Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi: Om jag kommer ihåg kan jag fråga min väninna vad hon hade för flaska , prova annars föråga BM de borde veta vilka flaskor som inte är lika lätta att suga ur.

MissCat: Är imponerad över att du hinner kommentera alls . Önskar dig lycka till med alla planer och flytt . Hör av dig, kommer gärna o "inspekterar" det nya boendet sen...

• Kelsson1

Sunseed: Det där med att vilja få ut bebisen är olika . Jag var inte redo för att få ut Jenni innan BF , sa till o med att jag hade inget emot att gå över några dagar . Men sen så blev jag aldrig så stor heller, hade önskat lite större mage o var lite avundsjuk på de som fick större

• Kelsson1

Sunseed: Jag blev igångsatt (hade fått två hinnsvepningar innan så kroppen var väl lite redo) och tre timmar senare var Jenni ute

• Kelsson1

Aurora: Det är också vanligt att kvinnan spyr när bebisen går ner för ett visst läge, jag spydde men BM trodde att det brodde bara på clementinen jag ätit lite tidigare . Hon bad mig låta bli att äta mer, jag väste bara till svar att jag hade ingen tanke på att äta mer...

Gloxi: Jag öppnade mig 5cm på en timme när de hade stängt av värkstimulerande droppet i väntan på narkosläkaren. De hann få in slangen i ryggen på mig, märkte då att jag höll på att krysta så de körde ut narkosläkaren o tre krystvärkar senare var Jenni ute. Jag tror inte att jag kände alls när de höll på i ryggen på mig. Tyckte det mest smärtsamma i allt var just när hon skulle ut o jag sprack en del (var min värsta skräck att spricka) o BM bara sa att jag skulle ta i... 

• Kelsson1

Gloxi: Jag har väl inga besvär längre men tog nästan två månader
    Om det mot förmodan bli en tvåa ska jag säga till lite mer om att jag vill inte brista, då får det dra ut på tiden istället (om bebisen mår bra).

Aurora: Är väl inte helt nöjd med vår BM och blir det en till så kommer jag säga till att jag absolut inte vill ha henne om hon är kvar där...
    Jag däremot började krysta själv, hade svårt för att stå emot när de värkarna kom . BM sa till mig en gång att nu får du INTE krysta (vet faktiskt inte varför) o det var det svåraste jag någonsin gjort, låta bli att krysta... 

• Kelsson1

Sunseed: Jag skulle inte klassa vår förlossning som någon skräckupplevelse. Så här långt senare säger jag bara att jag önskar att jag får gå igenom det en gång till

• Kelsson1

7879: Prata med BM o fråga om hon inte kan hjälpa till med att säga till honom. Ibland hjälper det bättre om BM förklarar att det är inte semester att vara mammaledig. Har han problem med humöret får han söka hjälp, det är inte rätt att det går ut över barn!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011