Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
MissCat: Du är verkligen vacker! Håret fint och klänningen underbar! Vad du har gått ner i vikt!
MissCat: Du är verkligen vacker! Håret fint och klänningen underbar! Vad du har gått ner i vikt!
MissCat: Stackars liten hoppas han blir bättre fort!
Som sagt så länge ni tar en helg är jag på så lördag efter påska fungerar bra.
Sunseed: Hoppas du får något vettigt svar från Spec mödravården. Hur var det kunde du testa med TENS under förlossningen? Tyckte att det hjälpte något en del in på förlossningen. Kanske värt att testa? Vi hyrde vår från BM...
MissCat: Stackars liten! Hoppas det går över fort!
7879: Stackars dig, hoppas du orkar igenom den tuffa tiden o att dina små blir bättre snart!
Sunseed: Den vi hyrde hade specialprogram, kommer inte ihåg vad programmen var dock men tyckte att den hjälpte mig en bit på vägen. Kan hända att den hjälper dig längre än mig för min förlossning gick så fort och blev så intensivt. Jag fick som sagt ingen epidural, klarade mig med TENS, andning och lite lustgas (gillade inte alls lustgasen). Så du kommer klara det galant!
Sunseed: VILA så håller jag tummarna att du slipper protein i urinet. Mitt havandeskapsförgiftning började med protein i urinet, blodtrycket började stiga först under förlossningen (blev igångsatt just på grund av havandeskapsförgiftningen)
Sunseed: Blev igångsatt på BF
Sunseed: Havandeskapsförgiftning är inte något man önskar sig . Var tvungen att äta blodtryckssänkande medicin efter förlossningen och fick ju inte åka hem på 5dagar...
Jenni föddes ju i december så vi hade som ett täcke och lammullspläd i vagnen. Kudde bör man ha, köp en från babybutik som är för nyfödda, annars finns risk för att bebis blir platt i huvudet.
MissCat: , lite omständigt att behöva klippa med sax
7879: Man tycker inte att det ska vara problem att byta om de är oöppnade, ta med de till affären o fråga.
Gloxi: Vi hade en "vanlig" kudde från babyaffären men såg alltid till att Jenni låg med axlarna på kudden så inte bara under huvudet...
Låter som en vettig inställning att inte stressa upp sig över vikten om hon är aktiv o pigg annars, håller ändå tummarna att ni får upp vikten
Gloxi: Skönt, du ser det ordnar sig alltid
7879: Håller tummarna att du får byta
Sunseed: Vi köpte nya kuddar, syrran sa att hon hade några men de blir lätt knöliga efter några tvättar o de kostar inte så mycket (tror att vi betalade under 150kr st) så vi passade på att köpa nytt, kan vara bra att ha ett par. En i vagnen, en i vaggan/spjälsängen, en i skötbordet så kan man ta någon av de andra om en blir nerspydd
Sunseed: Fast just nu är det inte så skrämmande om du hotar med brottning o mulning för det första får du ju inte gå ut
Nej, jag tror inte att du behöver fler kuddar om de alla känns bra (inte knöliga eller så). Menade bara att kan vara bra att ha fler än 1