• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tjejer, tack för tummarna . Sunseed, bra info du googlade fram. Ni e så underbara som engagerar er så.
    Ska bli skönt att få ett svar imorgon oavsett vad det blir, har varit en hemsk vecka. Det finns ett litet hopp men tyvärr säger magkänslan mig att vår lilla räka nog inte stannar hos oss den här gången. Uppdaterar er imorgon !! KRAM

• Knytet

Tjejer, började blöda imorse precis innan bi skulle till kliniken. Var så inställd på MF att jag inte fattade vad läkaren sa när han började mäta o greja o sa att bebis mätte 18,3 mm. Jag såg ut som ett fån o frågade, men är det inte dött. Nä den mätte perfekt för sin vecka o hjärtat slog fint. Ligger tydligen väldigt djupt i livmodern så var lite svår att hitta. Har dock en liten lätt blödning i livmodern som kan bero på embryo nr två, borde sluta blöda om ett par dagar. Har oxå en lätt överstimulering som bildat lite cystor på äggstockarna men det rar kroppen hand om själv. Är såååå lättad o glad. Nytt ultraljud om en vecka i gbg fast inte hos klåparen som ju helt klart mätt fel. Tack för peppen !!! Kram på er

• Knytet

Tack alla rara.
    Just nu är vi bara så glada o lättade att det är allt vi orkar tänka på. Fast ringa upp klåparen ska jag absolut göra nästa vecka. Man säger inte så till en patient. Så länge det finns hopp så ska man väl stötta o peppa. Konstigt folk det finns.

Ha en underbar helg

• Knytet

7879, men usch, du gjorde ju snitt. Fick du komplikationer efter det ? Låter otäckt, stackare. Här är fint, har haft blödningar till och från hela tiden, varav en gång med rikligt färskt blod, huu. Har hittills gjort fyra ultraljud pga oro men allt ser bra ut och nu känns det lugnare. Går in i vecka 12 på fredag så den värsta tiden är förbi .

• Knytet

Kelsson, tack. Nu har det inte kommit något sen i lördags morse. Kan hänga ihop med att cystorna jag fick vid överstimuleringen blivit mindre senaste veckan
    Hur mår Jenni ? Stora tjejen nu . Visst går tiden snabbt efter man fick barn, phuuu

• Knytet

7879, usch lider med dig. Vilken otur att råka ut för. Hoppas du återhämtar dig snabbt nu och kan lägga det hemska bakom dig. Härligt att ni hade en skön semester

• Knytet

Kelsson, vad underbar hon låter lilla tjejen. Två års trots minsann, jisses vad tiden går. Men visst är det fantastiskt att se dom små växa och göra sina små framsteg

• Knytet

7879, lider med dig. Tur på nåt sätt att det blev snitt sist då i alla fall nu när du vet hur läget var. Usch vad du ska behöva gå igenom. Det känns ju som att efter IVF o kamp där man spökar med kroppen hur mycket som helst vill man bara låta allt få vila. Hoppas det löser sig till det bösta. KRAM

• Knytet

Hej tjejer, usch vilken hemsk dag vi hade igår. Blödningen kom tillbaka fast i samband med värk som blev värre o värre. Sen kände jag att blödningen tilltog. Var på landet där vi bara har toa ute så jag fick sätta mig på en spann där det kom massa blod o en stor klump levrat blod. Blev jätterädd, grät, var skakig och fick ännu mer värk. Vi lyssnade med dopplern o bebis levde men det kändes inte bra pga smärtan. Fick gå igen o då kom en massa jox. Mannen fick snabbt packa ihop våra grejer o in med hund o Ludvig i bilen. Drygt en timme av smärtor, illamående och yrselattacker i bilen, hemskt. Svärmor mötte upp o bytte bil o tog hand om vår plutt o vovve. På em blev vår lilla bebis en ängel. Missfallet orsakades ev av en infektion i livmodern men man vet inte säkert. Gick in i fjärde mån igår och började tro att allt skulle gå bra. Idag känns allt bara tomt. Är inlagd på DS och hoppas slippa operation idag. Vilken enorm tröst att vi har Ludvig, vet inte vad vi skulle gjort utan vår lille älskling. Tack för allt ert stöd under denna resan. Blir en liten paus nu innan vi orkar köra på med nya försök. Kram på er !

• Knytet

Slapp operation och det kändes skönt. Fick antibiotika mot underlivsinfektion och har mått ganska dåligt. Som ett hån har brösten blivit spända av mjölkproduktion nu oxå, suck.

Tack för att ni finns tjejer !!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011