• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredjemaj: Precis den planen hade vi också. Men medan vi stod i kön hann vi göra 7 försök på IVF-kliniken. När vi äntligen blev gravida hade vi gått föräldrautbildningen. Det var många deltagare som inte tyckte att den var så bra men jag kände mig så redo för att ta emot ett adoptivbarn. Nu kommer vi vara för gamla när bebisen i magen är stor nog för att göra en utredning. Vi står i kö hos BFA.

• Luella

Strössel: Men fy vad hemskt, jag hade också gråtit. Vilken hemskt arbetsgivare din man har. Varm stor kram

Kasa: Det låter som en jobbig sits. Hoppas att det på något mirakulöst sätt löser sig så att du kan både vara ledig och ha kvar ditt varumärke även om det låter lite omöjligt. Hoppas att din man tar tag i saken med sina föräldradagar snarast.

Najje: Grattis till illamåendet och halsbrännan . Även om det är jobbigt så är det skönt med symptom.

Carlan: Hoppas att det fortfarande är tillräckligt med tid för modkerkakan att växa upp på. Om du nu vill föda vaginalt vill säga .

Viksan: Skönt att FK godkännt!

Vickan: Fy vilken hemskt dröm!

• Luella
    Aurora: Mitt ex hade inget alkoholsinne alls vilket gör att jag dricker extremt lite och sällan samt att jag blir jätteirriterad bara min man luktar det minsta av alkohol utan att ens vara berusad.
    Nu har han lärt sig att hålla sig på avstånd om han druckit något och han blir väldigt sällan berusad. Jag blir förresten irriterad på nästan alla som dricker för mycket. Alla kickoffer och andra företagsaktiviteter försöker jag undvika eller gå hem tidigt från. Jag höll på att gå i taket när min mamma satt barnvakt en kväll och drack ett glas vin under tiden. Lite överdrivet kanske men hade jag passat någon annans barn hade jag inte ens tänkt tanken. Tänk om något händer? Hur ska man få barnet till Akuten? Nåja, sån är jag, jag försöker behärska mig men det är lite svårt .

Jis: gå och lägg dig om du inte redan gjort det, du kan väl vara social till frukosten?
  • Luella
    Deaily och Lindis: Det jag blir upprörd över är när barnvakten dricker vin, då förvaltar man inte det förtroende man fått speciellt väl. Jag och min man tar ett glas vin tillsammans ibland. Ang att behöva ta sitt barn till akuten; det har vi varit tvungna att göra vid några tillfällen men det har aldrig varit så akut att en ambulans skickas. Nu senast berodde det tex på förstoppning och det var absolut inte ett alternativ att vänta till måndag och öppen mottagning på Vårdcentralen och naturligtvis skickar dom inte ut en ambulans för en förstoppning. Men jag var glad att jag var nykter och kunde köra och därmed slippa ta bussen till sjukhuset sent på kvällen.

Sen att jag personligen har något emot folk som dricker för att jag bott i hop med en människa som inte kan hantera alkohol är en helt annan sak tycker jag.

Aurora och Strössel: Trist med släkt som inte ens orkar skärpa till sig i bröllopssammanhang.

Kasa: Jag längtar också efter goda ostar, lite vin och ett glas bubbel

Ang fika låter det jättetrevligt. Jag är osäker på hur min kalender ser ut men om ni föreslår ett datum så kollar jag om jag kan.
  • Luella

Vickan och Kel: När jag skriver mitt "nya" efternamn är det också bara en bokstav i början och sedan någon form av vågigt streck efter det . Jag älskar mitt nya fina efternamn och för mig var det inget problem att byta. Men nu några år senare har det hänt 2-3 gånger att jag har skrivit fel .

I dag ska jag äta brunch med min mamma och syster. Hoppas att ni får en fin dag Solig!

• Luella

Kel: Jag har inte fått foglossning än (nu i v. 34+2) men jag har ont i ryggen pga dumma lyft som jag gör hela tiden.

Najje: Tvillingar är nog en jättefin present

Jis: grattis till ny vecka

Vickan: jag håller helt med ang dop och giftemål i kyrka. Det hade inte passat oss.

Brunchen i dag var jättetrevlig. Vi var på Björk kök och bar i Marriot. Inte billigt men det var en jättehärlig buffé. Det fanns även en barnhörna så nu måste jag tillbaka med min lilla tjej.

Ang kläder så har jag nu tvättat allt jag köpt, fått och lånat. Sen har jag vikt ihop kläderna i olika högar efter storlek och lagt in i lillebrors garderob. Jag tror inte att vi behöver fler kläder för oj vad det är mycket. Stl 50 och 56 ligger i högarna längst fram och stl 62 längst bak. Stl 68-80 ligger i en låda redo att användas lite längre fram. Det känns skönt att det är klart så man har lite överblick. Det som står på tur nu är lite ull-kläder, ullstrumpor och vantar. Sen är vagnen kvar att inhandla, skötväska och åkpåse. Vaggan är framtagen och ska bäddas men sen tror jag att allt är redo. Jo, bb-väskan ska ju packas också . Det börjar bli dags, jag packade om den massor av gånger sist bara för att det var så mysigt.

Ska ni skriva förlossningsbrev? Har ni börjat fundera på vad ni ska skriva i det?

• Luella

Just det, fika!

Onsdag v. 40 ser jag ut att kunna efter jobbet. Fredag v. 40 kan jag efter 16:30 om min man hämtar på dagis.

Strössel: Vi ska skicka in det där brevet innan så jag ska nog sätta mig ganska snart och skriva. Men vad som står beror ju lite på vad som sägs på fredag efter UL och förlossningssamtal. På fredag eftermiddag ska vi till BVC och där ska BM kortfattat skriva något kortfattat i journalen. Fredag blir en spännande dag helt enkelt.

Aurora: Jag tvättar alla kläder i parfymfritt tvättmedel minst en gång innan jag använder det med extra sköljprogram. Ja, när packar man väska... jag ska nog packa den i v. 36 eller v. 37 tror jag.

• Luella

Helt slut efter en tuff dag. Jag har inte van vid att resa i jobbet som jag gjort i dag. Dessutom är X2000 ingen höjdare när man redan mår illa. Och imorgon en till tidig morgon så jag ska läsa mina trådar och gå och lägga mig.

Fika borde funka även torsdag v. 40 som det ser ut just nu. Måste bara stämma av med min man...

Vad har vi för alternativ? Jag tolkar det som om det är ons den 5/10, tors den 6/10 och fre den 7/10?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011