Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879: Vilken duktig liten tjej som sover så bra!
    Jenni började också vägra bröstet vid den åldern, kämpade på i två månader till (begränsade mängden ersättning och ökade på amningen så det gick) innan hon totalvägrade o jag var tvungen att sluta amma  

• Kelsson1

Sunseed: De små märker att de får jobba hårdare för att få mjölk från brösten, kommer lättare från flaska. Därför börjar de rata brösten rätt tidigt. Nu inget fel med att ge ersättning, gav det själv till Jenni men OM man vill amma länge ska man ge så lite ersättning som möjligt.
    Du är duktig .
    Fick en rolig bild när du tvättar dig i toastolen med grumme   

• Kelsson1

Sunseed: Varma kramar och hoppas att det ordnar upp sig snart på ett eller annat sätt! Skönt att veta att de håller koll på er båda.

• Kelsson1

Sunseed: Klart allt kommer att gå bra, inte tar de ut din bebis innan han är redo. Stor Kram!

• Kelsson1

Sunseed: Skönt att det går åt rätt håll o nu är det inte lång tid kvar. När du stått ut så här lång tid så är ju två veckor ingenting . Stor kram till största kämpen!

• Kelsson1

Sunseed: Ett tips är också att ha fleece filt under sig, det är inte mycket som fastnar i fleece så det är även bra att ha under bebisen sen (för bebisar KOMMER att spy inte bara en gång ).
    Mitt vatten gick först på förlossningen så även det tyckte jag var en fördel med att sättas igång (största paniken för mig var att inte veta när det är dags att åka in till sjukhuset, bli hemskickad var mardrömscenariot).
    Jag hann inte ha förvärkar så kan tyvärr inte svara på din sista fråga. 

• Kelsson1

Sunseed: Tänk på spyat som babyparfym, gjorde jag o gick glatt med nerspydd tröja (händer så ofta att man blir härdad).
    Bra idé att lägga in dig redan så lipper man oroa sig för dig
    Jag fick också två hinnsvepningar, som Gloxi skriver var det smärtsamt men för mig gjorde det att kroppen hade ställt in sig på att föda snart så när jag väl fick värkstimulerande droppet (också igångsatt) så var Jenni ute på 3timmar.
    Men förstår om du undviker hinnsvepning när du har trauma från tidigare händelser.
    Jag är tvärtemot er, hade velat ha fler undersökningar och information, tyckte att vi blev lämnade ensamma för mycket . Visst när jag hade värk så ville jag inte heller att någon skulle röra vid mig, blev enstaviga morrande svar till maken .       

• Kelsson1

Sunseed: Vad jag kan minnas var det mer mot extrem mensvärk, inte knivar och de använder ju bara fingret inga verktyg.
    Håller med Gloxi, du kan ju prata med din BM (om det är hon som ska göra hinnsvepningen) i förväg o säga till henne att hon får sluta på en gång om du känner att du inte klarar av det.
    Om jag fick välja mellan hinnsvepning och någon ballongmetod så skulle jag definitivt välja hinnsvepningen. Men jag har inte gyn-skräck så förstår dig fullständigt om du inte klarar av det.

Hemulen: Håller med Sunseed, om du bara orkar o vill så finns vi här för att lyssna på dig. Om du inte vill skriva av dig här kanske du ska prata med din BM för du ska inte behöva gå o må dåligt. Stor Kram!

• Kelsson1

Sunseed: Tror att i den situationen kommer du vara så inställd på att få ut bebis så kommer att ordna sig

Hemulen: Skönt att du mår bättre, håller tummarna att det snart är dag.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011