomi.
Najje: glömde kommentera igår. Min mage är ibland hårdare, ibland mjukare. Vet inte vad det beror på. Ring och fråga om du är orolig men jag tror bebbarna mår fin-fint! Kramar -
karmosin - va spännade! Ska tänka på dig. Är lite avis. Tycker januari är alldeles för långt borta.
Kelsson - visst har ni också valt danderyds? Kul att ni tyckte utb var bra. VI ska dit om några veckor. Hörde från min BM att Danderyds tar in ivf-mammor på UL en vecka efter BF om inget hänt. Vet att du har pratat om att bli igångsatt och det hade jag också tänkt men tycker detta känns som ett bra alternativ
Sov gott alla -
Kul att läsa alla funderingar om förlossningen. Jag har inte heller börjat oroa mig men det kommer väl.
Ang PSD så sa vår BM att bebisen bara ska ha en tunn filt och helst ingen kudde. Man ska tänka på att ta av den kläder om man går i affärer tex. Sen är det en ökad risk om man röker under graviditeten och det gör ju ingen av oss.
Lulis - tycker mina bröst gick tillbaka i v 16-17 och sedan några veckor har de börjat öka igen. Bebisen mår ju bra även här så tror inte du behöver oroa dig. Härligt med hus och bebiskläder!
Önskar jag kunde kommentera alla men känner mig lite lost i tråden eftersom jag inte kunnat läsa så mycket i veckan. Hoppas att ni mår bra och att de som har det jobbigt får en skön och avkopplande helg! Själv går jag in i v 29 och funderar för fullt på bebisnamn.
Sov gott alla! -
Grattis Karmosin!
Strössel - hoppas bebisen vill komma imorgon. Tänk att du snart är mamma. Måste kännas helt fantastiskt!
Sov gott alla -
Spännande strössel!
Lindis - som enya skriver är det så glädjande att ni inte fått något samtal. Klart det kommer ett brev med positivt svar nästa vecka.
Enya - lycka till på KUB! -
Jordgubbe -håller med Kelsson om att man kan fråga efter ett UL i v 13. Faktiskt väldigt kul att se den lille/a då. Nästan roligare än på RUL eftersom den verkligen gick att se i helbild hela tiden. Vi resonerade som er och gjorde inte heller KUB men ett UL i v 13 (eller 12 kanske det var). Kan dock säga att jag ändå var lite orolig innan RUL men efter det har jag nog varit helt lugn, förmodligen för att bebisen känns ordentligt sedan v 19 och för att BM lyssnar på hjärtljuden varannan vecka. Man får försöka tänka bort oron och tänka att nu ska det faktiskt gå bra, för det ska det
-
silverklar- välkommen tillbaka. Skönt att höra att du fått hjälp och att de har dig under uppsikt. Ska faktiskt ta GBS-prov vid nästa besök hos BM.
Najje- grattis till ul!!
Sov gott