Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag smygläser i er tråd då jag mår illa och har svårt att sova. Har aldrig varit så glad över illamående i hela mitt liv CoolVa underbart det låter att ha kommit en bit på vägen och vilka fina magbilder ni visat! Jag hoppas att jag kan joina på riktigt om några dagar.

• vinterbebis12

Hej vänner, har försökt hänga med lite i tråden senaste dagarna. Om det är plus imorgon (TD), vilket jag tror eftersom vi testat flera gånger i veckan, hänger jag med på riktigt. Dock blev jag lite nyfiken när jag läste att ni diskuterat sex men hittade inte alla inlägg. Avråder läkarna från sex om man har tendens att blöda eller bestämmer ni själva att det inte känns bra? Känns som att det inte är hållbart att avstå i 8 månader till (vilket det är idag om man ska tro FL, BF 20 /1 Baby)...

• vinterbebis12

tack för alla svar! Ha en härlig kväll alla. Jag tror att jag måste gå att lägga mig snart eftersom jag kommer att vakna vid 5 imorgon för att behöva kissa (och då på en sticka!)...

• vinterbebis12
    carlan skrev 2011-05-21 11:13:16 följande:
    tredjemaj: väntar med spänning på en fin bild idag!
    Tack men lyckas inte ladda upp någon bild tyvärr (finns kanske ngn storleksbegränsning, jag har sparat med högsta upplösningen). Det blev i alla fall ett superstarkt plus så jag är med er från och med nu!
  • vinterbebis12

Känns jättekul att få vara med i tråden. Tack Speck och Kelsson för tips om hur man laddar upp bilder. Jag hänger med och läser lite. Är ju minst en månad efter de flesta av er så jag har inte riktigt kommit till frågor såsom CUB etc som er ännu. Har lite andra funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med:

Hur snabbt börjar det synas? När tänker ni berätta på jobbet? Antar att några har gjort det redan? Hur snabbt berättade ni för omgivningen? Säger alla att det är en ivf-bebis (folk har ju en tendens att fråga hur länge det tog så kommer nog komma upp). Vi var på bröllop igår och jag råkade ut för flera som frågade rakt ut varför jag drack alkoholfritt. Trodde inte mina öron och hade inte förberett något typ "jag kör". Trodde det var en oskriven regel att man inte frågor någon om en graviditet om de inte har mage (dessa var dessutom två helt okända människor varav en lät hela bordet veta "jaha, du dricker alkoholfritt ser jag".

Kram

• vinterbebis12

Tack snälla för att ni delat med er av hur ni gjort med att berätta för omgivningen. Verkligen uppskattat! Vi har inte sagt något till någon ännu men det kanske är läge att berätta för de som vet att vi gjort ivf.

Vickan; kan inte sätta mig in i hur jobbigt det måste vara. Du verkar ha en förstående chef som låter dig tänka på dig själv i första hand. Kram

Kelsson: jag fryser också av och till

LGT: grattis till lyckat kub

Ego: Har bokat UL till 13/6 då jag är i v 9 +2. Frågade FC om de kunde skriva ut crinone till dess men de sa nej eftersom jag alltid har haft fin slemhinna. Har någon annan fått progesteronstöd tom v 12? Jag funderar på att kolla om Sophiahemmet kan hjälpa mig skriva ut. Vi gjorde två inseminationer där förra våren och då nämnde läkaren att om man ska ta progesteron ska man ta det tom v 12. Skulle kännas bra för mig oavsett om det är vetenskapligt bevisat eller ej...

• vinterbebis12
    Vickan I skrev 2011-05-23 21:05:49 följande:
    *gråter hejdlöst* Kände första sparkarna nu. Hur sjutton ska man kunna avbryta efter det om ngt är fel!
    Vännen, jag hoppas så att allt kommer att gå bra. På något vis är jag så säker på det även om jag inte har någon kunskap om detta. Tänker bara på alla jag känner som druckit innan de vetat att de var gravida och fått jättefina, helt friska barn. Antar att inget jag säger kommer att dämpa din oro. Önskar jag kunde göra något. Om du bor i Sthlm kan jag rekommendera en fantastisk kurator via kommunen. Hon har varit en klippa för oss. Ska jag inboxa dig namnet? Stor kram
  • vinterbebis12
    Jis skrev 2011-05-23 22:35:01 följande:
    Tredje maj, jag har Crinone om du vill ha.
    Jag gick in i vecka 12 idagm wihooo!
    Tack, va gullig du är! Tar du inte själv eller är det för att du nu är i v12 och inte behöver?

Va härligt med v12, nu är det bara 2/3 kvar. Spännande!

Kelsson - tror inte du dör men om det finns minsta risk får du ta och åka hem bumsSolig

Någon mer än jag som redan har "döpt" barnet Skrattande? Vi har redan en massa namnförslag. Sjukt när man är i v 6 men speglar nog den långa tiden man fått vänta på det här... Tycker i alla fall att det är väldigt kul att diskutera namn och drömma om hur det ska blir när han/hon är här.

Stor kram
  • vinterbebis12

Grattis snösport!

Vilken fin bebbe Carlan! Kul att även Kasa fått se sin mini,

Tack för alla tips om proggisar. Får se hur vi gör, känns som att jag vill fortsätta någon vecka till i alla fall. Jis, om jag inte lyckas med sophiahemmet kanske jag tar dig på orden med erbjudanden om progesteron.

God natt alla!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011