• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer, kul o höra från er och era små . Här går det framåt, Ludvig e en härlig liten kille. Han har en väldigt bestämd vilja o vi har redan fått smakprov på två års trotsen, hihi. Han pratar en massa hela tiden men inte många ord man förstår. Det kommer väl allt på en gång sen kan jag tro.
    Hade det väldigt tufft i höstas efter mitt missfall. Fick åka hem från sjukhuset då dom sa att det bara var lite moderkaka kvar som skulle ut o det var på väg. Gick 2 veckor o blödde o det blev bara värre, blev till slut skrapning iaf då det satt kvar mer än vad dom sett på DS. Vi satte igång nästa försök i början av jan. 2 veckor med sprutor, gynbesök i både köpenhamn o stockholm. Vi fick avbryta den behandlingen då för få äggblåsor växte till o jag fick en oförklarlig vätskeansamling i slemhinnan, snacka om besvikelse. Jag bad att få ta äl sprutan iaf då det ju var tre blåsor mogna så vi kunde försöka själva. Plusset kom i slutet av Jan o dan efter började blödningarna. I v 6+6 ökade blödningen på rejält o vi åkte in akut på vul. Man såg en hinnsäck, inget hjärta, inget foster. Fick en ny tid 14 dagar senare och då såg allt bra ut . Är i vecka 28 nu. Hade blödningar mer eller mindre de första 18 veckorna som antagligen berodde på

• Knytet

skör slemhinna. Vi har fått veta att det är en liten Leia därinne så den 30 september får Ludbig en syster. Snitt planerat på Mölndals sjukhus .

Kelsson, håller tummarna stenhårt för ert syskonförsök o att du får ett starkt fint plus o nån vecka !!

Sunseed, låt oss veta i höst hur det går. Vi fick Ludvig på sjätte återföringen. Efter den graviditeten fick jag plus på första försöket, och därefter tom på ett avbrutet försök. Kan gå lättare än man tror när kroppen redan gått igenom en graviditet. Lycka till !

• Knytet

Kelsson, tråkigt , fortsätter ändå att hoppas ett litet tag till, men vi känner ju våra kroppar ganska så väl vid det här laget. Hur många har ni kvar i frysen ?

Håller mina tummar för dig o Sunseed i höst KRAM

• Knytet

Kelsson, jag me, även nu på hemmaförsöket. Då hoppas vi på sista försöket i höst .
    Vi hade oxå bestämt att detta var det sista. Jag känner mig oerhört sliten efter alla ivf, graviditeten, mf i höstas o första hälften av denna graviditet. Det tar på krafterna o man e ju inte 20 längre. Nu har svärmor fått en ovanlig lungcancer o har antagligen inte så långt kvar o svärfar ska op hjärtat i höst. Ludvig e deras enda barnbarn o jag hoppas allt går bra nu så båda hinner njuta av nästa lilla plutta. Livet e verkligen en bergbana.

• Knytet

Kelsson och Sunseed, håller tummar och tår för er båda . Hoppas det är varsin guldis som väntar på er !!

• Knytet

Kelsson, drygt en månad kvar och det börjar bli väldigt tungt. Jag har ju nästan varit gravid lika länge som en elefant nu med tanke på missfallet i höstas. Känner att det är mkt tyngre den här gången än förra. MEN jag vet ju att det är värt hur mkt som helst när man väl får sin belöning .
    Ladda upp bra nu med vitaminer och energi inför ert fet. Du vet vi fick ju Ludvig efter stim fet . Kram

• Knytet

Kelsson, spännande. Nu håller vi alla tummar o tår för att det är guldisen du ruvar på. Antar du inte kommer kunna hålla dig till TD..?
    Vår lilla Leia kom till världen i tisdags. En liten plutta på drygt 3 kg, 50 cm. Tyvärr blev förlossningen lite av en mardröm. Det var planerat snitt och allt gick fint tills Leia var ute. Då började bedövningen släppa samtidigt som en stor ven brast utanpå livmodern och därefter brast ett bråck i livmodern. Blev kaos och under en timmes tid med kraftiga smärtor "lagade" dom mig. Efteråt hamnade jag på intensiven då livmodern inte drog ihop sig och blödningen fortsatte. Varje kvart kom en barnmorska och knådade magen så blodet sköljde ut och jag skrek som en gris. 3,5 liter blod förlorade jag totalt. Fick blodtransfusion o hur mycket mediciner som helst men värst av allt var att vara skiljd från sitt nyfödda barn. Hursomhelst har jag nu belöningen i mina armar och allt är värt det .

Vi flyttar tillbaka till Stockholm i slutet av nov, kanske vi kan koka ihop nån träff i vinter ?

Låt oss veta hur det går, hoppas hoppas på ett starkt PLUS

Inseed, hur har det gått för dig ?

• Knytet

Kelson, YES !!!!!! Grattis, shit vad kul. Klart det ska hålla i sig. Spännande, låt oss veta hur det går . Stor kram

• Knytet

Kelsson, hur går det för dig ? Har du varit på VUL ? Har tänkt på dig och hoppas innerligt att allt gått bra hittills. KRAM

Här har varit lite tungt. Har fortfarande inte hämtat mig efter den stora blodförlusten. Hela familjen blev sjuk när Leia var två veckor. Min urinvägsinfektion behandlas för andra gången. Utöver det var min livmoder förstorad pga koagel som inte kommit ut. Fick piller mot det och shit vad ont det gjorde innan det kom ut. Som pricken över i blev vi precis sjuka igen, suck. MEN lillan växer o frodas, drygt en månad nu

Hur går det för er andra ??

• Knytet

Kelsson, hoppas hjärtat tickade på VULet. Dessa blödningar...man kommer tydligen inte ifrån dom. Skapar sån oro, vet man varför du blöder ? Är det av samma orsak som sist ? Jag mådde också väldigt illa den här graviditeten. På nåt sätt gjorde det att jag i början kände mig något tryggare då gravidsymtomen i alla fall inte avtog. Sköt om dig och uppdatera när du känner att du orkar o har tid. Tänker på dig, kram

• Knytet

Kelsson, åhh vad härligt att höra. Är så glad för din skull . Hoppas du slipper fler blödningar och att illamåendet snart lättar på så du får njuta av din graviditet. Juni är en fin månad för en liten bebbe. Ska ni kolla vad det blir ? Kram

Orkidee, lycka till med syskonförsök. Bra att ni har så många i frysen. Skönt att slippa hormoner och äggplock och allt vad det innebär

Här är en bild på min Leia

• Knytet

Kelsson, tack . Hur mår du ? Har det börjat lätta på illamåendet ? Vilken vecka är du i ?

Jordgubbe, visst är det kämpigt. Håller tummar o tår för att plusset ska sitta nu.

• Knytet

Misscat, visst går tiden snabbt. Min Ludvig blir två om en månad, jisses. Det är bra med barn för min del me nu. Varken kropp eller psyke skulle palla en geaviditet till. Fick dessutom varning från min barnmorska. Men är supernöjd med mina två då jag ju ett tag trodde det inte skulle bli nån . Har Ludwig kommit i trotsåldern än ? Det har min...phuu.

Kelson, hoppas du blir av med ditt illamående snart. Är ju jättejobbigt att må så och äta måste man ju göra för att funka. Vilken vecka är du i nu ? Har du gjort kub testet ?

• Knytet

Kelsson, skönt med bra resultat på kub ????. Hur mår du nu ? Börjat gå upp i vikt ? Kram

• Knytet

Kelsson, skönt att höra . Jodå, bra med oss. Vi är tillbaka i stockholm nu. Bor tillfälligt i Vallentuna medans vi bygger hus i Täby. Inflyttning i Maj . Ludvig har precis fyllt 2 och har mkt bestämda åsikter. Leia är 3,5 mån och växer så det knakar. Man har att göra dygnet runt. Längtar efter att få sova en hel natt eller iaf lite längre mellan matningarna än nu. Känner mig bra sliten haha. Fyller 40 om några veckor o det känns, haha. Visst var det i Maj du har BF ? KRAM

• Knytet

Kelsson, det får vi göra. Är hemma sept ut sen ska mannen va hemma 5 mån. Ludvig har mkt mardrömmar just nu också. Vaknar ofta på nätterna o är rädd o ledsen. Nattmatningarna höll vi på med tills han var 1 ,5 år ungefär, phuu. Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011