• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kasa01 skrev 2011-07-06 10:53:29 följande:
    Jag fick ett par husmorstips ang illamåendet som jag tycker funkar ok. Jordgubbar o sötmandlar. Har du testat? KARM! 

Jis, som sagt, sura pengar, men inget hände dig eller bebben. Shit vad dyrt dock, jag trampar fortfarande runt på min mintgröna monark med bockstyre jag köpte för hela 1 600 för 100 år sen... Var kung på den tiden, nu är jag glad om det går att växla alls. Har sentimentalt värde dock, köpte den när jag gick i högstadiet. hehe.
    hahah, jag ville ju ha en sån cykel på högstadiet, men mina föräldrar tyckte att bockstyre var farligt. haha. Så jag fick ha min ocoola mountainbike med 5 växlar OCH fotbroms. Skämmigt det är kanske därför jag tagit steget och köpt en snor-dyr cykel nu, dock utan bockstyre men med handbromsar  och 21!! växlar.
  • Jis

Kelsson: jag är så glad att vi bor i en nybyggd lght där alla bekvämligheter finns. Det är bara att inse, jag har blivit bortskämd med alla saker som finns i denna lghten så det kommer bli svårt att flytta härifrån någondag..

• Jis

Aurora. gud vad fint det låter. Så vill jag oxå bo. Nu siktar vi på att bo kvar ett par år (bor i en trea dock bara på 70 kvm) och sen flytta till hus. Det sjuka i Sthlm är att priserna är galna, ett ruckel kan lätt gå på 5 miljoner...å sen behöver man lägga typ 1 miljon minst på att renovera det..suck. 

• Jis

Vickan, jag skulle gärna bo i husen vid Duvbo, men oj, dyrt! Tänker du på nya området Annedal? Har en kompis som precis flyttat dit, känns sådär. Typ industriområde m dåliga kommunikationer - men d blir väl bättre m tiden.

• Jis

Åh, jag vägde mig imorse igen, insåg att det jag gick upp förra veckan var vätska pga av det übervarma vädret, så nu är det tillbaak i sin ordning + 3 kilo i vecka 18. Känns helt ok. Det är jobbigt som det är känner jag :)

• Jis

Jag vet inte om jag kännt något eller inte, svårt att veta när man inte riktigt vet vad man ska känna efter. Jag har iof min moderkaka i framkant så när vi gjorde UL sist så sa hon att det skulle dröja innan jag kände några sparkar/buffar. Så jag tar det lugnt. Nu är det mindre än en vecka kvar till RUL, börjar bli riktigt nervös.

Idag köpte jag en superfin omlottklänning,  svart med vita prickar på Lindex. Det är ingen mamma-klänning men den kommer def rymma en stor mage. Väldigt snygg å skön. 299 kr kostade den.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011