Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Helt rätt tänkt, vill inte oroa dig i onödan men som sagt en kontroll extra är inte fel om man är orolig

• Kelsson1

Sunseed: Jenni var ändå förvånansvärt lugn i magen men nu hinner hon minsan överallt

• Kelsson1

Sunseed: Vad skönt att du äntligen kan njuta av graviditeten. Bra med kurs och hoppas att du får hjälp av den sedan när det är dags. Det kan hända att amningen inte blir till ett problem utan att bebisen tar bröstet och börjar suga på en gång (gjorde Jenni, problemen kom senare ).
    Skriv gärna o berätta allt du upplever (om du orkar o vill), är så roligt att minnas tillbaka till tiden när man själv var där

• Kelsson1

Hemulen: Är så otroligt glad över att få välkomna dig till tråden! Stort Grattis, tänk tvillingar är så glad för er skull!
    Helt rätt, försök bli halvtidssjukskriven om du kan, inte värt att ta ut sig för jobbet du och bebisarna är viktigast! Stor Kram!

• Kelsson1

Sunseed: Jag tänkte exakt likadant, går det så går det och om inte så finns ersättning . Var rätt för mig att ha den inställningen då stressade jag inte upp mig.

• Kelsson1

Sunseed: Varningens ord bara. Jag var helt för att ge både ersättning och bröst då valde min lilla Jenni bort bröstet redan när hon var 5månader gammal och hade då fått kämpa i två månader för att få henne ta bröstet alls... Så om det råkar bli en till kommer jag vara extremt restriktiv med flaskan o ge om jag är absolut tvungen inte annars. Vet att du  har andra förutsättningar men värt att veta att risken finns att de tidigt väljer bort bröstet om de får flaska också.

• Kelsson1

Sunseed: På tal om flaskor så tog Jenni MAM flaskorna bra till en början, men en vacker dag vägrade hon att befatta sig med de, fick byta till AVENT (hon vet vad hon vill, den lilla damen )
    Har en kompis som också fick använda medelas flaskor för att bebisen inte skulle rata brösten helt, önskar att jag hade vetat om de flaskorna så hade jag också kört på de istället...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011