• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2013-02-14 09:20:05 följande:
    7879: Prata med BM o fråga om hon inte kan hjälpa till med att säga till honom. Ibland hjälper det bättre om BM förklarar att det är inte semester att vara mammaledig. Har han problem med humöret får han söka hjälp, det är inte rätt att det går ut över barn!

Tack för Bra råd, men han följer ju inte med till BVC heller. Däremot har jag bra stöd mfrån min svärmor som gärna försöker få honom att förstå. Stressen ochhumöret vet han att han måste jobba med, har sagt förlåt för det.
  • 7879
    Gloxi skrev 2013-02-14 11:36:51 följande:
    7879, det är inte så lätt alla gånger att säga ifrån. Kels förslag kanske är något? Många män tror ju att det är semester att ta hand om barn. Jag hoppas att det .

Tack så mycket för omtanke. Det är inte det att jag inte kan säga ifrån, det är bara det att det är så jobbigt med mothugg om att då ska jag gra andra saker som han gör, men som inte är de vanliga hushållssysslotna. Som tur är är han ju inte så här så ofta, men dagar då han är stressad blir det det och då kan han inte ens lyssna på vad jag säger utan vräker ur sig elaka kommentarer, men jag får helt enkelt försöka strunta i honom. Fast det är jobbigt med sådana situationer nu när vi har barn tycker jag.
  • 7879

Sunseed: vad skönt att du har fått hjälp med din hosta. Jag läckte också när jag hostade under grav. Och gör det nu med om jag hostar kraftigt och jag gör också bäckenbottenövningsr, tror inte det hjälper helt. Ja ang. Moderkakan och snitt så var jag i samma situation, resonerade också som du att det viktigaste var att allt skulle gå bra. Jobbigt med alla dina besvär, men du verkar hantera det bra. Förstår om du vill jobba men säger som de andra sjukskriv dig om det blir för mycket besvär!

• 7879

MissCat: härligt att läsa pm att du mitt i kaoset verkar må br och njuta av L. Härligt att du gått ned så mycket i vikt och roligt att du hittat en klänning som du trivs med. Lite kul men jag har tänkt samma sak som du skrev till mig, om jag hinner o orkar göra det han önskar ska jag också kräva det av honom när han är pappaledig,. Visst är kommunikation À och O, det är bara svårt att få till det ibland.

• 7879

Sunseed:Kag tyckte det var lättare att få epiduralen utan värkar, var lättare att ligga still, däremot var det en sämre läkare som inte sa hur hon ville att kg skulle ligga så hon behövde stick två gånger innan det blev rätt. Sticket känns som ett hugg ungefär sedan är det över, går att hantera med djupa andetag. Men är du mycket orolig borde du ju kunna få något lugnande. Sedan när jag fått läkemedlet så var det en speciell känsla att tappa känseln i benen, att inte kunna flera sig. Sedan kändes det ju att de höll på i magen, men ingen smärta och underbar känsla när bebis kom ut och skrek och sedan fick jag henne till bröstet, var underbart!

• 7879

Kelsson: jo visst skulle jag kunna kräva det men har ingen superbra BVC sköterska så jag tror svärmor är bäst. Han har följt med på Llt med IVF men inte på några andra besök, visst lite tråkigt...

• 7879

Sunseed: Gud vad jobbigt det låter! Är i ungefär samma sits som du, och ja det är svårt att veta när man ska till läkaren. Fast när det piper och har sig som det gör för dig tror Kag du behöver inhalera något, låter som en lunginflammation så skulle nog råda dig att bli undersökt. Själv har jag varit förkyld i sju veckor nu med en rosselhosta och nästäppa som inte går över, böir galen av att inte kunna andas genom n San då spray inte hjälper alla gånger. Tänker hela tiden att om det inte ger sig nu då ska jag ta antibiotika, men så skjuterjag det hela tiden då jag ibland ser ljuset i tunneln! Förstår att du klagar, jobbigt att inte kunna sova. Krya på dig, kram!

• 7879

Kelsson: jo familjerådgivning skulle kanske vara något, bara svårt att ta initiativ då perioderna som är bra är oftare än de situationer som inte är det, händer ju bara ibland..

• 7879
    Kelsson1 skrev 2013-02-18 06:50:34 följande:
    7879: Jag är bra på att ge råd om familjerådgivning men följer inte det själv Vi skulle nog också behöva gå o prata med någon men orkar bara inte ta itu med det...

Ja det är just det att man ska ha ork att leta upp vart man kan få det samt att ta tag i det som kan bli jobbigt. Tänkter ju själv att nej, det är bra nu, det känns bara onödigt...
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011