• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-07-11 14:55:37 följande:
    Jis: Just den oljan måste jag köpa, beställde du den på nätet eller finns den någonstans att köpa o hur mycket kostar den?

Jag fick en av min svägerska. Den finns annars här att köpa: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Foer-kvinnor/Graviditet-amning/Havandeskapsolja.htm
    jag ska beställa en ny när man tar slut :). Den doftar svagt av citrus. 
  • Jis

Vilka fina Strössel, super. Vart hittade du dom?
    Aurora, jag insåg i helgen att jag redan nu innan bebisen är född kommit mkt  närmare både min mamma å pappa.  Jag beklagar verkligen att din mamma inte finns i livet. Det måste kännas extra tungt i sådanhär tillfällen. Kram

Låter som att ni andra har en riktigt dålig dag, Ha en sån riktig skit dag imorgon är det bättre igen. 

• Jis

jag får sånna ryck att jag blir så förbannad om han klagar på nått. Att herregud, du vet inte ett skit om hur det är att vara gravid. Det är jag som får ändra mitt liv osv. meddans han inte har behövt göra ett skit. Å nej att leverera små pojkar och flickor under TVF grjejjen räknas inte ;.)..å efter det brukar han fatta att det inte är läge att klaga så mkt för jag biter tillbaka.

• Jis

Jag har beställt saker från allposters, det har funkat superbra. Det är dyrt att rama in dom bara. Jag ska be min man (han är fotograf) att ta lite roliga kort som vi kan skriva ut och sen rama in.

Speck. jag kan inte gå upp så mkt mer än typ det jag tänkt mig. Det blir så himla mkt meck med diabetesen. Det handlar inte om att jag är så fåfäng (vilket jag såklart är, men inte på det sättet, skulle aldrig banta eller liknande för att vara i form under en graviditet) men jag tar min hälsa på väldigt stort allvar. Jag gör allt för att må bra, om det innebär att jag tänker på vad jag äter, tränar osv. Jag har varit överviktig mer eller mindre hela mitt liv ocg det var ett liv jag inte var speciellt lycklig med. När jag tog tag i det hela med vikt och motion så började jag må så bra. Min diabete blev så bra att jag kunde sluta med både insulin och tabletter vilket är väldigt ovanligt.  Jag behöver struktur i mitt liv och det strävar jag efter att ha under graviditeten.

• Jis

Helt rätt Spcek, jag kör på den teorin jag med. Jag jobbar mkt kvällar/helger och den tiden skriver jag aldrig upp, men därför känns det helt ok att smita tidigare på sommaren å ta lång-lunch och så.
    Idag har jag köpt kardemumma bullar till fikat, ska nog slå till på en Nespresso Dcaf med mycket mjölk till. jag har precis börjat gilla kaffe igen.

EGO: jag är så nervös inför RUL imorgon, jag känner ju inte bebisen än å det gör mig super nervös. Tänk om den har dött där inne. Tänk om det är så illa. Uhuu..     

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011