Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Appropå roliga datum: tänk om jag får några dagar för tidigt... så att det blir 11-11-11. Glad

tredjemaj: Jag mår bra, tack! :)

Jis låter som ett härligt träningspass!

För egen del var jag på föräldrautbildningen själv idag... och gjorde bland annat andningsövningar. Vi såg nog rätt löjliga ut som låg där och nöp varandra samtidigt som man ska försöka koncentrera sig på att andas "rätt". haha... och jag kände mig som en ensamstående blivande mamma eftersom jag inte hade någon partner att nypas med så min BM fick nypa mig. :/ Dessutom skulle vi sett på en amningsfilm men då funkade inte DVD:n... så lite misslyckat idag.        

• Aurora1979

karmosin: det lyckades krocka med en obligatorisk kurs på hans jobb. Utan godkänd kurs får han inte jobba... flygsäkerhet o sånt...

Dealiy: Självklart ska du vara med.... fast inte ska du väl få barn år 2010?? ;) 

• Aurora1979

Jaha då fick jag avslag på min överklagan om gravidpenning. Det var väl ingen överraskning direkt... och så vet jag vad som gäller.
    Har en allmän tycka synd om mig själv dag idag... Var på stan med min man för att köpa födelsedagspresent till hans systerson som fyller år idag. Jag vill så klart gå in lite här o där i affärer men mannen bara muttrar o säger att han väntar utanför, jag föreslår en mysig lunch på stan men nä han är inte hungrig. Vill inte tvinga honom som man brukar få göra, för hur kul är det? :/ Men det resulterar ändå i att jag blir tjurig och jag inser hur himla ensam jag är här i stan. Har verkligen INGA tjejkompisar alls att umgås med. Längtar så efter att ha en kompis att ta en fika med på stan och bara gå runt och glutta i affärer tillsammans med. Att ha en sur make med sig är liksom inte samma sak. När jag väl kläcker ur mig varför jag är grinig så får han ju extremt dåligt samvete för att han aldrig tänker längre än näsan räcker (hans egna ord). Så nu har jag så klart gråtit en skvätt och då får jag alltid ont i ögonen, vilket alltid håller i sig tills dagen efter eller så. Blir en lååång natt på jobbet i natt. :/ SÅ nu har jag gnällt färdigt för idag!

Böjor: Har jag redan bunkrat upp med lite olika storlekar, passade på när det var lite olika erbjudanden haha...  

• Aurora1979

Jis och Kelsson: nä det är verkligen inte samma sak att gå med sin make... min HATAR dessutom verkligen att gå i affärer och har lite smått svårt för folksamlingar... så även om jag skulle få med honom så vet jag ju att han vantrivs. Jis, tyvärr bor jag ju på fel kust... annars hade jag gärna traskat i affärer med dig! Ni är ju rätt många som bor i Sthlm som kan träffas! Är född och uppvuxen i Sollentuna... men har inte ens gamla vänner kvar där att umgås med haha... ensam flicka jag är! ;) Kram på er!

• Aurora1979

Dealiy: Jobbar som nattportier. Rätt ensamt tyvärr, annars gillar jag jobba nätter.

Ja nä usch idag är ingen bra dag.    

• Aurora1979

Här är det ingen skillnad med att gå över som IVF:are... frågade min BM men hon hade aldrig hört att det fanns någon 1-veckas gräns här iaf.Här behandlas vi verkligen som vilken graviditet som helst, inga extra UL eller något.

Får väl bjuda på en magbild på mig tagen nu ikväll,i v.32 Ni får ursäkta den extremt dåliga ljussättningen haha... men jag orkade bara inte ta om bilderna igen, maken får verkligen öva på det där med att fotografera! ;)

• Aurora1979

Enya70, Karmosin och Jis: Tack vad snälla ni är! {#emotions_dlg.flower} Det värmer i hjärteroten, speciellt idag när man haft en dålig dag! *kram*

• Aurora1979

Najje: Tack snälla! =) {#emotions_dlg.flower}  Jag bor i Lerum, så det är väl en bit till Uddevalla/Trollhättan men klart att vi borde kunna få till en fikadate någon dag! =)

• Aurora1979

Najje: Ja Göteborg blir väl bra. Fast måste förvarna om att jag inte hittar någonstans! Jag hittar till centralstation, that's it! ;)  Och du, den där degklumpen till mage hade jag lääääänge! ;) Sen helt plötsligt har man en jättemage... och din lär ju komma fortare än för oss andra! :D

Åh vad snälla ni är allihop! {#emotions_dlg.flower} Blir ju alldeles rörd *snyft snyft* Flört

Vickan: Ja våga du med!!      

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011