Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Helt underbart att läsa sådana "ego" uppdateringar, mer av samma sort krävs är så glad för att livet äntligen leker för dig!

• Kelsson1

Sunseed: varför skulle det inte vara bra med hjälpmedel? Huvudsaken att du kan amma (när du vill kunna göra det).

• Kelsson1

7879: Så roligt med dop, berätta gärna hur det gick sedan

Sunseed: Huvudsaken att han tar bröstet, visst har hört att det finns de barn som aldrig tar sedan bröstet utan den men kan väl kvitta ifall han inte får bra tag utan. 

• Kelsson1

MissCat: Syrran tog dop o giftermål separat o vi bodde på mysigt pensionat efteråt hela sällskapet o vi hade erbjudit oss (jag o maken) att ta deras dotter under bröllopsnatten (vi bodde bara 5meter längre ner i korridoren från de) men de ville inte lämna ifrån sig dottern (hon var nästan ett år då) en hel natt

• Kelsson1

MissCat: Älskar ju min systerdotter så högt så hade inte ens varit en uppoffring bara mysigt

• Kelsson1

Sunseed: Så roligt att det går framåt både med amning och läkning. Kan sakna bebistiden lite men sen när man hittar Jenni i vardagsrummet dansandes med Teletubbies framför TV:n så inser man hur roligt det är med utveckling

• Kelsson1

Najje: Dina killar är så fina!

7879: Roligt att dopet gick bra.

Sunseed: Det går så fruktansvärt fort allting, knappt så man hinner med  

• Kelsson1

Sunseed: Tror att det tog upp emot en vecka för mig (fick ge ersättning under tiden för att få upp vikten på Jenni). Fortsätt gärna att pumpa också efter amningarna för att öka produktionen.

• Kelsson1

Sunseed: Förstår viljan att kunna mätta sitt barn, men kom ihåg att det gör du ändå även om mjölken inte vill "rinna till". Viktigast är närheten och trösten. Stor Kram!

• Kelsson1

Sunseed: Tro mig jag förstår hur du känner det, hade stor sorg när Jenni slutade amma. Vill bara dig väl
    Viktigaste är att ingen annan kan säga hur länge du ska fortsätta försöka, det är bara upp till dig o ditt barn! Så länge det känns ok för er ska du inte lyssna på vad andra säger! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011