Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: tror faktiskt att jag hade skrivit ihop det bättre själv.... ;) Hon skrev ju väldigt kortfattat. Att jag jobbar natt och har ett stående arbete. Jag har själv aldrig påstått att jag ens har foglossning, det skrev hon bara "för det är ju det man har när man har ont" som gravid. Känns inte alls särskilt tryggt med det här intyget, sen att det kan bero på att läkaren inte kan uttrycka sig på svenska språket korrekt är ju oxå lite dumt när det gäller sånt här. Fick själv knappra in min yrkestitel (nattportier) för hon knappt fattade när jag bokstaverade. Jag har verkligen inte det minsta emot utländska läkare, men det känns jobbigt om jag skulle bli nekad av FK pga av språkförbistningar. :/

• Aurora1979

Eileen: Helt sjukt vad folk tar sig friheter att kommentera och klappa på gravidmagar! Och när du står naken oxå... hade nog själv blivit så paff över det hela att jag inte vetat vad jag skulle säga, men det är som sagt INTE okej!

Var inne på jobbet idag och lämnade sjukintyget, passade på att ta ut mina "röda dagar" jag har kvar att ut som lediga dagar, det var 3 st så nu ska jag nog bara jobba 3 pass till! Förutsatt att jag blir sjukskriven 100% när den här första sjukskrivningen på 50% gått ut då. Har ett par semesterdagar med men det kan vara bra att ha kvar tills man kommer tillbaka.

Najje: Förlåt har glömt vilken vecka du är i nu och när gjorde du UL som visade 7mm?     

• Aurora1979

Najje: Ja ska bli innerligt skönt att slippa plågas mer på jobbet, såvida nu inte FK börjar plåga mig i stället ;)
    Ja du gjorde ju VUL "tidigt" OCH det är tvillingar så inte alls konstigt om det nu var någon mm mindre än andras här. Försöker komma ihåg hur stort vårt gryn var men kommer verkligen inte ihåg. Tror att det var liiite litet oxå så vår läkare flyttade oss en dag men Grynet är alldeles lagom stort nu. ;)

• Aurora1979

Lillstintis: Mycket ska man höra innan öronen trillar av!

Karmosin: Okej! Konstigt att det inte finns fler i ull då?? Kollade runt lite idag i affärerna nämligen, hittade bara en på Kapp Ahl och en på PoP.

Ego: Kollade idag runt efter en klänning att ha på ett bröllop nästa helg, men hittade INGET! Gick runt i stort köpcentrum i timmar. :( Vill inte behöva köpa ngt jättedyrt heller med tanke på att man inte ska ha den här magen i all evighet. Vill köpa ngt jag kan ha efteråt och som inte är alltför festfint. Bröllopet är informellt, vi ska vara vittnen på en borgerlig vigsel och sedan är det fest i en bygdegård. Kände mig plötsligt stor som ett hus och allt satt verkligen ruskigt illa. Sedan kommer jag ut, är vrålhungrig, blir blöt om fötterna pga störtregn och till råga på allt så får jag inte i backen på bilen, började snyfta och tyckte allmänt synd om mig själv haha...   Nåja jag kom iaf hem till slut och mat fick jag med. ;)

• Aurora1979

Kelsson: Kommer oxå söka nytt jobb under min mammaledighet: Trivs sådär på mitt jobb medans min man älskar sitt jobb. Och med tanke på att vi båda jobbar skift/nätter/kvällar/helg så kommer det inte att fungera. En utav oss måste jobba "normala" arbetstider.

Tack för tipset: Du råkar inte ha en bild på den?

Tredjemaj: Tack för tipset men jag vågar inte köpa online. Nu när jag är gravid det är så jätteolika vad jag får på mig och hur det sitter. Dessutom är bröllopet om en vecka så jag vågar inte chansa på att det kommer innan dess.    

Förstår inte varför nästan alla som har fött barn bara MÅSTE komma med skrämselhistorier?? Vad hjälper det oss som redan är lite smårädda/panikslagna inför förlossningen? Samma med alla "vänta du bara tills ni får eran bebis, då får ni aldrig sova/ha sex/tid över till annat etc etc...." . Det vet väl alla att det kommer innebära stora uppoffringar i ens liv och att det kan bli jättejobbigt med sömn och sånt de första åren? Man hör nästan aldrig någon säga "åh vad härligt, det är en så underbar tid" eller så?! :P  Och nu ska inte alla mammor i tråden känna sig träffade på något sätt för NI sköter er utmärkt! ;)

• Aurora1979

Kelsson, vet inte om det bara är jag som inte kan se större bild på klänningen, men den verkar fin iaf. Kanske finns den kvar... ska kolla igen nästa vecka. 

Har inte minnet att komma ihåg resten som jag tänkt kommentera! Förlåt... :P Är trött och grinig som vanligt. Bebis har haft gympapass idag, vilket är så mysigt och så slipper man oroa sig för att den lever.
    Är det bara jag som inte gillar när mannen är lite berusad?? Blir alltid jätteirriterad på precis allt han säger och gör när jag märker att han är minsta lilla berusad, usch. Har nog lite dåliga erfarenheter av alkohol i min familj som gör mig sån. Tror jag blir rädd att vårt barn ska växa upp på samma sätt. :/

• Aurora1979

Karmosin: Ja vi har nog lite lika erfarenheter. Kan själv förstå att det verkar lite smått överdrivet att reagera på vissa saker så lätt, men har man lite dåligt bagage med sig från förr blir det nog lätt så. Skönt att veta att jag inte är ensam! ;) Dessvärre har min man inte lärt sig riktigt utan blir dessutom sådär extra kärvänlig när han är lite berusad och då blir jag ju tvärtom och är sur som en citron...

• Aurora1979

Jag brukar inte ha problem med att andra dricker, så länge dem inte är rent ut sagt fulla och odrägliga. Gäller även när barn inte är med. Min familj är sån att det krävs alkohol för att kunna umgås i princip. Att jag till exempel ens behöver säga till mina bröder att ni kommer INTE berusade till kyrkan när vi gifter oss annars kan ni stanna hemma?? Och att vi INTE skulle servera starksprit på bröllopsfesten, utan det fick räcka med vin/öl/cider. Ja då skulle dem minsann inte komma. Nu gick det bra i slutändan, ingen full i kyrkan och de skötte sig hyffsat på festen. Men vår svensexa/möhippa var 3 av mina 4 bröder jättefulla redan innan vi dykt upp. På förmiddagen alltså... Som ni förstår inte helt normalt syn på alkohol i min närmaste familj. :/ Min mans familj dricker på helgerna men blir aldrig lika odrägliga som i min familj även om jag personligen tycker det är lite för ofta och för mycket för min smak. Min man förstår mig men tycker att han ska kunna få ta sig en öl eller två utan att det blir tredje världskriget här hemma, vilket är sant. Det är ju bara det att det inte blir bara en eller två när vi tex är hos någon av hans systrar, och efter några öl till så försvinner sakta men säkert även det där sunda förnuftet om när det räcker. Jag är bara rädd att det ska sluta som i min egen familj...

• Aurora1979

Kelsson: Jättefin klänning o du med! =)

Strössel: Låter som min familj det, förutom att de smögsöp från bakluckan på en bil... :/  De vågade iaf inte ta med spriten in så fyllan begränsades åtminstone.

Tragiskt att vi har såna erfarenheter... och Kelsson, tur att din man inte dricker! :D    

• Aurora1979

Vickan: Fantastiskt vacker brud! :D Haha, ja det tar ett tag att vänja sig med efternamnet... :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011